Gå til innhold

Blir det rart om jeg kommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nylig begynt i ny jobb i en barnehage. På fredag er jeg dermed innvitert på lønningspils hjemme hos styrer i barnehage.Jeg tenker at det er jo en fin anledning til å bli bedre kjent med de andre jeg jobber med :) Men jeg ønsker ikke drikke alkohol. Blir det rart om jeg kommer der uten å drikke?

Anonymkode: b1f2f...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvsagt blir det ikke rart om du kommer, må jo være helt frivillig å drikke, noen kjører sikkert også :)

Anonymkode: 1b437...033

Skrevet

Du kan selvfølgelig dra uten å drikke,men er det noen spesiell grunn til at du ikke kan ta en eneste pils?

Anonymkode: 606ee...c3f

Skrevet

Jeg drikker aldri alkohol. Det går fint på lønningspils tross det.

Anonymkode: fc053...b57

Skrevet

Er ikke så glad i alkohol rett og slett. Men kan ta med en cider om det hjelper på :P

Skrevet

Selvfølgelig kan du dra, og du trenger ikke ta en eneste slurk. Kjøp en brus, eller ta et glass vann og kos deg! 😃

Anonymkode: 83b92...592

Skrevet

Tenkte å ta med brus ja :)

Skrevet

Selvfølgelig kan du dra, selv om du drikker brus

Anonymkode: 032cd...a0f

Skrevet

Selvsagt. Og som ny i miljøet vil jeg si det er mye verre om du møter opp, drikker deg drita og lager skandale... 

Anonymkode: a21ee...6af

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Selvsagt. Og som ny i miljøet vil jeg si det er mye verre om du møter opp, drikker deg drita og lager skandale... 

De aller fleste går for en mellomting!

Anonymkode: 606ee...c3f

Skrevet

Det er veldig bra om du stiller 😊 Jeg synes det er leit når kolleger som ikke liker alkohol, melder seg ut. Kos deg, men ta med noe annet å drikke 😊👍

Skrevet

Du blir ganske sikkert ikke den eneste som ikke drikker alkohol. Dra på festen og kos deg, det er en super måte å bli kjent med dem du ikke jobber nærmest også. 

Skrevet

Jegvjobbet med en som av religiøse årsaker ikke drakk verken alkohol eller koffeinholdige drikker. Det hindret henne aldri i å bli med på verken lønningspils, vorspiel eller nachspiel. En gang tilbød hun oss andre t.o.m at hun kunne oppbevare drikkevarene i hennes kjøleskap i forkant av en jobbfest for at vi skulle slippe å drikke lunkent øl. 

Folk syntes bare det var kjekt hun var med (en annen kollega likte ikke alkohol, og ble ikke med på noe av den grunn), og respekterte hennes valg uten å henge seg opp i det. Kul dame!

Ta med en god eplemost, brus e.l og kos deg :-)

Anonymkode: edaa7...456

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

hehe ja lille meg tåler ikke så mye så går heller for å være edru den kvelden :)  Å jeg blir så ofte fyllasyk selv om jeg ikke drikker så mye,å gidder ikke bruke min barnefri på lørdag til å være dårlig :P

Skrevet

Selvfølgelig blir du med. Lønningspils er da bare et annet ord for sosial sammenkomst og man må absolutt ikke drikke. Jeg drikker ikke, men har til og med blitt med på ølsmaking med jobben kun for det sosiale. 

Skrevet

Jeg drakk alltid alkoholfri øl på slike ting da jeg var gravid. Og jeg tuller ikke, folk er plutselig mer inkluderende når du har noe som ligner på alkohol i hånden. Så om du ikke liker øl, bland deg noe som ser ut som en dram, da blir ikke folk så bevisste på at du ikke drikker.

Anonymkode: 146b0...926

Skrevet

Jeg hadde ikke stusset en gang, selvfølgelig drar du :)

Jeg har hatt perioder i livet hvor jeg ikke har kunnet drikke (ikke graviditet), og jeg har hatt noen perioder hvor jeg bare ikke har ønsket å drikke noe. Ingen problemer.

Anonymkode: fcef2...464

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...