Gå til innhold

Noen som bruker, eller har brukt Sarotex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker 50 mg hver kveld. Tas mot smerter. Sarotex er antidepressiva, som i små doser hjelper mot smerter. Legen sier at dosen jeg tar, er så liten at den ikke kan påvirke tanker, følelser eller humør. Men jeg føler jeg er så "flat" i humøret, og mener selv jeg har konsentrasjonsproblemer. Mistenker at det er Sarotexen som har skylden. Har vært på tanken å slutte, men så hjelper de godt på smertene jeg har. Føler det blir så vanskelig når legen mener jeg bare skal fortsette med de. 

Noen andre som har erfaring med Sarotex?

Anonymkode: 0e3a5...48a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg har prøvd de. Men måtte slutte fordi jeg ble så innmari trøtt og tung i kroppen. Klarte neste ikke å komme meg ut av senga før utpå ettermiddagen

Anonymkode: e282a...e86

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg har prøvd de. Men måtte slutte fordi jeg ble så innmari trøtt og tung i kroppen. Klarte neste ikke å komme meg ut av senga før utpå ettermiddagen

Mente formiddagen, ikke ettermiddagen

Skrevet

Kan ikke snakke for verken deg eller andre, men en jeg kjenner fikk samme dose mot angst og vonde tanker. Men her var det andre medisiner i bildet i tillegg til sarotex, så mulig derfor dosen var lav (om 50 er lavt).

Anonymkode: 10341...50f

Skrevet

Sarotex brukes heller ikke som antideppressiva lenger

Skrevet

Jeg la på meg og var trøtt hele tiden. Flat var jeg også. Var ikke meg selv. Ikke hjalp det på hodesmertene heller.  Tror jeg brukte 100 mg. 

Anonymkode: a31a4...84e

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan ikke snakke for verken deg eller andre, men en jeg kjenner fikk samme dose mot angst og vonde tanker. Men her var det andre medisiner i bildet i tillegg til sarotex, så mulig derfor dosen var lav (om 50 er lavt).

Anonymkode: 10341...50f

Fra Felleskatalogen:

Den vanlige dosen er:

Depresjoner: Normal startdose er vanligvis 25 mg 3 ganger daglig. Deretter kan dosen etter behov gradvis økes til maks. 150-225 mg/dag.

Kroniske smerter: Startdose er 10 mg 2 timer før sengetid. Etter behov kan dosen økes hver 3. kveld opp til 50 mg, om nødvendig opp til 100 mg.

Så 50 mg er nok lav dose i forhold til depresjoner, men en litt høy dose mot kroniske smerter.

Tror kanskje jeg prøver å reduser dosen noe, selv om legen ikke anbefaler det. Problemet blir da at mine tabletter er 25mg. Når en skal øke eller minke dosen, anbefales det å gjøre dette i trinn på 10 mg. Legen ville ikke skrive ut 10 mg tabletter til meg, så jeg får prøve å reduser til halv dose. Noen som har erfaring med å endre dose, eller å slutte? Hva kan jeg forvente meg?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fra Felleskatalogen:

Den vanlige dosen er:

Depresjoner: Normal startdose er vanligvis 25 mg 3 ganger daglig. Deretter kan dosen etter behov gradvis økes til maks. 150-225 mg/dag.

Kroniske smerter: Startdose er 10 mg 2 timer før sengetid. Etter behov kan dosen økes hver 3. kveld opp til 50 mg, om nødvendig opp til 100 mg.

Så 50 mg er nok lav dose i forhold til depresjoner, men en litt høy dose mot kroniske smerter.

Tror kanskje jeg prøver å reduser dosen noe, selv om legen ikke anbefaler det. Problemet blir da at mine tabletter er 25mg. Når en skal øke eller minke dosen, anbefales det å gjøre dette i trinn på 10 mg. Legen ville ikke skrive ut 10 mg tabletter til meg, så jeg får prøve å reduser til halv dose. Noen som har erfaring med å endre dose, eller å slutte? Hva kan jeg forvente meg?

Når jeg sluttet, så ble jeg fort meg selv igjen. Merket ingen bivikninger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...