Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #1 Skrevet 17. januar 2018 Da et barn ble hentet ut hjemmefra mot sin vilje. Av barnevernet. Ungen skrek og skrek og ropte mamma, mamma, nei. Uff, jeg ble helt dårlig. Så den videoen idag tidlig, men går med klumpen i halsen fremdeles. Noe så grusomt. Anonymkode: 3b5d9...c3a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #2 Skrevet 17. januar 2018 Er alltids en grunn til at barn blir hentet på en slik måte! Grusomt eller ikke. Anonymkode: 4bf6d...7c0
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #3 Skrevet 17. januar 2018 Hadde barna hatt vettuge foreldre hadde de klart å forberede barna på det som skulle skje og at alt ordner seg, så hadde det ikke trengt å bli så traumatisk for noen. Anonymkode: 7b513...ef3
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #4 Skrevet 17. januar 2018 Vil påstå at bare det å spre en slik video vitner om en utrolig dårlig dømmekraft hos foreldrene. Én ting at det er filmet, så lenge det er gjort av andre enn mor som burde vært der for barnet sitt (siden barnet henvendte seg mot henne), for å bruke filmen i en evt rettssak, men å filme for å vise hele verden at barnevernet liksom ikke setter barnet i fokus blir bare for enkelt. Bv plukker ikke ut tilfeldige ofre slik det enkelte ganger blir fremstilt altså. Det er en omfattende prosess med mange instanser involvert, og selve avgjørelsen må de ofte kjempe hardt for å få i sin favør. Anonymkode: a676f...b02
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #5 Skrevet 17. januar 2018 Jeg er enig. Men som sagt. Slike videoer er ikke noe kjekt å se på, selv om bv har grunn til å hente ungene. Stakkars barn sier nå bare jeg. Jeg er ikke helt overbevist om at bv aldri gjør feil, det gjør de nok. Men håper og tror at det skal litt mer til å miste omsorgen for ett barn. Med mindre bv «lager» falske årsaker til omsorgovertagelse, slik enkelte påstår. Men ser ikke helt vitsen med at bv skal gjøre det heller. Feil kan vel skje i de fleste instanser, men så alvorlige feil at barn blir hentet på feil grunnlag? Hmm Anonymkode: 3b5d9...c3a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #6 Skrevet 17. januar 2018 Den høres kjent ut. Er det en video hvor foreldrene er veldiglite samarbeidsvillige, og ungene blir hentet av barnevern og politi? Hvis det er den videoen jeg tenker på, så er foreldrene i høyeste grad med på å gjøre det vanskelig for ungene Anonymkode: 330b3...c53
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #7 Skrevet 17. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den høres kjent ut. Er det en video hvor foreldrene er veldiglite samarbeidsvillige, og ungene blir hentet av barnevern og politi? Hvis det er den videoen jeg tenker på, så er foreldrene i høyeste grad med på å gjøre det vanskelig for ungene Anonymkode: 330b3...c53 Det er mange sånne videoer dessverre. Når jeg først har kommet over en, så måtte jeg sjekke om det var flere, og det var det. Synes det er så grusomt å legge ut slike ting. Stakkars barn. Og for noen idioter av foreldrene som gjør det ekstra traumatisk for barna sine. Det er også veldig mange som skriver masse dritt om barnevernet, noen går rett på det og tror på alt de leser, det er det verste av alt! Noen må stoppe disse folka som skremmer andre «normale» foreldre. Noen kan bli såpass påvirket at de tør ikke søke hjelp hos barnevernet i frykt for å miste barna! Anonymkode: 3b5d9...c3a
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2018 #8 Skrevet 17. januar 2018 Unger er jo lojale - ofte helt uten at foreldre fortjener det... Anonymkode: 4d257...ed4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå