Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #26 Skrevet 16. januar 2018 Det har kommet godt over en halvmeter snø her, og det snør fortsatt. Bilen min synes ikke lenger, og det skal mye til for at jeg orker å grave den frem med det første. Jeg bruker beina i stedet. Anonymkode: e589e...47c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #27 Skrevet 16. januar 2018 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ute og kjører nå.. eller... står på en parkeringsplass. Jeg var dum og kjørte ut for å kjøpe melk og nå kjører jeg frem og tilbake mellom to rundkjøringer og venter på at de skal brøyte opp bakken der jeg bor. Den har 11% helling, så kommer ikke opp der nå som det ligger 40 cm snø i veien. Skulle blitt hjemme.... Anonymkode: db983...5f1 Jeg trodde du skulle på jobb... Da kan du jo tråkke opp gangstien så barna kommer seg trygt hjem i mellomtiden Anonymkode: 1f1af...ab4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #28 Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trodde du skulle på jobb... Da kan du jo tråkke opp gangstien så barna kommer seg trygt hjem i mellomtiden Anonymkode: 1f1af...ab4 Busted hahahaha Anonymkode: 3e29f...362
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #29 Skrevet 16. januar 2018 Heldigvis ingen snø her i Arendal. Det som kom ned var sludd igår ettermiddag og regn siden kvelden. Nå skinner sola og et par varmegrader. Glad for det, hater snø. Ja jeg vet det er Norge men jeg vil ha vår! Anonymkode: fdb29...c5c
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #30 Skrevet 16. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trodde du skulle på jobb... Da kan du jo tråkke opp gangstien så barna kommer seg trygt hjem i mellomtiden Anonymkode: 1f1af...ab4 Jeg skulle på jobb klokken 12, er på jobb nå. Kom meg aldri i butikken, stod på parkeringsplass, ventet til brøytebilen hadde tatt bakken, kjørte hjem, dusjet og gjorde meg klar til jobb Anonymkode: db983...5f1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #31 Skrevet 16. januar 2018 Selvfølgelig. Her er det bare veier og plussgrader. Bor i trøndelag. Anonymkode: 7442a...fc1
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #32 Skrevet 16. januar 2018 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja. Kjører man med gode vinterdekk og etter forholdene kommer man som regel frem. Jeg avlyser ikke avtaler pga. 20 cm snø Anonymkode: b9e88...a46 Poenget mitt var vel at det tar fire ganger så lang tid å komme seg frem. Ser flere her må poengtere hvor tøffe og gode de er i trafikken. Jeg tenkte ikke på enkeltpersoners kjøreegenskaper, jeg tenkte på kaoset og køene. Men du er nok en gooood sjåfør. 😊 HI Anonymkode: 27466...fa9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #33 Skrevet 16. januar 2018 Ja det går helt fint, må bare kjøre forsiktig. Verre der jeg bodde før, kommer en del trailere fra utlandet inn med ferja her, slår ikke feil at de setter seg fast i bakken ved utkjøringen av boligfeltet. 🤯 De fleste jeg kjenner er gode sjåfører og kommer seg greit frem og tilbake på jobb i dag. Hvorfor tror så mange at snøkaoset kun kommer av at vi er så mye dårligere til å kjøre bil? Anonymkode: a8781...5af
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #34 Skrevet 16. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja det går helt fint, må bare kjøre forsiktig. Verre der jeg bodde før, kommer en del trailere fra utlandet inn med ferja her, slår ikke feil at de setter seg fast i bakken ved utkjøringen av boligfeltet. 🤯 De fleste jeg kjenner er gode sjåfører og kommer seg greit frem og tilbake på jobb i dag. Hvorfor tror så mange at snøkaoset kun kommer av at vi er så mye dårligere til å kjøre bil? Anonymkode: a8781...5af Jeg sier ikke at folk er dårligere til å kjøre. Jeg tenkte først og fremst på de uendelige køene. Anonymkode: 27466...fa9
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #35 Skrevet 16. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: I dag hører jeg faktisk på anbefalingen og tar toget. Selvom det tar en god del ekstra tid i forhold til bil (på normale dager) Kjørte en tur i går kveld og det sto biler strødd i grøftekanter og skråninger. Anonymkode: 27466...fa9 Idag blir det nok kollektivt for meg... Anonymkode: ad125...381
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #36 Skrevet 16. januar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i Tromsø jobbes det nå iherdig med å få folk til å kjøre piggfritt..... Vi har elendig og skiftende vinterføre i mange måneder. I tillegg består Tromsø av tildels bratte bakker. Jeg bare ser for meg hvilket kaos det blir hvis alle skal kjøre piggfritt 😆 Her er det forhjulstrekk og gode piggdekk som gjelder, og jeg kjører i allslags vær og føre! Anonymkode: 1fe8a...2b1 Pigger hjelper lite mot snøkaos altså... Da er det firehjulstrekk som gjelder! Anonymkode: dcf86...bf3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #37 Skrevet 16. januar 2018 Var ingen problem å kjøre bil i dag, bor i Oslo. Men ser at kollektivtrafikken har hatt store problemer Anonymkode: ec781...17b
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #38 Skrevet 16. januar 2018 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Om du tror at det er ferdig brøytet til kl 7 i alle småbyer utenfor Oslo tar du nok feil. Men mindre biler er det selvsagt, og faktisk talt bedre sjåfører jevnt over. Vi kan kjørte på vinterføre, rett og slett. Jeg kjørte nettopp 2 mil på stort sett ubrøytede veier og såg ikke en eneste bil som hadde problemer. Anonymkode: 150a3...0ab Jøss. Visste ikke at Oslofolk var klimapåvirket, er det noe i lufta som gjør dem så udugelige? Andre småbyer sliter bare litt med arroganse... Anonymkode: dcf86...bf3
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #39 Skrevet 16. januar 2018 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Pigger hjelper lite mot snøkaos altså... Da er det firehjulstrekk som gjelder! Anonymkode: dcf86...bf3 Problemet er bare at samme hvor god bil du har, hvor gode dekk du har, eller hvor god du er til å kjøre så hjelper det ikke når trailere fra litauen eller en kødd på sommerdekk står på tvers i veien og lager milevis med kø. Anonymkode: bdfa8...e99
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #40 Skrevet 16. januar 2018 Prøvde å kjøre ungene til skolen imorges, men kom ikke opp bakken utenfor her fordi den ikke var brøyta. Den ble brøytet litt utpå dagen en gang, så det gikk heldigvis fint å kjøre dem på trening nå i ettermiddag. Endel biler og busser strødd rundt i grøftekantene nå, og farlig glatt enkelte steder, men vi kom oss frem både til og fra heldigvis like hele😄🙏🏼 Anonymkode: 7a81b...8f4
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #41 Skrevet 16. januar 2018 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Her i Tromsø jobbes det nå iherdig med å få folk til å kjøre piggfritt..... Vi har elendig og skiftende vinterføre i mange måneder. I tillegg består Tromsø av tildels bratte bakker. Jeg bare ser for meg hvilket kaos det blir hvis alle skal kjøre piggfritt 😆 Her er det forhjulstrekk og gode piggdekk som gjelder, og jeg kjører i allslags vær og føre! Anonymkode: 1fe8a...2b1 Jeg skjønner ikke a flere synest forhjulstrekk er så bra. Jeg hadde det på en arbeidsbil, og synes det var helt grusomt på glatta. Den var jo så baklett, rumpa slang jo med en gang Anonymkode: 3e29f...362
Anonym bruker Skrevet 16. januar 2018 #42 Skrevet 16. januar 2018 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg sier ikke at folk er dårligere til å kjøre. Jeg tenkte først og fremst på de uendelige køene. Anonymkode: 27466...fa9 Var noen andre i tråden som mente det ikke ble unntakstilstand hos de fordi de kunne kjøre. Så den var ikke myntet på deg, burde nok gjort det mer tydelig. Anonymkode: a8781...5af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå