Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Barnefaren sier at siden jeg har sønnen vår hjemme fra skolen idag så er han så syk at han ikke kan ha barnet! Synes det er en grei regel at ett barn som er ganske dårlig skal få slippe å flytte på seg,men er det snakk om en gutt som har telt ned dagene til å være helgen med faren og han er bare forkjølet. Itellegg har jeg planer imorgen ettersom jeg skulle hatt barnefri så syns far bør holde seg til samværsavtalen. Hva tenker dere? Når han bare er skikkelig forkjølet uten feber og er i god form,burde ikke far ha barnet da? Gutten vår er 6 år å det er ca en halvtime å kjøre til far. Anonymkode: 07896...686
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Kjip far som ikke fortejner sin sønn. Vær hjemme med gutten din i helgen, ikke ta den kampen. Og for all den, ikke snakk dritt om far til barnet. Anonymkode: dde3a...d80
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Å bare så det er sagt,så kan barnefaren få se sønnen så mye han vil men det er han som velger å bare ha gutten sin annenhver helg. Bare syns så synd på gutten min som gleder seg til å dra til faren også avlyser far bare pga han er forkjølet.Har du barn så kan du ikke bare unngå sønnen din fordi han er redd for smitte. Jeg snakker aldri negativt om faren selv om han avlyser samvær litt for ofte etter min mening. Jeg tar heller en hvit løgn når jeg skal forklare hvorfor faren ikke kunne ha han. Anonymkode: 07896...686
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 For en far... Høres ikke ut som at han vil se sønnen sin i det hele tatt, eller at det plutselig dukket opp noe annet som han heller ville være med på og benytter muligheten han plutselig fikk til å avlyse. Dessverre ikke annet du kan gjøre enn å kose deg hjemme med sønnen din og være den supermammaen du alltid må være : den som putter på et pent smil og forklarer det så pent og forsiktig som mulig til sønnen din. Anonymkode: 6a70b...ba1
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 Vi har en avtale som sier at dersom barnet er syk og holdes hjemme fra skole/barnehage, så er det for sykt til å flyttes mellom hjemmene. Det betyr at dersom barnet blir sykt hos meg, så blir det der og blir det sykt hos far, så blir det der. Jeg følger det opp, far leverer hos meg om de er syke. Anonymkode: 6b0c0...fbe
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 Ja for å si det sånn så er ikke sønnen første prioritert akkurat.Å når han kun ser sønnen sin annenhver helg så burde han virkelig prioritere han først. Å om søndagene har han flere ganger levert han 12-13 tiden når han kunne hatt barnet mange timer til. Jeg vil gjerne være hjemme å kose meg i helgen med sønnen min men vet at sønnen vår blir veldig frustert,lei seg og sint når ikke far holder seg til avtalen. Anonymkode: 07896...686
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi har en avtale som sier at dersom barnet er syk og holdes hjemme fra skole/barnehage, så er det for sykt til å flyttes mellom hjemmene. Det betyr at dersom barnet blir sykt hos meg, så blir det der og blir det sykt hos far, så blir det der. Jeg følger det opp, far leverer hos meg om de er syke. Anonymkode: 6b0c0...fbe Nå er det litt forskjell på å skulle være en hel dag på skolen når han ikke er helt frisk,å slappe av med en rolig helg hjemme med far synes jeg. Men hadde han hatt feber eller kastet opp så hadde han selvsagt blitt hjemme.Feber slår han helt ut å da bør han få være i ro å slappe av. Mens på skolen er det fullt kjør med masse bråk,å han hadde hatt lang dag for jeg er ikke ferdig før 16.00. Itellegg er de en del ute både på skole og SFO å det vil jeg helst unngå nå. Anonymkode: 07896...686
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #8 Skrevet 18. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå er det litt forskjell på å skulle være en hel dag på skolen når han ikke er helt frisk,å slappe av med en rolig helg hjemme med far synes jeg. Men hadde han hatt feber eller kastet opp så hadde han selvsagt blitt hjemme.Feber slår han helt ut å da bør han få være i ro å slappe av. Mens på skolen er det fullt kjør med masse bråk,å han hadde hatt lang dag for jeg er ikke ferdig før 16.00. Itellegg er de en del ute både på skole og SFO å det vil jeg helst unngå nå. Anonymkode: 07896...686 Nå sa jeg bare hvilken avtale vi har. Her har far barna ca en helg i mnd og de er syke nå og skal egentlig til far i morgen. Tror noen fedre synes det er ubehagelig å ha syke barn. I alle fall er min eks slik. Anonymkode: 6b0c0...fbe
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #9 Skrevet 18. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nå sa jeg bare hvilken avtale vi har. Her har far barna ca en helg i mnd og de er syke nå og skal egentlig til far i morgen. Tror noen fedre synes det er ubehagelig å ha syke barn. I alle fall er min eks slik. Anonymkode: 6b0c0...fbe Barnefaren her tenker på det som ekstra arbeid å dermed vil han unngå det. Anonymkode: 07896...686
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #10 Skrevet 18. januar 2018 Alle er nok enig i at en pappa bør takle en forkjølet unge, men uansett hva vi synes kan du ikke tvinge far til å ha gutten. Det er nok heller ikke noe hyggelig å bli levert et sted man ikke er velkommen. Men ungen er så stor nå at det er kanskje på tide at far formidler avlysninger til barnet selv, at du skal lyve og dekke over fungerer ikke i lengden. Du kan be pappa ringe gutten i morgen og fortelle at han er lei seg fordi han måtte avlyse samværet, men at de skal ta det igjen siden. Da kan gutten spørre pappa direkte hvorfor han ikke kan komme. "Pappa ringte i dag og sa du ikke kunne komme i morgen likevel" "Nei, jeg vet ikke helt hvorfor, men det passet ikke likevel" "Ja, jeg skjønner at du blir lei deg, men det er ikke alltid ting går som planlagt. Jeg er sikker på at du får det kjempekoselig neste gang du skal til pappa. Han skal ringe deg i morgen så du ihvertfall får snakket med han" Anonymkode: 32808...250
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå