Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Hei Vår sjef har et veldig stort behov for kontroll. Og dikterer mye. Når pausen er, hvor pausen er, ingen mobil i pausen, ingen musikk. Jeg forstår at jeg ikke kan forlate jobben men hvor mye kan sjefen bestemme. Alle lunsjpauser føles ut som et daglig personalmøte hvor vi ikke har noe vi skulle sagt og bare må lytte. Anonymkode: 2ade2...2a7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Vi har 30 min, men må være tilgjengelig. Mobil ok i personalrimmet. Skjer det noe må pausen brytes av. Jeg rekker ca 20 min hver dag👍 Anonymkode: e8753...702
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 Betalt pause et vel kun at dere må være tilgjengelig? Anonymkode: b9975...5d8
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Det betyr at dere ikke kan forlate arbeidsplassen og må være tilgjengelig dersom det skulle oppstå et behov. Anonymkode: 27ee9...be6
3 i april Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 Om dere ikke har betalt lunsjpause så kan ikke sjefen mene eller bestemme noe som helst. Du har også rett til å forlate arbeidsplassen i pausen. Har dere betalt pause så må dere være tilgjengelige, men utover det så skjønner jeg ikke hvordan han kan bestemme så mye mer.
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 Betalt pause så har du krav på 30 min pause hvor du kan gjøre hva du vil, men skal være tilgjengelig. Dersom du ikke får tid å ta hele pausen din (eller sjefen snakker jobb hele tiden) så kan du ta igjen resten av pausen når du har mulighet til det. Regner med at det er helt greit at du gir beskjed hvor du er, slik at du evt kan hentes ved behov. Anonymkode: 47f96...889
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hei Vår sjef har et veldig stort behov for kontroll. Og dikterer mye. Når pausen er, hvor pausen er, ingen mobil i pausen, ingen musikk. Jeg forstår at jeg ikke kan forlate jobben men hvor mye kan sjefen bestemme. Alle lunsjpauser føles ut som et daglig personalmøte hvor vi ikke har noe vi skulle sagt og bare må lytte. Anonymkode: 2ade2...2a7 At noen bestemmer når pausen er, er jeg vant til, ikke sjefen som bestemmer det her, men nærmeste leder. Så det synes jeg ikke er rart om blir bestemt av sjefen, det trodde jeg var ganske naturlig (selvfølgelig sikkert avhengig av hva man jobber med). Og at de bestemmer hvor, har vel kanskje noe med at de skal vite hvor folk er hvis det skulle være nødvendig. Men hva du gjør, så lenge du er tilgjengelig kan jeg ikke skjønne at de skal kunne ha noe med. i pausen skal mankunnekobleav, hadde ikke orket sånn som du beskriver.Hva er grunnen til at dereikke får bruke mobil eller musikk? Anonymkode: 5547b...cb9
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Betalt pause så har du krav på 30 min pause hvor du kan gjøre hva du vil, men skal være tilgjengelig. Dersom du ikke får tid å ta hele pausen din (eller sjefen snakker jobb hele tiden) så kan du ta igjen resten av pausen når du har mulighet til det. Regner med at det er helt greit at du gir beskjed hvor du er, slik at du evt kan hentes ved behov. Anonymkode: 47f96...889 Ja, jeg vil ikke gjemme meg bare ha fred en halvtime slik at jeg klarer å komme meg igjennom arbeidsdagen. Jeg tror dessverre jeg kommer til å høre det om jeg insisterer på å spise et annet sted enn spiserommet. Anonymkode: 2ade2...2a7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #9 Skrevet 17. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: At noen bestemmer når pausen er, er jeg vant til, ikke sjefen som bestemmer det her, men nærmeste leder. Så det synes jeg ikke er rart om blir bestemt av sjefen, det trodde jeg var ganske naturlig (selvfølgelig sikkert avhengig av hva man jobber med). Og at de bestemmer hvor, har vel kanskje noe med at de skal vite hvor folk er hvis det skulle være nødvendig. Men hva du gjør, så lenge du er tilgjengelig kan jeg ikke skjønne at de skal kunne ha noe med. i pausen skal mankunnekobleav, hadde ikke orket sånn som du beskriver.Hva er grunnen til at dereikke får bruke mobil eller musikk? Anonymkode: 5547b...cb9 For det passer ikke sjefen (lederen men oppfører seg som sjef) h*n liker ikke musikk og vil at vi skal ha det så hyggelig atte. (Dvs lytte til h*n prate non stop) At noen av oss er introverte og har litt andre behov enn å være supersosiale hele tiden spiller ingen rolle. Anonymkode: 2ade2...2a7
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #10 Skrevet 17. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: For det passer ikke sjefen (lederen men oppfører seg som sjef) h*n liker ikke musikk og vil at vi skal ha det så hyggelig atte. (Dvs lytte til h*n prate non stop) At noen av oss er introverte og har litt andre behov enn å være supersosiale hele tiden spiller ingen rolle. Anonymkode: 2ade2...2a7 Har du prøvd å snakke med sjefen om det? Hvis ikke hadde jeg tatt det opp med tillitsvalgt eller verneombud, evt tatt pausen et annet sted Anonymkode: 5547b...cb9
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2018 #11 Skrevet 18. januar 2018 14 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd å snakke med sjefen om det? Hvis ikke hadde jeg tatt det opp med tillitsvalgt eller verneombud, evt tatt pausen et annet sted Anonymkode: 5547b...cb9 Må nok ta det via tillitsvalgt og forbundet dessverre. H*n evner ikke å se at jeg og noen av de andre har andre behov. Anonymkode: 2ade2...2a7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå