Gå til innhold

Er dette vanlig? Nytt mannlig bekjentskap.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg møtte en mann for et par uker siden, i en sosial setting. Vi snakket litt og han virket hyggelig. Dagen etter fant han nummeret mitt, sendte melding og spurte om jeg ville spise middag en dag. Det ville jeg og svarte ja, men av ulike årsaker hadde jeg ikke mulighet før denne uken. Det var greit for han.

Hver dag etter dette har han sendt meldinger, gjerne både morgen og kveld. På morgenen er det gjerne «ha en fin dag» og så videre, og på ettermiddag/kveld kommer det melding igjen: «har du hatt en fin dag?», og så er det meldinger hele kvelden, han stiller spørsmål om ting og jeg svarer, spør litt tilbake. Det er mulig at jeg er litt utdatert på datefronten, men er det sånn man gjør det? Jeg må innrømme at jeg syns det er litt masete, litt for mye med hver dag og hele kvelden. Det har tatt bort litt av spenningen min, kjenner jeg, nå er det nesten «Haff, melding igjen»....

Anonymkode: efa43...3a4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det er vanlig.. han høres ut som en jeg ville faset ut.. altså svare sjeldnere og sjeldnere.. 

Anonymkode: db296...89b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tror ikke det er vanlig.. han høres ut som en jeg ville faset ut.. altså svare sjeldnere og sjeldnere.. 

Anonymkode: db296...89b

Takk for svar. Ja, det er sånn jeg kjenner også. 

Flere som tenker noe her? Jeg er usikker, fordi han virket skikkelig trivelig og fordi jeg rett og slett ikke vet om dette er sånn man gjør det. 

HI. 

Skrevet

Tror ikke dette er vanlig altså. Og forstår det er litt masete. Men kanskje han tror han er romantisk? Hvis vi hadde hatt god tone da vi snakket sist ville jegnok gikk han en sjanse og spist middag likevel. 

Lykke til😊

Anonymkode: 7f004...672

Skrevet

Han nok er nok allerede mye mer interessert enn du er på nåværende tidspunkt. Men møt ham til middag og se hva du tenker etterpå.

Anonymkode: 331ea...8af

Skrevet

Han er nok bare veldig interessert og klarer ikke helt å styre seg :-) Det kan være søtt men om man ikke er helt der selv, er det litt plagsomt. Gi han en sjanse, stakkar. Om han tenker på deg hele dagen, er det ikke lett å ikke sende meldinger 😄

Anonymkode: 45fa6...0db

Skrevet

Jeg hadde fått fullstendig klaustrofobi i en sånn situasjon. Men jeg har lest tråder her inne før hvor flere gir uttrykk for at såpass kontakt er et minstekrav og hvis ikke mannen gjør det så er han ikke interessert.

Jeg har konkludert med at vi alle er forskjellige, og det noen anser som et minimum av kontakt er for meg overveldende og litt kvelende.

Så må jo du finne ut hvor interessert du er og hvor mye kontakt du vil ha, og så må du ut fra det finne ut hvordan du vil gjøre det med denne fyren fremover.

Skrevet

Tusen takk for svar, alle sammen, det er fint å høre litt ulike vinklinger på dette.

Jeg kan forstå at han tenker på meg dersom vi hadde kjent hverandre bedre, feks om vi allerede hadde vært på en date. Men vi snakket sammen i toppen 30 minutter den kvelden, og da lurer jeg litt på hvor opphengt det går ann å bli, hvis man tenker innenfor normalen.... 

Jeg kommer nok til å gå på middagen, og se ann da. Jeg håper bare ikke at stemningen min nå, har ødelagt, slik at jeg ikke klarer å se forbi denne «masingen». 

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for svar, alle sammen, det er fint å høre litt ulike vinklinger på dette.

Jeg kan forstå at han tenker på meg dersom vi hadde kjent hverandre bedre, feks om vi allerede hadde vært på en date. Men vi snakket sammen i toppen 30 minutter den kvelden, og da lurer jeg litt på hvor opphengt det går ann å bli, hvis man tenker innenfor normalen.... 

Jeg kommer nok til å gå på middagen, og se ann da. Jeg håper bare ikke at stemningen min nå, har ødelagt, slik at jeg ikke klarer å se forbi denne «masingen». 

Oi! 30 minutter? Det er crazy. 

Skrevet

Tja.. min kjære mann holdt også på sånn etter at vi traff hverandre for første gang. Faktisk så ringte han meg hele 15 ganger på natten etter at jeg hadde gått hjem fra utestedet. Jeg skrudde til slutt av mobilen, når jeg våkna neste dag og skrudde på mobilen så hadde han ringt enda flere ganger og en haug med tekstmeldinger. 

Å det fortsatte, han sendte meg en haug med meldinger og vitser. 

Jeg hadde planer om å slutte å svare å bare droppe han, men gikk med på 1 date😂. Er glad for det i dag for han er verdens beste mann, han er ikke sånn masete til vanlig 😂. Men han sa at han forelsket seg på flekken første gang han traff meg og var livredd for å ikke få treffe meg igjen og at han rett og slett ikke ante hva han skulle si og gjøre. 

Vi ble sammen rask og nå har vi vært sammen i 12 år, gift og har 4 barn sammen. Vi har det veldig bra sammen og han er utrolig snill, trofast, hjelpsom og flink med barna. Han er en skikkelig mann som setter meg og barna foran alt 😍

Skrevet

Jeg hadde syntes det var litt overveldende med så mange meldinger fra noen jeg hadde pratet med én gang, men jeg hadde nok gitt han en sjanse likevel.

Skrevet

Jeg tror ikke det er vanlig, og jeg hadde fått hetta om en mann hadde oppført seg slik mot meg. Samtidig er det jo egentlig ingen problemer dersom meldingene ikke er slibrige eller ekle. 

Jeg traff en slik mann i ungdomstiden. Vi ble sammen og har var ekstremt kontrollerende. Deg viste seg på andre områder også. Han trengte kontroll over meg til enhver tid, det grenser nok til psykisk terror.

Samtidig vil jeg fortelle om min mann, som også var slik (men vi hadde pratet sammen mer enn 30 min da vi først traff hverandre). Jeg måtte etterhvert fortelle ham at jeg trengte litt space og tid. Han ga meg det. I dag er vi gift og har tre barn, og han er verdens beste:) ikke sjalu og kontrollerende, men oppriktig opptatt av mitt ve og vel.

Anonymkode: 393ca...0a7

Skrevet

Jeg ville nok gitt ham en sjanse om han virket grei ellers. Det kan jo være så enkelt som at han har datet tidligere og fått inntrykk av at det er sånt damer liker. Enkelte kvinner dumper jo menn som ikke sender meldinger og bekreftelser konstant, eller han kan ha fått tilbakemeldinger om at han er for lite "på". Du kan jo heller prøve å komme innpå temaet neste gang dere treffes og la ham forstå at du ikke er en av de damene.

Skrevet

Jeg har vært borti menn som gjør dette. Og helt ærlig, så kan ikke dette i seg selv bestemme hvor interressert jeg blir. Det handler mye om hva samtalen (dvs meldingene i denne sammenheng) utvikler seg til. Hvis det viser seg at han ikke har så mye vettugt å skrive utover 'hvordan går det?' eller 'er du kåt ikveld?' så har vi ingenting å gjøre sammen uansett. Men dersom han er morsom og vittig å chatte med, da blir jo jeg like interressert og da er jo oppmerksomheten bare deilig!

Poenget mitt er; ikke spill noe spill, og ikke oppfatt dette som masete. Tenk heller at han gir deg en unik mulighet til å utforske kjemien deres også gjennom det skriftlige. Dersom han ikke gir deg noe spenning på det planet, kan du jo vurdere om middagen er noe vits i. Når det er sagt, kan det jo også hende at han er betatt av deg og ikke helt klarer å dy seg, men at det oppfattes litt feil av deg. Gi fyren en sjangs. Det er ofte SÅ mye bedre med sånne menn enn de som spiller kostbare, og gir litt f... Joda, vi vil gjerne jakte på sånne badboys, det er jo en utfordring og spennende, men ofte er det de som viser interesse som er de beste. 

Anonymkode: b4871...fd0

Skrevet

Det er da bare koselig. Alt er visst gale her på dib

Min mann var også sånn, veldig på. Er glad for det nå. Gift og barn på vei.

Anonymkode: 822aa...b54

Skrevet

Det kan jo hende han helle rikke har peiling på hva som er vanlig, men tror det er sånn man må gjøre for at du ikke skal avskrive ham som uinteressert. Kanskje noen har rådet ham til å gjøre det?

Uansett bør du gi ham en sjanse og ta den middagen.

Anonymkode: d0752...956

Skrevet

Tror det ikke er helt uvanlig ihvertfall. Jeg hadde fått helt noia av det (selv om jeg nok hadde møtt ham som planlagt allikevel), men kjenner noen som hadde likt det også.

Anonymkode: 501c3...10f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...