Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #1 Skrevet 16. januar 2018 Har noen blitt kurert? Tenker at jeg aldri skal fly mer, har hjertebank og nesten kaster opp før takeoff. Alt er pga flere hendelser med fly, elsket å fly før. Hadde senest i går en forferdelig landing noe jeg alltid har opplevd bra. Noen mulighet for å kurere slikt? Føler at det alltid skjer noe. Anonymkode: 5f8ad...219
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #2 Skrevet 16. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har noen blitt kurert? Tenker at jeg aldri skal fly mer, har hjertebank og nesten kaster opp før takeoff. Alt er pga flere hendelser med fly, elsket å fly før. Hadde senest i går en forferdelig landing noe jeg alltid har opplevd bra. Noen mulighet for å kurere slikt? Føler at det alltid skjer noe. Anonymkode: 5f8ad...219 Er det noe spesielt du er redd for ved og fly? Et tips er og snakke med kabinpersonalen før avgang fortell om din flyskrekk og kanskje du kan få prate med pilotene hvor de forteller og viser deg hvor trygt det er og fly. Anonymkode: 87914...eff
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #3 Skrevet 16. januar 2018 Har og flyskrekk. Blir dårlig, kaster opp, kaldsvetter og er veldig urolig og engstelig. Prøvd med viva, roer kroppen noe, men tankene er fortsatt der. Har ikke flydd siden 2011, men har bestemt meg for at jeg innen 1 år skal opp i et fly igjen, men da til et sted det tar maks 1.5 time å fly til. Ikke tør jeg å fly med hvilket som helst flyselskap heller, vil helst fly med Norwegian eller SAS. Ryanair er helt uaktuelt. Anonymkode: 26d35...53b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #4 Skrevet 16. januar 2018 En annen ting jeg vet som har hjulpet passajerer med frykt for og fly er og se på videoer av fly på f.eks youtube m.m. Her er en videosnutt av et B777-300ER som gjør seg klar for landing på LAX. Til dere som har flyskrekk så anbefaler jeg at dere prater med pilotene før avgang slik at de kan få vist deg hvor trygt og sikkert det er og fly i dag. Anonymkode: 87914...eff
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #5 Skrevet 16. januar 2018 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har og flyskrekk. Blir dårlig, kaster opp, kaldsvetter og er veldig urolig og engstelig. Prøvd med viva, roer kroppen noe, men tankene er fortsatt der. Har ikke flydd siden 2011, men har bestemt meg for at jeg innen 1 år skal opp i et fly igjen, men da til et sted det tar maks 1.5 time å fly til. Ikke tør jeg å fly med hvilket som helst flyselskap heller, vil helst fly med Norwegian eller SAS. Ryanair er helt uaktuelt. Anonymkode: 26d35...53b Sånn er jeg og. Vil bare med Thomas cook. Fløy første gang med Norwegian nå ikke igjen SAS har vært uaktuell siden 92. Anonymkode: 5f8ad...219
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #6 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har venner som er kabinpersonal og pilot. Vet det er trygt å fly, men føler jeg aldri for oppleve en normal flytur. Skjer alltid noe og da på veien hjem. Anonymkode: 5f8ad...219
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #7 Skrevet 16. januar 2018 Jeg vet det er trygt. Men er så redd for turbulens. Livredd når flyet rister 🤤🤤 Anonymkode: 988f2...192
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #8 Skrevet 16. januar 2018 Kaptein Tom Bunn kurerte min flyskrekk! Han driver programmet SOAR og han er psykolog (og tidligere pilot). http://www.fearofflying.com/ Her er noen gratis videoer. Har vært så heldig å snakke med Tom Bunn flere ganger og har hjulpet meg utrolig mye så jeg er utrolig takknemlig Hadde unngått fly 8 år så det var en stor befrielse å endelig kunne sette meg på et fly igjen. Han har også skrevet en bok, du finner den her! Hadde virkelig prøvd ALT før jeg fant dette progremmet som endelig ga fantastiske resultater. Anonymkode: e224f...623
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #9 Skrevet 16. januar 2018 Jeg har gått på flyskrekkurs, og det hjalp veldig. Anbefaler et av de dyre (dessverre) kursene som ender med flytur. Lykke til! Vet hvor kjipt det er og at det ikke hjelper å høre at det er farligere å kjøre bil. 😉 Anonymkode: 0d537...9b8
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #10 Skrevet 16. januar 2018 Her er en liste over de tryggeste flyene. Anonymkode: e224f...623
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #11 Skrevet 16. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har gått på flyskrekkurs, og det hjalp veldig. Anbefaler et av de dyre (dessverre) kursene som ender med flytur. Lykke til! Vet hvor kjipt det er og at det ikke hjelper å høre at det er farligere å kjøre bil. 😉 Anonymkode: 0d537...9b8 Det hjalp ikke på meg Ja, det er typisk standard kommentar at bil er farligere Anonymkode: e224f...623
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #12 Skrevet 16. januar 2018 Jeg er pilot. Jeg jobber i et av Europas største flyselskap, og har gjort det i 15 år. Vi har mer enn 600 avganger hver dag, og det går nesten alltid uten problemer. Dette vet du sikkert, men å fly er den tryggeste transportformen du kan velge. Visste du at - statistisk sett - dersom du skulle bli født ombord i et fly, og hvis du skulle levd hele livet ditt ombord, ville det tatt 115 år før du ble utsatt for en ulykke. Anonymkode: d3c1c...c3a
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #13 Skrevet 16. januar 2018 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er pilot. Jeg jobber i et av Europas største flyselskap, og har gjort det i 15 år. Vi har mer enn 600 avganger hver dag, og det går nesten alltid uten problemer. Dette vet du sikkert, men å fly er den tryggeste transportformen du kan velge. Visste du at - statistisk sett - dersom du skulle bli født ombord i et fly, og hvis du skulle levd hele livet ditt ombord, ville det tatt 115 år før du ble utsatt for en ulykke. Anonymkode: d3c1c...c3a Vel det flyet hadde ikke klart 115 år. Fleip til side. Jeg har opplevd to kontrollerte nødlandinger på samme tur pluss en forferdelig takeoff. Senest i går måtte jeg bytte fly pga teknisk feil på det ene. Ved landing på Gardemoen hoppet hele flyet opp igjen for så å lande og skled ut til høyre. Flere ombord sa de hørte at motorene ble slukket om så skjedde var det for å stablisere flyet? Vet det er trygt, men når en opplever gang på gang. Synes jeg selv var tøff som satt meg opp igjen i samme maskin som jeg nødlandet med pga tekniske feil i 2004. Anonymkode: 5f8ad...219
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå