Gå til innhold

Du som har gått ned i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du hatt en eller flere dager du har kunne spise litt usunt? F.eks litt sjokolade? 

Jeg vil ned i vekt, men vet ikke hvordan jeg skal klare det uten å ha en dag Med litt sjokolade 

Anonymkode: 67ba7...e75

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan godt f eks spise en rute sjokolade hver dag hvis du vil. Da veier du den, regner ut kcal innholdet og spiser bare tilsvarende mindre mat. Si du ligger på 1200 kcal om dagen og du spiser 25 kcal sjokolade. Da kan du spise 1175 kcal mat.  Jeg ville ikke spist mer enn en rute en eller to ganger i uken var jeg deg. Du må jo se på omleggingen du gjør som et varig prosjekt og sjokolade er ikke en del av et vanlig kosthold som sunne, slanke mennesker har. Like greit å bare kutte det ut med en gang.

Anonymkode: 30a61...f11

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du kan godt f eks spise en rute sjokolade hver dag hvis du vil. Da veier du den, regner ut kcal innholdet og spiser bare tilsvarende mindre mat. Si du ligger på 1200 kcal om dagen og du spiser 25 kcal sjokolade. Da kan du spise 1175 kcal mat.  Jeg ville ikke spist mer enn en rute en eller to ganger i uken var jeg deg. Du må jo se på omleggingen du gjør som et varig prosjekt og sjokolade er ikke en del av et vanlig kosthold som sunne, slanke mennesker har. Like greit å bare kutte det ut med en gang.

Anonymkode: 30a61...f11

Jeg vet jo at sjokolade ikke er bra, men en liten sjokolade lørdagskveld vet jeg ikke om jeg klarer å unngå

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet jo at sjokolade ikke er bra, men en liten sjokolade lørdagskveld vet jeg ikke om jeg klarer å unngå

Tror jeg heller ville tatt en sjokolade lørdag enn litt hver dag, ja! 😊 Det er noe med å avvenne kroppen fra sukker, da mister man jo litt av suget etter søtt. Min beste oppskrift på å gå ned er å gradvis spise seg ned (litt mindre for hver dag) til man spiser den mengden man er fornøyd med. Kutt også gradvis ut sukker, så vil du merke at du blir både mindre sulten og mindre sukkerhungrig. 

Anonymkode: 0b36b...405

Skrevet

Jeg gikk ned nesten 20 kg fra januar til august i fjor. En dag i uken, som regel lørdagene, spiste jeg snop. Da var det som regel ca 100 gram sjokolade og potetgull, eller smågodt og potetgull. En rute sjokolade for min del, hadde vært å pine meg selv. Men vi er nå forskjellige alle sammen. Man må gjøre det man mener passer best for seg selv. Jeg mener at det å gå ned i vekt er en livsstilsendring, og da må man gjøre det på en måte som man kan leve med, da blir det enklere å ikke gå på en smell. Derfor var det aldri noe alternativ for meg å ikke spise godis en dag i uken. 

Skrevet

Det beste er å sakte men sikkert gå ned ved å legge om til det kostholdet du tenker du vil ha etter nedgangen. Slankekurer er dømt til å mislykkes, du må finne en livsstil du kan leve med resten av ditt liv.

Om du tenker at du skal spise 4 måltider med sunn mat i moderate mengder, og kunne unne deg litt lørsdagsgodt hver uke og et kakestykke i bursdager så er det sånn du skal leve fra og med i dag. Da vil du sakte men sikkert finne din idealvekt.

Jeg har gått ned 10 kg, og spist lørdagsgodt hele veien.

Anonymkode: 17dda...765

Skrevet

Jeg har gått ned 12 kg siste halvår. Følger Berit Nordstrand livsstil, og spiser ca 20g sjokolade hver dag. Alltid 86%. I starten spiste jeg lørdagsgodt som før, men KUN lørdag. Nå har jeg ikke det behovet, men spiser kanskje litt mer sjokolade, litt ekstra mat, eller hva jeg måtte ha lyst på på lørdager. 

Anonymkode: 6dc38...45d

Skrevet

Gikk ned 17 kg med løping. Løper langt og ofte og kan da spise absolutt alt jeg vil! 

Anonymkode: cc894...410

Skrevet

Kjøp mørk sjokolade, spis kesam med litt kanel og eple, gulrøtter, nøtter. Kos deg med slike alternativer. Ikke fokuser på det du ikke kan spise, men kun på det du kan spise. 

Anonymkode: 28a40...176

Skrevet
14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Gikk ned 17 kg med løping. Løper langt og ofte og kan da spise absolutt alt jeg vil! 

Anonymkode: cc894...410

Hvor ofte og hvor langt løper du? 

Anonymkode: ddccd...c3d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...