Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Sønnen går i 3 klasse og er blitt husredd de siste 3-4 mnd. Han går nå hjem fra skolen 2 dager i uka. Men han får ofte med seg en kamerat. Eller går til kamerat. Jeg utfordrer han litt på det å faktisk være hjemme alene. Men han sier det er så mye lyder og han er redd. Jeg er veldig usikker på om vi skal være tydelige på at han må øve seg alene og og prøve å hjelpe han gjennom "redselen". Eller om vi skal la være å øve enda. 1,5 år til han må være mye alene (da det ikke er sfo-mulighet lenger). Hva tenker dere? Anonymkode: 33672...89f
Lille krøll Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 Hva med å tenke litt som flyredde? Hør på lydene og forklar hva det er. Gjør han kjent med de. Husker selv jeg var veldig tøff som 6-7 åring og så plutselig begynte jeg å skjønne mer. Type tyver eller verre og slikt. Og fantasien spant i 100.
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Min 5 klassing er husredd. Går fint rett etter skolen, men når det er mørkt ute er han veldig redd uten å klare å sette ord på det. Hjelper å ha en venn her. Vi øver, men i hans tempo Anonymkode: 27991...678
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 Her blir det ikke mørkt mens han er hjemme alene. Jeg vil jo anerkjenne redselen hans, men ikke understøtte den. Syns det er vanskelig å vite hva jeg skal si. HI Anonymkode: 33672...89f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå