Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #1 Skrevet 18. januar 2018 Tenker dere over hva folk handler - hvis samme kunden handler det samme hver gang? Øl i dette tilfelle Jeg må bare spørre, føler meg så innmari dum 😂 Vi gifter oss i Juni, og må handle alkohol til festen. (Bor alt for langt unna sverige). Vi har kun 2 butikker i område her vi bor, jeg er innom og kjøper øl hver uke. De må jo tro jeg er den alkisen? 2 sixpack hver gang, rullerer mellom butikkene så det ikke skal virke så "ofte"😂😂 Mannen er på jobbreise i 3 mnd nå, så han får ikke handlet for meg heller 😂. (Jeg har ikke bil lappen så er avhengig av kun disse 2 butikkene) Barna er som regel med, det ser jo enda værre ut 😂🙈 Burde jeg si noe? Tenker dere over slikt? Jeg tørr snart ikke handle mer, haha. (Vi skal ha ganske mye, så må bare kjøpe gjevnlig). Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #2 Skrevet 18. januar 2018 Tror du skal kjøpe mye mer enn to sekspakninger i uken før noen reagerer. Slapp helt av, du er glemt med det samme du går ut av døren. Jeg jobber på Rimi. Anonymkode: 2bafd...575
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #3 Skrevet 18. januar 2018 Hvorfor kjøper du ikke alt på en gang? Anonymkode: f9c19...9eb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #4 Skrevet 18. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor kjøper du ikke alt på en gang? Anonymkode: f9c19...9eb Hun sier jo hun ikke har bil, litt tungt å ta flere kasser på ryggen 😉 Anonymkode: 270a9...717
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #5 Skrevet 18. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun sier jo hun ikke har bil, litt tungt å ta flere kasser på ryggen 😉 Anonymkode: 270a9...717 Det går an å forsøke en avtale med butikkeier. Har tidligere opplevd at kunder har fått tilkjørt når det gjelder større arrangement. Har du forresten rusk i øyet siden du blunker? Anonymkode: f9c19...9eb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #6 Skrevet 18. januar 2018 det var godt å høre vell, vi skal ha 12 brett med øl og 12 brett med cider Vi blir 70 stk i bryllupet. (Resten har vi handlet på Polet for lenge siden ) Var sånne svar jeg trengte - og håpet på, hehe 😂 Vi er snart i mål med øl Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #7 Skrevet 18. januar 2018 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går an å forsøke en avtale med butikkeier. Har tidligere opplevd at kunder har fått tilkjørt når det gjelder større arrangement. Har du forresten rusk i øyet siden du blunker? Anonymkode: f9c19...9eb Er lov å blunke uten å ha rusk i øyet vel. Jeg tolker det som et signal på at svaret ikke er surt, bare en vennlig opplysning. Anonymkode: 0995f...97c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #8 Skrevet 18. januar 2018 Jeg vil heller anbefale deg å snakke med en av butikkene. Når folk kommer til oss og sier de skal ha ett selskap eller bryllup, gjør vi avtale om de får retur på det de ikke har brukt. Enkelt for oss og veldig kjekt for de som skal ha bryllup. Kjøper du øl nå burde du se på holdbarheten på ølet, ikke alltid det er like lang holdbarhet på det. Øl kan drikkes etterpå, men det er litt sjangsespill. Kullsyren forsvinner noen ganger, og det er ikke like kult i ett bryllup. Helt greit om en bare skal drikke hjemme tenker jeg. Husk å gjør avtale i god tid og kom med bestillingen slik at de rekker å få bestilt det du skal ha om det er veldig mye. Jeg bryr meg lite om hva folk handler, men får nok med meg mye. Anonymkode: 0caf1...2d3
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #9 Skrevet 18. januar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror du skal kjøpe mye mer enn to sekspakninger i uken før noen reagerer. Slapp helt av, du er glemt med det samme du går ut av døren. Jeg jobber på Rimi. Anonymkode: 2bafd...575 Rimi? Det finnes jo ikke lenger? 😅😜 Anonymkode: 8ff75...c80
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #10 Skrevet 18. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vil heller anbefale deg å snakke med en av butikkene. Når folk kommer til oss og sier de skal ha ett selskap eller bryllup, gjør vi avtale om de får retur på det de ikke har brukt. Enkelt for oss og veldig kjekt for de som skal ha bryllup. Kjøper du øl nå burde du se på holdbarheten på ølet, ikke alltid det er like lang holdbarhet på det. Øl kan drikkes etterpå, men det er litt sjangsespill. Kullsyren forsvinner noen ganger, og det er ikke like kult i ett bryllup. Helt greit om en bare skal drikke hjemme tenker jeg. Husk å gjør avtale i god tid og kom med bestillingen slik at de rekker å få bestilt det du skal ha om det er veldig mye. Jeg bryr meg lite om hva folk handler, men får nok med meg mye. Anonymkode: 0caf1...2d3 Takk for tips! Holdbarheten er under kontroll, hehe Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #11 Skrevet 18. januar 2018 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rimi? Det finnes jo ikke lenger? 😅😜 Anonymkode: 8ff75...c80 Det skulle stå 'jobbeT'. Men fikk ikke fikse det etter jeg hadde postet og trodde ærlig talt at de fleste ville skjønne at det var en skrivefeil. Jeg glemte nok at jeg var på dib hvor det ikke finnes for små ting å henge seg opp i. Jeg jobbeT altså på Rimi for ca 8 år siden, og tror nok at dagligvarebransjen er ganske lik ennå. Anonymkode: 2bafd...575
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #12 Skrevet 18. januar 2018 Takk for svar alle sammen ❤ Kjenner allerede det blir litt mindre flaut og handle alkohol i morgen.. Hehe! Det er jo sikkert bare noe jeg selv tenker, men så fort jeg går inn dørene ser jeg for meg de tenker -"der kommer hu der igjen ja, skal vell ha alkohol som vanlig". Men, da er det tydeligvis ikke sånn da! Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #13 Skrevet 18. januar 2018 Jobbet inntil nylig i butikk og jeg la absolutt merke til gjengangerne som kjøpte øl ofte 😯samme gjorde mine kolleger da dette var et vanlig samtale emne i pausen. I bygda er det 2 butikker og ofte så jeg også samme personene handle øl i den andre butikken når jeg selv ikke var på jobb Anonymkode: da2e7...a47
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #14 Skrevet 18. januar 2018 Tror det kommer litt an på hvor du bor. Jeg jobbet i butikk når jeg studerte. La uten tvil merke til gjengangere som kjøpte øl hver gang de handlet. Hadde ALDRI tenkt at det var til et bryllup. For en utrolig merkelig måte å handle alkohol til bryllup på. Tror det er veldig uvanlig og ingen ville tippet det. Tror til og med jeg hadde tenkt «jaha, heeelt sikkert, den må du lenger ut på landet med» dersom du prøvde å nevne for meg bak kassen at dere ikke drakk alt selv altså, men sparte det til et bryllup. Hadde virket som tidenes dårligste bortforklaring 😂 Når det faktisk viser seg å være sant, så har det jo egentlig ingen betydning hva folk måtte finne på å tro om deg/dere da. Anonymkode: 185b8...79a
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #15 Skrevet 18. januar 2018 Hvorfor bestiller du ikke det du skal ga fes butikken? Og avtaler henting i dagene før bryllupet? vi bestilte både på polet og i butikken. Og fikk avtale om tilbakelevering av uåpnet drikke. Anonymkode: 73b5d...650
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #16 Skrevet 18. januar 2018 Sorry, men jeg hadde nok lagt merke til det ja.... Men skal dere ha bryllupet hjemme? Ølet må vel fraktes til et evt. festlokale uansett? Og da kunne dere jo ha kjøpt det på veien dit da.... Synes bare det høres ut som en merkelig måte å kjøpe inn alkohol til bryllup på.... Anonymkode: f1aac...d6c
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #17 Skrevet 18. januar 2018 Jeg ser det, men tenker overhode ikke over at noen kjøper øl hver helg eller annen hver helg. Men skal innrømme jeg tenker mitt når en jeg vet er lege kjøper en 6pk øl hver ettermiddag. Det har blitt en snakkis på jobb. Men sjelden vi snakker om kunder i grunn da må det være for å fortelle om den ekstremt sure troll kjærringa som klaga på absolutt alt, eller om en episode som vi syntes var veldig korslig. Men normalt sett har jeg glemt hva du har handla omtrent før du har betalt. Men anbefaler som de andre å gjøre avtale om retur osv med butikksjefen. Kjedelig å sitte igjen med masse alkohol som til slutt går ut på datoen Anonymkode: 95310...532
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #18 Skrevet 18. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sorry, men jeg hadde nok lagt merke til det ja.... Men skal dere ha bryllupet hjemme? Ølet må vel fraktes til et evt. festlokale uansett? Og da kunne dere jo ha kjøpt det på veien dit da.... Synes bare det høres ut som en merkelig måte å kjøpe inn alkohol til bryllup på.... Anonymkode: f1aac...d6c Hehe , nei. Gifter oss i Oslo, vi bor 50 min unna Mannen er ferdig på jobb "rett" før bryllupet (2 uker før ca). Da frakter vi alt til lokalet Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #19 Skrevet 18. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor bestiller du ikke det du skal ga fes butikken? Og avtaler henting i dagene før bryllupet? vi bestilte både på polet og i butikken. Og fikk avtale om tilbakelevering av uåpnet drikke. Anonymkode: 73b5d...650 Det har jeg ikke gjort fordi jeg rett og slett ikke har tenkt på det før du sa det 😂 Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #20 Skrevet 18. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Tror det kommer litt an på hvor du bor. Jeg jobbet i butikk når jeg studerte. La uten tvil merke til gjengangere som kjøpte øl hver gang de handlet. Hadde ALDRI tenkt at det var til et bryllup. For en utrolig merkelig måte å handle alkohol til bryllup på. Tror det er veldig uvanlig og ingen ville tippet det. Tror til og med jeg hadde tenkt «jaha, heeelt sikkert, den må du lenger ut på landet med» dersom du prøvde å nevne for meg bak kassen at dere ikke drakk alt selv altså, men sparte det til et bryllup. Hadde virket som tidenes dårligste bortforklaring 😂 Når det faktisk viser seg å være sant, så har det jo egentlig ingen betydning hva folk måtte finne på å tro om deg/dere da. Anonymkode: 185b8...79a Åå, var dette jeg fryktet Anonymkode: 6795f...2dc
Anii Skrevet 18. januar 2018 #21 Skrevet 18. januar 2018 Jeg syns hvertfall ikke du skal si noe, virker bare mer "mistenkelig" og som en bortforklaring, som en her over sier. Jobbet i kassa under studiene, tror ikke nødvendigvis man tenker så veldig over det om det er en butikk av litt størrelse, men kanskje om det er den lille lokale butikken der alle kjenner alle. Men uansett er det en sixpack hver 2 uke om du rullerer butikker- det er jo ikke forskrekkelig mye?
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #22 Skrevet 18. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hehe , nei. Gifter oss i Oslo, vi bor 50 min unna Mannen er ferdig på jobb "rett" før bryllupet (2 uker før ca). Da frakter vi alt til lokalet Anonymkode: 6795f...2dc Hvorfor kan dere ikke kjøpe inn alt DA?? Anonymkode: f1aac...d6c
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #23 Skrevet 26. januar 2018 På 18.1.2018 den 16.01, Anonym bruker skrev: Hvorfor kan dere ikke kjøpe inn alt DA?? Anonymkode: f1aac...d6c Fordi alkohol koster penger Har ikke råd til alt på en gang. Anonymkode: 6795f...2dc
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #24 Skrevet 26. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fordi alkohol koster penger Har ikke råd til alt på en gang. Anonymkode: 6795f...2dc Det er jo bare å legge av penger frem til det skal handles. Istedenfor å handle for 400 kroner i uka kan du legge av 400 kroner i uka... Anonymkode: 270a9...717
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2018 #25 Skrevet 26. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det er jo bare å legge av penger frem til det skal handles. Istedenfor å handle for 400 kroner i uka kan du legge av 400 kroner i uka... Anonymkode: 270a9...717 Ja, det høres lett ut sånn men nå var det ikke dette jeg spurte om. Og ingen her vet hva situasjon vi er i heller Kun det jeg spurte om jeg trenger svar på Anonymkode: 6795f...2dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå