Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #1 Skrevet 15. januar 2018 Venninne av meg var ute og fløy for litt siden og opplevde å bli sittende ved siden av en svært overvektig person. Han satt nærmest midtgangen. Hun fikk ikke brukt setet sitt. Etter mye om og men fant hun ut at å sitte klint oppi sidemannen på andre siden likevel var for ubehagelig, og at han ved midtgangen klemte armen hennes uansett. Hun sa ifra til personalet og fikk etter en stund byttet sete. Jeg hadde aldri turt å sagt ifra, og hun opplevde det ubehagelig. De ansatte tok det hele pent, men som venninnen min sier; det var ingen tvil for noen hvorfor hun måtte bytte sete. Hvorfor kjøper ikke sånne ekstra sete? Og når man bruker 3-4 forsøk på å reise seg opp, bør man da sitte i midtgangen? Tenker ved nødssituasjoner feks. Når flyselskapene krever ekstra for håndbaggasje, hvorfor gjør de ikke det når de ser noen som er så åpenbart stor? Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #2 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat det synes jeg vi skal overlate til flyselskapet å avgjøre. Å stille krav om at alle som er for store betaler ekstra vil gi mye negativ pr og kreve mye merarbeid. Anonymkode: 63f85...2f0
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #3 Skrevet 15. januar 2018 Syns heller det burde vært noen større seter på flyene som man kunne velge å betale litt ekstra for. Skjønner godt at en person ikke betaler dobbel pris for å fly. Det kan faktisk bli ganske dyrt. Men jeg ser problemstillignen og har selv sitter ved siden av en som tok opp nesten hele mitt sete. Det er ikke en behagelig situasjon, og jeg syns det er bra venninne din turte å si ifra. Anonymkode: fd12b...75b
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Venninne av meg var ute og fløy for litt siden og opplevde å bli sittende ved siden av en svært overvektig person. Han satt nærmest midtgangen. Hun fikk ikke brukt setet sitt. Etter mye om og men fant hun ut at å sitte klint oppi sidemannen på andre siden likevel var for ubehagelig, og at han ved midtgangen klemte armen hennes uansett. Hun sa ifra til personalet og fikk etter en stund byttet sete. Jeg hadde aldri turt å sagt ifra, og hun opplevde det ubehagelig. De ansatte tok det hele pent, men som venninnen min sier; det var ingen tvil for noen hvorfor hun måtte bytte sete. Hvorfor kjøper ikke sånne ekstra sete? Og når man bruker 3-4 forsøk på å reise seg opp, bør man da sitte i midtgangen? Tenker ved nødssituasjoner feks. Når flyselskapene krever ekstra for håndbaggasje, hvorfor gjør de ikke det når de ser noen som er så åpenbart stor? Anonymkode: 57598...864 Og hvor skal grensen gå da? Bmi eller hvor brei man er? Skal man veies og måles før man får gå ombord kanskje? Hvor mye ekstra mener du man skal betale pr kilo for mye? Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #5 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Akkurat det synes jeg vi skal overlate til flyselskapet å avgjøre. Å stille krav om at alle som er for store betaler ekstra vil gi mye negativ pr og kreve mye merarbeid. Anonymkode: 63f85...2f0 Det er jeg helt enig i, men jeg tenker mer på risikoen vs en veldig stor person og 4kg overvekt på bagasjen. Venninnen min fortalte at konen til den andre måtte hjelpe han med beltet, det hadde forlenger og han breiet seg. Litt som hennes reisefølge sa, mulig han ikke breiet seg heller for han var ekstremt stor. I tillegg opplevde hun det som pinlig å skulle si ifra om dette, spesielt siden det medførte opp og ned av setet noen ganger, og hun ønsket ikke gjøre ham til bry. Jeg har aldri opplevd dette selv, men syns det er rart at flyselskapene mener det er Ok at noen betaler for et sete uten å få brukt det pga andres livstilsykdommer. Mener også å huske at man ikke plasserer barn hvor som helst pga sikkerhet, så hvorfor overvektige? Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Og hvor skal grensen gå da? Bmi eller hvor brei man er? Skal man veies og måles før man får gå ombord kanskje? Hvor mye ekstra mener du man skal betale pr kilo for mye? Anonymkode: fc682...374 Når man ikke kommer seg ut eller inn av setet og bruker tilfeldig sidemann sitt sete mener jeg det er innafor å si ifra. Det bør ikke være reisende sitt ansvar Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #7 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns heller det burde vært noen større seter på flyene som man kunne velge å betale litt ekstra for. Skjønner godt at en person ikke betaler dobbel pris for å fly. Det kan faktisk bli ganske dyrt. Men jeg ser problemstillignen og har selv sitter ved siden av en som tok opp nesten hele mitt sete. Det er ikke en behagelig situasjon, og jeg syns det er bra venninne din turte å si ifra. Anonymkode: fd12b...75b Ja, og faktisk er jo setene på feks 737 ganske smale, selv for en normal person. Venninnen min havnet på samme fly som ham hjem igjen også. Hun var veldig flau. Han satt forøvrig ved midtgangen da også, men ikke samme rad som henne denne gangen;) Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #8 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Når man ikke kommer seg ut eller inn av setet og bruker tilfeldig sidemann sitt sete mener jeg det er innafor å si ifra. Det bør ikke være reisende sitt ansvar Anonymkode: 57598...864 Det er ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om det at overvektige skal betale mer Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #9 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det er ikke det jeg spurte om. Jeg spurte om det at overvektige skal betale mer Anonymkode: fc682...374 Ja, jeg heller faktisk mot at jeg syns de skal det. De ER større(og når man er SYKELIG OVERVEKTIG så vet man det) og det er ikke andre reisendes problem. Om de ikke betaler før turen så bør flyselskapene faktisk si ifra ved påstigning. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #10 Skrevet 15. januar 2018 Jeg er overvektig men får plass i et sete men prøver å gjøre meg så «liten» som mulig og tar ikke armlene eller noe. Men det som provoserer meg er alle de små mannfolka som tror de er 2 meter høye og 2 meter breie som skal helst ta hele raden. Men dette med overvekt og fly er ganske ømfintlig tema. De skulle hatt seksjoner for større seter som ikke kostet all verdens mer men for å kunne få de så skulle du oppfylle visse krav hvis ikke kan hvem som helst bestille de og vinninga går opp i spinninga Anonymkode: 2cdc7...0ee
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #11 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg heller faktisk mot at jeg syns de skal det. De ER større(og når man er SYKELIG OVERVEKTIG så vet man det) og det er ikke andre reisendes problem. Om de ikke betaler før turen så bør flyselskapene faktisk si ifra ved påstigning. Anonymkode: 57598...864 Du svarer fremdeles ikke på det jeg spurte om Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #12 Skrevet 15. januar 2018 Jeg synes de godt kunne betal for ekstra sete, men kanskje ikke full pris. De som ønsker ekstra beinplass må nå betale for det. Anonymkode: 3ba92...871
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #13 Skrevet 15. januar 2018 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Du svarer fremdeles ikke på det jeg spurte om Anonymkode: fc682...374 Du spør meg om jeg syns overvektige skal betale mer. Ja, det syns jeg. De bruker mer plass, og bruker man 1 1/2 sete så bør man betale for det. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #14 Skrevet 15. januar 2018 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du spør meg om jeg syns overvektige skal betale mer. Ja, det syns jeg. De bruker mer plass, og bruker man 1 1/2 sete så bør man betale for det. Anonymkode: 57598...864 Nei det gjorde jeg ikke, dette spurte jeg om. Men jeg skjønner at du ikke kommer til å svare på det 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og hvor skal grensen gå da? Bmi eller hvor brei man er? Skal man veies og måles før man får gå ombord kanskje? Hvor mye ekstra mener du man skal betale pr kilo for mye? Anonymkode: fc682...374 Anonymkode: fc682...374
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #15 Skrevet 15. januar 2018 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei det gjorde jeg ikke, dette spurte jeg om. Men jeg skjønner at du ikke kommer til å svare på det Anonymkode: fc682...374 Dette svarte jeg deg på. Når man er sykelig overvektig og ikke kommer seg inn eller ut av setet. Man veier jo baggasjen så hvorfor ikke folk? Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #16 Skrevet 15. januar 2018 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Venninne av meg var ute og fløy for litt siden og opplevde å bli sittende ved siden av en svært overvektig person. Han satt nærmest midtgangen. Hun fikk ikke brukt setet sitt. Etter mye om og men fant hun ut at å sitte klint oppi sidemannen på andre siden likevel var for ubehagelig, og at han ved midtgangen klemte armen hennes uansett. Hun sa ifra til personalet og fikk etter en stund byttet sete. Jeg hadde aldri turt å sagt ifra, og hun opplevde det ubehagelig. De ansatte tok det hele pent, men som venninnen min sier; det var ingen tvil for noen hvorfor hun måtte bytte sete. Hvorfor kjøper ikke sånne ekstra sete? Og når man bruker 3-4 forsøk på å reise seg opp, bør man da sitte i midtgangen? Tenker ved nødssituasjoner feks. Når flyselskapene krever ekstra for håndbaggasje, hvorfor gjør de ikke det når de ser noen som er så åpenbart stor? Anonymkode: 57598...864 De burde bli pålagt å kjøpe to seter. Og jeg er også helt for at man står på vekta med baggasjen sin når man sjekker inn. Irriterende når personer på 200 kg kan ha med like mye baggasje som meg på 50 kg. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: b14c2...0c7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #17 Skrevet 15. januar 2018 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette svarte jeg deg på. Når man er sykelig overvektig og ikke kommer seg inn eller ut av setet. Man veier jo baggasjen så hvorfor ikke folk? Anonymkode: 57598...864 Dette kan du ikke mene. Noe så nedverdigende. Hvordan en person ønsker å sitte i flyet burde være helt opp til en selv, men problemet er jo at det ikke finnes noe alternativ (annet enn å bestille to seter til dobbel pris). Jeg er sikker på at om det fantes en grei rabatt på sete nummer 2, så hadde flere overvektige benyttet seg av det. Tviler på at de syns det er noe mer behagelig enn deg å sitte så trangt. Her må flyselskapene tilrettelegge bedre. Den overvektige personen har ikke gjort noe feil. Anonymkode: fd12b...75b
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2018 #18 Skrevet 15. januar 2018 Hva med de som har veldig lange bein? Sist jeg fløy, så havnet jeg ved siden av en høy mann med lange bein. Han hadde ikke bestilt sete med ekstra beinplass, eller om det var fullbooket - ikke vet jeg, men med så lange bein måtte han sitte veldig bredbeint. Hans ene kne var omtrent en tredjedel inn på plassen der mine bein skulle vært. Jeg måtte sitte med beina sammenklemt hele turen, og det var ikke behagelig for noen av oss. Burde han også betalt for et ekstra sete? Eller hva med hun som måtte legge beina til ettåringen i fanget på mannen min for å amme under take off? Eller hva med min kollega som er kroppsbygger? Han er ikke overvektig, men han er voldsomt brei over skuldrene og har kraftige armer. Ikke tale om at han er like smal som et flysete. Jeg tenker at det ikke er menneskene det er noe feil på, men flyselskapene som skal trykke flest mulig mennesker inn på et fly, for lønnsomhetens skyld.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #19 Skrevet 15. januar 2018 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette kan du ikke mene. Noe så nedverdigende. Hvordan en person ønsker å sitte i flyet burde være helt opp til en selv, men problemet er jo at det ikke finnes noe alternativ (annet enn å bestille to seter til dobbel pris). Jeg er sikker på at om det fantes en grei rabatt på sete nummer 2, så hadde flere overvektige benyttet seg av det. Tviler på at de syns det er noe mer behagelig enn deg å sitte så trangt. Her må flyselskapene tilrettelegge bedre. Den overvektige personen har ikke gjort noe feil. Anonymkode: fd12b...75b Men det er da den overvektige personen som tar ekstra plass? Og da må jo den personen greie å stå for det. I USA så blir feite folk geleidet til spesialseter i feks fornøylsesparker osv, skal de bli sure for det? De veit jo at de er feite, og trenger større plass og lengre belter? Kanskje de kunne få et spark bak til å bli litt mindre om ikke alt tilrettelegges for å være feit hele tiden? Anonymkode: b14c2...0c7
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #20 Skrevet 15. januar 2018 7 minutter siden, Himmel og hav skrev: Hva med de som har veldig lange bein? Sist jeg fløy, så havnet jeg ved siden av en høy mann med lange bein. Han hadde ikke bestilt sete med ekstra beinplass, eller om det var fullbooket - ikke vet jeg, men med så lange bein måtte han sitte veldig bredbeint. Hans ene kne var omtrent en tredjedel inn på plassen der mine bein skulle vært. Jeg måtte sitte med beina sammenklemt hele turen, og det var ikke behagelig for noen av oss. Burde han også betalt for et ekstra sete? Eller hva med hun som måtte legge beina til ettåringen i fanget på mannen min for å amme under take off? Eller hva med min kollega som er kroppsbygger? Han er ikke overvektig, men han er voldsomt brei over skuldrene og har kraftige armer. Ikke tale om at han er like smal som et flysete. Jeg tenker at det ikke er menneskene det er noe feil på, men flyselskapene som skal trykke flest mulig mennesker inn på et fly, for lønnsomhetens skyld. Er vanlig å betale for ekstra benplass.. Anonymkode: 57598...864
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #21 Skrevet 15. januar 2018 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: De burde bli pålagt å kjøpe to seter. Og jeg er også helt for at man står på vekta med baggasjen sin når man sjekker inn. Irriterende når personer på 200 kg kan ha med like mye baggasje som meg på 50 kg. Det henger jo ikke på greip. Anonymkode: b14c2...0c7 Kødder du? Det er mange flere grunner til at bagasjen blir veid, enn at flyselskapet skal ha betaling for kiloene. Det handler blant annet mye om bakkemannskapene som skal bære bagasjen din inn og ut. Det handler om plassen i lasterommet og det handler om antall liter flybensin som skal til og ev. dumpes. Jeg forstår irritasjonen ved å sitte ved siden av noen som er veldig overvektig og tar mye plass. Jeg ville også reagert på sikkerheten hvis dette var et menneske som slet med å reise seg opp. Men for meg personlig er ikke overvektige de verste å komme ved siden av. De som ikke vasker seg troner på førsteplass for min del. Husker jeg satt 13 timer fra Paris til Santiago ved siden av en sånn en. Grusomt. Men hva skulle jeg si? Sånn er det å reise! Man er tett på folk. Store, små, illeluktende og hunks. Anonymkode: c553a...0f9
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2018 #22 Skrevet 15. januar 2018 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er vanlig å betale for ekstra benplass.. Anonymkode: 57598...864 Ja, men når det ikke er flere ledige plasser for de med lange bein, så sitter de andre steder. Mener du at de skal nektes å fly om de ikke har betalt ekstra? Et tillegg for ekstra beinplass er for øvrig ikke i nærheten av prisen for et ekstra sete, men det kan være like trangt å sitte ved siden av en med lange bein som en med brede skuldre eller en som er overvektig.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #23 Skrevet 15. januar 2018 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kødder du? Det er mange flere grunner til at bagasjen blir veid, enn at flyselskapet skal ha betaling for kiloene. Det handler blant annet mye om bakkemannskapene som skal bære bagasjen din inn og ut. Det handler om plassen i lasterommet og det handler om antall liter flybensin som skal til og ev. dumpes. Jeg forstår irritasjonen ved å sitte ved siden av noen som er veldig overvektig og tar mye plass. Jeg ville også reagert på sikkerheten hvis dette var et menneske som slet med å reise seg opp. Men for meg personlig er ikke overvektige de verste å komme ved siden av. De som ikke vasker seg troner på førsteplass for min del. Husker jeg satt 13 timer fra Paris til Santiago ved siden av en sånn en. Grusomt. Men hva skulle jeg si? Sånn er det å reise! Man er tett på folk. Store, små, illeluktende og hunks. Anonymkode: c553a...0f9 Nei selvsagt kødder jeg ikke. Overvektige folk er et problem, de koster mer i drivstoff også, på lik linje med min lille koffert. Og nei, det er hovedsaklig pga pengene bagasjen veies (i tillegg til at de bruker vekten til å regne ut drivstoff, plassering osv, men der vil jo de feite uansett påvirke slik at de må pøse på med ekstra likevel. Anonymkode: b14c2...0c7
Himmel og hav Skrevet 15. januar 2018 #24 Skrevet 15. januar 2018 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei selvsagt kødder jeg ikke. Overvektige folk er et problem, de koster mer i drivstoff også, på lik linje med min lille koffert. Og nei, det er hovedsaklig pga pengene bagasjen veies (i tillegg til at de bruker vekten til å regne ut drivstoff, plassering osv, men der vil jo de feite uansett påvirke slik at de må pøse på med ekstra likevel. Anonymkode: b14c2...0c7 Nei, problemet er smale seter. Du får ringe flyselskapet neste gang du skal ut og fly og høre om du kan få rabatt siden du er liten og tynn og at de derfor ikke trenger å fylle på så mye bensin. Tenk om det viser seg at du betaler for bensin for en på 80 kg, når du bare veier litt mer enn en ekornhale?
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #25 Skrevet 15. januar 2018 4 minutter siden, Himmel og hav skrev: Nei, problemet er smale seter. Du får ringe flyselskapet neste gang du skal ut og fly og høre om du kan få rabatt siden du er liten og tynn og at de derfor ikke trenger å fylle på så mye bensin. Tenk om det viser seg at du betaler for bensin for en på 80 kg, når du bare veier litt mer enn en ekornhale? Men dette er jo veldig bakvendt logikk? Ingen normalvektige eller 'ekornhaler' mener de skal betale mindre for plassen sin. Men det som oppleves provoserende er vel å betale for et sete man ikke får brukt fordi sidemannen opptar det. Anonymkode: 57598...864
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå