Gå til innhold

Tenåringen min slår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt grusom situasjon å være i. Vi får MST gjennom barnevernet, da vi selv har bedt om hjelp. Går til timer på bup. Det handler om store adferdsproblemer som vi foreldre ikke klarer å håndtere. Har flere barn og ingen av de andre har problemer. Når tenåringen blir sint, er det slag og spark.. jeg er gul og blå. Kan ikke ta igjen med en tenåring, men blir irettesatt og tilsnakket og får straffer ved tap av goder osv. Har ved noen anledninger måtte dytte tenåringen vekk for å forsvare meg. Føler ikke at jeg er trygg for oppførselen med tanke på søsken osv, men kan liksom ikke kaste ut min egen unge heller: (  Finnes det andre der ute som har opplevd lignende? Jeg er redd når jeg merker det sinnet, og tør ikke stå ved siden av, da vet jeg at jeg blir slått. Jeg har heller ikke lenger tillitt. Er ikke til å stole på, selv om jeg har prøvd å opprarbeide tilitt.. jeg finner meg ikke i dette, men synes det er vanskelig når jeg må forsvare meg selv. Måtte tiden gå fort til vi får hjelp.. mst har litt ventetid. tenåringen eier ikke respekt for noen. Dere som vil kritisere meg som mor fordi jeg ikke klarer å takle dette og som kanskje tror dette er min feil, til dere vil jeg bare si at tenåringen blir nå utredet for en sykdom, så det er ikke alltid at man får gjort noe med situasjonen. Har fått masse kjærlighet osv.. men plutselig klikker det  bare. Er bare helt tappet for krefter da tenåringen vår krever utrolig mye. Trenger råd fra andre som har vært igjennom det samme. 

Anonymkode: 42e68...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de andre barna ser volden, så er det en sjanse for at de også bli voldelige selv om det ikke virker sånn nå. Er dere utrygge, så er det bare en ting å gjøre. Kontakt barnevernet og få han akuttplassert med en gang og få han hjem når han ikke er voldelig lenger. Man kan ikke akseptere vold og tåle det når det er på bekostning av de andre barnas trygghet 

Anonymkode: 52f5d...398

Skrevet

Når dere har flere barn,  så må du ta hensyn til dem også. 

Har du undersøkt om dere kan få plass i avlastningsbolig en helg i måneden?(som en start). 

Anonymkode: 28c60...4e9

Skrevet

Vi får hjelp fra mst så vi har fått beskjed om å ta det derifra. Nei de andre barna har ikke sett det. Men jeg er redd for å ha tenåringen i huset når ting er som de er nå.. med tanke på de andre barna. Blir ikke ting bedre med mst, kommer jeg til å tenke på det.. men den sitter langt inne. Mammahjertet mitt blør.

Anonymkode: 42e68...39d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...