Gå til innhold

Blir gal av strømregninge, er ikke dette vanvittig mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i sokkelleilighet, 70 kvadrat. Nå i vintermånedene får jeg strømregninger på 1200 kroner, og nettleie på 1300. 2500 i strøm i måneden, det er ganske mye er det ikke? Hvor mye betaler dere? 

Anonymkode: 336a9...4a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror forrige regning her var på ca 4.000, men vi bor seks stykker i en stor enebolig da

Anonymkode: 20caf...b8b

Skrevet

Fikk ca 3500 denne måneden. Enebolig 140 m2.

Anonymkode: 2c9c6...88c

Skrevet

Enebolig, 180 kvm. Fikk strøm på over 3000 og synes der var mye. Strømregningen har økt mye etter jeg fikk automatisk avlesning

Anonymkode: 5d54a...21d

Skrevet

Vår var på litt over to tusen nå, bor også i sokkel. Nettleia er skyhøy på denne tiden av året 😑

Anonymkode: 89fbc...5fb

Skrevet

Jeg synes det var mye, men det kommer jo an på hvor mange dere er som bruker strøm. Selv fikk jeg akkurat 1200, og syntes det var mye, bor i siokkelleilighet på 65 kvm

Anonymkode: bfa1a...d52

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det var mye, men det kommer jo an på hvor mange dere er som bruker strøm. Selv fikk jeg akkurat 1200, og syntes det var mye, bor i siokkelleilighet på 65 kvm

Anonymkode: bfa1a...d52

Det er kun meg og 2åringen. Hun bader bare en gang i uka og jeg er rask i dusjen. Går jo endel vaskemaskiner, og oppvaskmaskin. I tillegg har vi gulvvarme, kanskje der det går en del. Syns det er så mye, er jo over dobbelt av hva jeg har satt av til strøm  i budsjettet 😄

Skrevet

Vi fikk 1800 i desember. 2 voksne og 2 barn. Varmekabler i gang og på bad, eneste elektriske varmekilde utenom dette er varmepumpe. Bor i gammelt hus. Fyrer ved siden av. Vaskemaskin og tørketrommel går stort sett hver dag, samme med oppvaskmaskin. Alle dusjer hvertfall annenhver dag. 

Anonymkode: a30e5...c98

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er kun meg og 2åringen. Hun bader bare en gang i uka og jeg er rask i dusjen. Går jo endel vaskemaskiner, og oppvaskmaskin. I tillegg har vi gulvvarme, kanskje der det går en del. Syns det er så mye, er jo over dobbelt av hva jeg har satt av til strøm  i budsjettet 😄

Helt sikkert golvvarmen som trekker mye. Dere bor jo i kjeller og det er vinter, så da går det sikkert en del strøm der.

Anonymkode: 80cb9...00f

Skrevet

Jeg har satt av 2000kr i mnd på strøm. Om sommeren går det 1000-1200, men nå i desember ble 2800. Enebolig på 200kvm  

Snittet blir rett. 

Skrevet

Vi bor i leilighet på 90 kvm. Vi fikk strømregning for desember på 1400. Dette er da inkludert strøm og nettleie.  Vi har varmekabler på badet på døgnet rundt på 25 grader. Jeg vasker 2 maskiner med klær annenhver dag og trommelen går 1 gang 2.hver dag. Vi har 3 ovner som står på døgnet rundt, 2 i stuen og en i gangen utenfor soverommet. Jeg og mannen dusjer hver dag, ungene dusjer ca hver 3-4 dag. Synes du hadde høy strømregning ja

Anonymkode: 153a5...d75

Skrevet

Vi bruker 4500 eller mer i måneden. Har veldig stort hus og liker å ha god temperatur inne. Går som regel i t-skjorte. I tillegg bader barna mye og vi har stort hjørnebadekar så bruker endel varmtvann. Oppvaskmaskinen går 1-2 ganger om dagen og vaskemaskinen det samme. Vi har også varmekabler til døra og til hjulsporene i oppkjørselen. 

Anonymkode: cb936...c0a

Skrevet

Veldig høy nettleie hos deg da? 

Vi bor på 80kvm, 2 voksne og til og fra 3 barn 

Ligger på 1100-1300kr i mnd om vinteren. Da er ca halvparten av regningen nettleie 

siste regning var på 1190kr og 600kr var nettleie

Anonymkode: f5ad8...144

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Se om du kan justere ned varmen i gulvet. Ta heller på tykke sokker eller tøfler f.eks.

Oppvaskmaskin sluker nok en del ja, kan du vaske opp i steden hjelper det mye. 

Hos oss må vi bruke samme fat og kopp hele dagen så lenge det ikke er skikkelig tilsølt.

Går også an å se om du kan skru ned styrken på varmtvannsberederen.

Bruk pledd og tjukksokker på kvelden og fyr med ved om du kan.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...