Gå til innhold

Er det galskap når...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg merker et ønske om et 3 barn, når vi har 2 barn på 3 og 6 år? 

Vi har det jo fryktelig bedagelig akkurat nå. 1 i bhg og 1 på skole.  Begge går på 1 aktivitet hver...

Vi har jo det bra sånn vi har det nå, men allikevel tenker jeg på et 3 barn. Det er ikke graviditet og babytid som frister, men en liten gjeng om dere skjønner.

De barna jeg har nå vil jo isfåfall være 4 og 7 år når en evt baby ble født.

Noen som har vært så usikre og likevel fått et 3 barn? Eller omvendt, noen som har angret på at de valgte å ha 2 og ikke 3 osv?

Gjerne erfaringer fra noen som evt har lik aldersforskjell.

Anonymkode: 151ff...f76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er litt motsatt av deg, jeg elsker babytiden og kunne hatt fire babyer til, men vet jo at de blir større og trenger en helt annen type oppfølging etter hvert, så derfor stoppet jeg på to (for ikke å nevne at to pappaer holder i massevis :legrine:), det er der kapasiteten min stopper kjenner jeg. I tillegg er jentene mine ikke akkurat erteris, de er ganske forskjellige, så noen gjeng hadde det nok uansett ikke blitt. Enten ville det blitt én mot to, eller jeg kunne fått en tredje variant som ikke kom over ens med noen av de andre to. Hadde jeg blitt gravid igjen nå er jeg usikker på hva jeg ville gjort. Jeg klarer ikke se for meg at jeg hadde klart å ta abort, håper jeg aldri kommer til å måtte tenke tanken.

Derom dere kjenner at dere har kapasitet til å følge opp en til så er det vel bare å gå for det? Ville nok hatt i bakhode at det ikke er sikkert at tredjemann ville vært like enkel som de to første (en annen grunn til at jeg lar være). Det er så mange unger i omgangskretsen vår det "er noe med", alt fra utfordrende personlighet i ene enden av skalaen til tunge diagnoser i andre at jeg ikke ville sjanset på en (planlagt) til nå tror jeg, friske unger er utfordrende nok for meg som ikke er moderlig anlagt fra naturens side (men det tenker vel alle, og så klarer de seg helt fint selv om det oppstår utfordringer).

På plussiden vil jo eldstemann hos dere være ganske stor når det blir litt mer jobb med den yngste slik at dere fortsatt primært har jobb med to, ikke tre. Jeg ser bare hvor selvstendig min elleveåring er, hun ordner det meste selv, og slik sett ville det nok gått greit om det kom et barn til nå (men da hadde hun vel flyttet ut, hun vil ikke ha flere småsøsken, og hadde nok gladelig solgt det ene hun har på Finn til tider). Aldersforskjellen ville vel vært ganske grei, forutsatt at spiren sitter som planlagt.

Anonymkode: 3312c...48c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...