Gå til innhold

Mister man menstruasjonen av å sterilisere seg?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg sliter skikkelig psykisk og fysisk ved eggløsning og mens. Har hormonspiral nå men den får menstruasjonen til å vare i minst to uker så det ble jo bare verre. Selv om jeg heldigvis nå er smertefri. Hvordan er det med sterilisering? Og hvor mye koster det? Noen som har gjort det og kan dele erfaringer?

Anonymkode: 571a2...4fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei.

Er sterilisert(ca.6300kr) og måtte sette inn spiral på grunn av kraftige og lange blødninger. 

Anonymkode: f2de8...8be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen forsvinner ikke av sterilisering, du har jo eggløsning som vanlig etter det, veien er bare kuttet slik at sæden ikke når fram.

Jeg har svidd bort slimhinnene i livmoren, da forsvant mensen og alle plager helt. Men dette kan ikke bare bestilles, jeg hadde nesten ikke blødningspauser før det.

Anonymkode: c0158...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterilisering påvirker hverken eggløsning eller mens, de rører ikke eggstokkene som styrer hormoner og eggløsning og de rører ikke livmoren som styrer blødningene.

De som har endret mens (som hun som sier hun fikk kraftigere mens) har gjerne sterilisert seg i forbindelse med keisersnitt og da er det svangerskapet som har endret mensen og ikke steriliseringen. Det er ikke så uvanlig å oppleve endret mens etter et svangerskap.

 

Anonymkode: afe3b...f0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...