Himmel og hav Skrevet 15. januar 2018 #26 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men dette er jo veldig bakvendt logikk? Ingen normalvektige eller 'ekornhaler' mener de skal betale mindre for plassen sin. Men det som oppleves provoserende er vel å betale for et sete man ikke får brukt fordi sidemannen opptar det. Anonymkode: 57598...864 Når man trekker inn drivstofforbruk og -kostnader, så blir det logisk.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #27 Skrevet 15. januar 2018 Grensen burde jo i en ideell verden gå ved at de som ikke har plass i et sete betaler for to. Men da må de gjelde alle, både overvektige, langbeinte og bredskuldrede. Men i praksis blir det umulig å gjennomføre, så da får helle kabinpersonalet på flyet tilrettelegge så godt de kan, slik at medpassasjerer som får setet sitt invadert, eller den som er grunn til utfordringen, får en ny plass!😊 Anonymkode: 5d537...aed
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #28 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Himmel og hav skrev: Når man trekker inn drivstofforbruk og -kostnader, så blir det logisk. Akkurat drivstoffet bryr ikke jeg meg så mye om, og mener det er et dårlig argument som kommer i siste rekke for min del. At det blir dyrere for flyselskapet å fly en overvektig person må flyselskapet ta på sin egen kappe hvis de ikke tar mer betalt for en mann på 200kg som ikke kommer seg opp av setet. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #29 Skrevet 15. januar 2018 Hva med de som legger setet helt ned i fanget på den bak, så den bak nesten ikke kan bevege seg, og absolutt ikke bruke brettet. Skal de og betale ekstra, siden den bak ikke får bruke hele plassen sin? Eller hva med de som sitter med albuen langt over armlenet og langt inn på naboen sitt sete, eller breier seg så med beina at en selv må sitte sammenknepet med beina. Skal de og betale ekstra? Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #30 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hva med de som legger setet helt ned i fanget på den bak, så den bak nesten ikke kan bevege seg, og absolutt ikke bruke brettet. Skal de og betale ekstra, siden den bak ikke får bruke hele plassen sin? Eller hva med de som sitter med albuen langt over armlenet og langt inn på naboen sitt sete, eller breier seg så med beina at en selv må sitte sammenknepet med beina. Skal de og betale ekstra? Anonymkode: fc682...374 Men forskjellen er at du kan faktisk be folk flytte albuen eller ta setet litt frem om det plager deg, men en overvektig går ikke ned 50kg av at man sier ifra at de okkuperer ditt sete. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #31 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men forskjellen er at du kan faktisk be folk flytte albuen eller ta setet litt frem om det plager deg, men en overvektig går ikke ned 50kg av at man sier ifra at de okkuperer ditt sete. Anonymkode: 57598...864 Ja det kan man, men er en del som ikke bryr seg om det Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #32 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja det kan man, men er en del som ikke bryr seg om det Anonymkode: fc682...374 Nå opplever jeg at det er ganske stor forskjell på å være overvektig og å være uhøflig. Man vet at setene kan legges ned og at folk kan breie seg, men at folk bruker halve ditt sete har du ikke valgt. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #33 Skrevet 15. januar 2018 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men forskjellen er at du kan faktisk be folk flytte albuen eller ta setet litt frem om det plager deg, men en overvektig går ikke ned 50kg av at man sier ifra at de okkuperer ditt sete. Anonymkode: 57598...864 Hva med de som lukter så vondt at hele flyturen blir en lidelse og en kamp mot å ikke spy? Anonymkode: c553a...0f9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #34 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hva med de som lukter så vondt at hele flyturen blir en lidelse og en kamp mot å ikke spy? Anonymkode: c553a...0f9 I likhet med fulle folk som blir nektet adgang bør også illeluktende bli det. Men dette handlet om overvekt, sikkerhet og pris. Ikke lukt, irriterende unger/voksne. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #35 Skrevet 15. januar 2018 Lukt er jo i tillegg svært subjektivt. Å ikke få plass i ett sete er ikke. Anonymkode: 57598...864
❤lille stjerne❤ Skrevet 15. januar 2018 #36 Skrevet 15. januar 2018 Synes flyselskapene burde yte service og faktisk ha noen seter som kan benyttes av de som er litt større enn snittet. 2 seter og fly f.eks med litt bedre plass hadde gjort det mye bedre for de som er store/overvektig og for passasjer ved siden av
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #37 Skrevet 15. januar 2018 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: I likhet med fulle folk som blir nektet adgang bør også illeluktende bli det. Men dette handlet om overvekt, sikkerhet og pris. Ikke lukt, irriterende unger/voksne. Anonymkode: 57598...864 Poenget er jo at folk er folk med alt det innebærer. Anonymkode: c553a...0f9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #38 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Poenget er jo at folk er folk med alt det innebærer. Anonymkode: c553a...0f9 Men det er forskjell på å være irriterende og overvektig. Overvektige er ikke overvektige for å irritere, men en person som nekter å flytte albuen er. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #39 Skrevet 15. januar 2018 Helt enig i at de som tar mer enn ett sete burde betale for to seter. Noe annet er rett og slett frekt. Flyr økonomiklasse så sjeldent som mulig, men noen ganger må man. Jeg skal uansett ha plassen jeg har betalt for. Anonymkode: d975b...95d
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #40 Skrevet 15. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Venninne av meg var ute og fløy for litt siden og opplevde å bli sittende ved siden av en svært overvektig person. Han satt nærmest midtgangen. Hun fikk ikke brukt setet sitt. Etter mye om og men fant hun ut at å sitte klint oppi sidemannen på andre siden likevel var for ubehagelig, og at han ved midtgangen klemte armen hennes uansett. Hun sa ifra til personalet og fikk etter en stund byttet sete. Jeg hadde aldri turt å sagt ifra, og hun opplevde det ubehagelig. De ansatte tok det hele pent, men som venninnen min sier; det var ingen tvil for noen hvorfor hun måtte bytte sete. Hvorfor kjøper ikke sånne ekstra sete? Og når man bruker 3-4 forsøk på å reise seg opp, bør man da sitte i midtgangen? Tenker ved nødssituasjoner feks. Når flyselskapene krever ekstra for håndbaggasje, hvorfor gjør de ikke det når de ser noen som er så åpenbart stor? Anonymkode: 57598...864 Hmm, nei hvorfor kjøper ikke «sånne» ekstra sete? Herlighet, hør på deg selv... Anonymkode: 138bf...721
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #41 Skrevet 15. januar 2018 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hmm, nei hvorfor kjøper ikke «sånne» ekstra sete? Herlighet, hør på deg selv... Anonymkode: 138bf...721 Vil du heller at jeg konsekvent skriver 'sykelig overvektige' istedet for 'sånne'? Anonymkode: 57598...864
Mia_73 Skrevet 15. januar 2018 #42 Skrevet 15. januar 2018 Flyselskapene regner med en gjennomsnitt på pasasjerer, altså at det er noen damer som veier 50 kg og noen menn som veier 90 kg. Og det er helt greit så lenge de passer inn i sete sitt. Jeg mener det er ikke ok å okkupere 1,5 eller tom 2 seter rett og slett fordi man veier 150 eller enda mer. Det er langt utenfor hva som er normalt, og på lik linje som mennesker som er 2,15 lange mener jeg at disse burde betale for merplassen (les ekstra sete eller business class) hvis ikke flyselskapet er kulant og plasserer dem på et sted der de kan sitte uten være til sjenanse for medpasasjerer.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #43 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men det er forskjell på å være irriterende og overvektig. Overvektige er ikke overvektige for å irritere, men en person som nekter å flytte albuen er. Anonymkode: 57598...864 Det skulle man tro enkelte trodde, når man leser enkelte svar i både denne tråden og i andre tråder om overvektige Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #44 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Det skulle man tro enkelte trodde, når man leser enkelte svar i både denne tråden og i andre tråder om overvektige Anonymkode: fc682...374 Ja, men poenget mitt er i alle fall ikke at de er det. Det finnes irriterende overvektige men det er ikke i kraft av overvekten... Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #46 Skrevet 15. januar 2018 3 timer siden, Himmel og hav skrev: Hva med de som har veldig lange bein? Sist jeg fløy, så havnet jeg ved siden av en høy mann med lange bein. Han hadde ikke bestilt sete med ekstra beinplass, eller om det var fullbooket - ikke vet jeg, men med så lange bein måtte han sitte veldig bredbeint. Hans ene kne var omtrent en tredjedel inn på plassen der mine bein skulle vært. Jeg måtte sitte med beina sammenklemt hele turen, og det var ikke behagelig for noen av oss. Burde han også betalt for et ekstra sete? Eller hva med hun som måtte legge beina til ettåringen i fanget på mannen min for å amme under take off? Eller hva med min kollega som er kroppsbygger? Han er ikke overvektig, men han er voldsomt brei over skuldrene og har kraftige armer. Ikke tale om at han er like smal som et flysete. Jeg tenker at det ikke er menneskene det er noe feil på, men flyselskapene som skal trykke flest mulig mennesker inn på et fly, for lønnsomhetens skyld. Dette! Jeg er langt fra overvektig selv, 178 cm og 60kg, men sliter med benplassen, og de setene er knøttsmå. Tynne meg bruker faktisk hele setet, da skal man ikke mye opp i vekt før man «flyter» over til nabomannen, altså. Flyselskapene burde gjøre om plasseringene, eller f.eks ha to flyvninger og to seter per rad, i stedet for tre bittesmå seter som det er nå. Jeg hadde betalt ekstra for bedre plass. Om noen overvektige leser denne tråden og føler på skammen; la meg si at det finnes de av oss som syns det er bedre med en overvektig person ved siden av. Det høres kanskje helt tullete (og kanskje diksriminerende(!?) ut, men jeg føler meg mye tryggere plassert mellom to litt større mennesker.. sikkert noe psykologiske greier fra barndommen og klemmer fra min tante som var rund eller noe, men sånn er det iallfall Forrige gang jeg var ute og fløy satt jeg mellom to store, gode damer, beste flyturen jeg har hatt på lenge! Mykt og godt! Anonymkode: d4484...d79
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #47 Skrevet 15. januar 2018 Opplevd dette på innlandsreise i USA. Han som satt ved siden av meg kunne ikke ha armlenet nede og la både lår og arm «over meg». Jeg var fullstendig låst i 5 timer og det var forferdelig ubehagelig. Jeg turte ikke si ifra, sa bare «ja» da han spurte om det var greit å ha armlenet oppe. Hadde jeg sagt nei lurer jeg på hva han skulle ha gjort. Han måtte også ha belteforlenger. Jeg mener han helt klart burde kjøpt 2 seter. Anonymkode: 86121...6d9
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #48 Skrevet 15. januar 2018 Ryanair har en boks ved innsjekking som man må bevise at håndbagasjen passer inn i. De kunne også hatt et flysete der som alle må prøvesitte og bevise at de får plass. Anonymkode: 9d35f...c8e
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #49 Skrevet 15. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ryanair har en boks ved innsjekking som man må bevise at håndbagasjen passer inn i. De kunne også hatt et flysete der som alle må prøvesitte og bevise at de får plass. Anonymkode: 9d35f...c8e Ja, hvorfor ikke like godt plassere stolen mitt på gulvet og lage et show av det, så kan de overvektige sitte der til spott å spe. Det er jo bare til pass for de..... Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #50 Skrevet 15. januar 2018 5 timer siden, Himmel og hav skrev: Nei, problemet er smale seter. Du får ringe flyselskapet neste gang du skal ut og fly og høre om du kan få rabatt siden du er liten og tynn og at de derfor ikke trenger å fylle på så mye bensin. Tenk om det viser seg at du betaler for bensin for en på 80 kg, når du bare veier litt mer enn en ekornhale? Ja, men det er jo ikke rettferdig at jeg må betale i dyre dommer for 5-10 kg ekstra bagasje i kofferten som overvekt når en person som veier 150 kg mer ikke betaler ei krone for sin overvekt??? Du mener det er rettferdig? Eller er der bare PK å si det? Anonymkode: b14c2...0c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå