Gå til innhold

Flere som har vært gravide, men ikke kjenner noe til det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca halvveis i svangerskapet, men «føler» meg ikke gravid. Har bekkenløsning, men tar forhåndsregler så går det bra. Ikke noe svimmel, trøtt, uvel, cravings, hormonell eller noe. Jeg glemmer jo litt at jeg er gravid. Er det flere som har opplevd det? 

I mitt forrige svangerskap (12 år siden snart), hadde jeg alt av plager fra start til slutt. 

Hadde dere ulikt svangerskap dere som har ventet forskjellig kjønn også? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Jeg har bare et par måneder igjen, og svangerskapet har vært bortimot symptomfritt fra ende til annen så langt. Føles «feil», fordi alle fokuserer på alt det negative en skal kjenne etter, men jeg merker stort sett bare at magen er i veien/øm når jeg bøyer meg forover fordi jeg skal ta av og på bukser og sko. 

Vi er nok kjempeheldige, bare litt rart når «ingen andre» har det like lett som meg.

Anonymkode: cb32f...2f8

Skrevet

Jeg kunne lett glemme at jeg var gravid særlig på morgenen akkurat når jeg hadde våkna...helt til jeg kom borti magen...helt frem til uke 38-39...hadde ingen smerter eller plager noen gang;) 

Anonymkode: 33e3a...d15

Skrevet

Er litt engstelig for at jeg ikke knytter meg nok til den lille før fødselen jeg da, når jeg ikke føler meg gravid...? Gikk det fint for dere? 

Jeg har jo sett på ultralyd at hun er der, men bortsett fra det så merker jeg ikke noe til det... 

Skrevet

Jeg er 20 uker og har ingen symptomer utenom litt mage. Var det samme forrige gang jeg var gravid og. Da begynte det å bli tungt ca rundt uke 28-29, og fra ca uke 35 fikk jeg halsbrann om kvelden. Ingenting utenom det.

Er normalt at man har lite symptomer og føler seg bra i 2. trimester. 

Med førstemann knyttet jeg meg ikke noe særlig til babyen mens jeg var gravid. Vi hadde prøvd så lenge og det føltes så uvirkelig, og hvis jeg ikke hadde sett babyen på UL hadde jeg ikke trodd han fantes. Det gikk heeeeeelt fint. Knyttet meg til han etter han ble født og det var overhode ikke noe problem.

Skrevet

Jeg har også hatt en så og si symptomfri/problemfri graviditet. Har slitt endel med blødninger, og fått ekstra oppfølging pga det, men ellers ikke no særlig med vondter, ikke dårlig eller noe. Jobbet 100% fullt ut og nå sitter jeg på kafé uke 40+4 og fordriver tiden. Skal vel hjem og legge meg på soffan etterpå, men er fortsatt i veldig god form og kan fortsatt glemme at jeg er gravid i noen sekunder. 

Har lengtet i så mange år etter å få barn, så jeg tror ikke tilknytningen skal bli noe problem her. Men det blir veldig spennende å se. Om han nå kommer ut snart da 😄😅

Skrevet

Godt å høre at det er flere:) og at tilknytningen har gått fint likevel! Regner jo med jeg blir glad i babyen, men bare jeg skjønner at den er min🙊🙈 

Med storebror hadde jeg alt av plager og det var en enorm lettelse når fødselen startet. 

Hørte de sa at 2. trimester var enklere da også, men det var like ille gjennom det hele. Utrolig at det er mulig å ha så ulike svangerskap?

Skrevet
26 minutter siden, FruAnonym skrev:

Jeg har også hatt en så og si symptomfri/problemfri graviditet. Har slitt endel med blødninger, og fått ekstra oppfølging pga det, men ellers ikke no særlig med vondter, ikke dårlig eller noe. Jobbet 100% fullt ut og nå sitter jeg på kafé uke 40+4 og fordriver tiden. Skal vel hjem og legge meg på soffan etterpå, men er fortsatt i veldig god form og kan fortsatt glemme at jeg er gravid i noen sekunder. 

Har lengtet i så mange år etter å få barn, så jeg tror ikke tilknytningen skal bli noe problem her. Men det blir veldig spennende å se. Om han nå kommer ut snart da 😄😅

Lykke til med fødsel☺️☺️ Snart får du hilse på det lille mirakelet ditt❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...