Gå til innhold

Flere med menn som brygger øl? Blir det mer drikking?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann brygger sitt eget øl. Og nå har han seg en øl og 2 hver kveld. Han blir ikke full eller noe, men jeg tenker at det sikkert ikke er bra for han i lengden. Men så vil jeg ikke være den kipe som styrer han heller. Hva syns dere, er det greit å smake på varene så ofte, og hva gjør andre menn som brygger øl?

Anonymkode: 46596...786

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er kjempe gøy i begynnelsen å så dabber gleden av. Slik er det med de fleste jeg kjenner som har brygget øl😂

Skrevet

Om han ikke endrer kostholdet eller øker aktivitetsnivået så tror jeg han kommer til å legge på seg ihvertfall 😉 

Anonymkode: c253f...6f9

Skrevet

Samme her. Dessverre er det blitt sånn her at når bryggingen tok slutt, har likevel vanen med å ta seg en øl eller to hver kveld fortsatt. Jeg tenker at det ikke er bra og drikke hver dag.. (selv om mengden er liten). 

Anonymkode: b0b68...696

Skrevet
48 minutter siden, vimsa3 skrev:

Jeg tenker at det er kjempe gøy i begynnelsen å så dabber gleden av. Slik er det med de fleste jeg kjenner som har brygget øl😂

Her har det bare tatt seg opp. 2 år siden han begynte. Dette er virkelig blitt hobby for han, og det syns jeg er greit. Jeg ser at han koser seg med dette. Han lager oppskrifter, og utveksler både øl og erfaringer med andre. Og jeg ser at den biten av hobbyen, gjør han godt.  Alt dette er greit, men syns han kunne hatt noen faste "blanke" dager.   

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har det bare tatt seg opp. 2 år siden han begynte. Dette er virkelig blitt hobby for han, og det syns jeg er greit. Jeg ser at han koser seg med dette. Han lager oppskrifter, og utveksler både øl og erfaringer med andre. Og jeg ser at den biten av hobbyen, gjør han godt.  Alt dette er greit, men syns han kunne hatt noen faste "blanke" dager.   

Da er han vel en av de som faktisk er flinke kudos til han for det. En av tingene som kjennetegner de jeg kjenner er at ølet smakte skikkelig dårlig og at de rett IG slett gikk lei fordi at det jo aldri ble like bra som yndlings ølet deres

Skrevet

Mannen her brygger, brygger litt selv også.

Blir ikke nødvendigvis mer alkohol, blir vel egentlig bare byttet ut med overpriset øl fra butikken. Men det kommer litt an på om det står på fat eller flasker. Tapper du fra fat mister du lettere oversikt på hvor mye, lettere å ta en ekstra øl. 

Men nå stopper det jo seg selv om en ikke drikker særlig i ukedagene. 

Anonymkode: 7c243...93e

Skrevet

Hjemmebryggere drikker mer enn andre. Det meste av det som lages har ofte litt mer enn 4,7% butikkøl som drikkes mest.

Klart det er bedre å like å løpe i skogen enn å brygge og drikke. Jeg brygger selv. Om det ikke er på fat ville jeg anbefalt 0,33 flasker til sterkere øl og halvlitere til mer vanlig alkoholprosent. Flaskelogistikken blir kjip med flere flasketyper da. Mange seriøse ender opp med å brygge godt lavprosent øl. Blir som å ta en lettøl til maten. Høres ut som om mannen din er flink nok til utfordringen å få til et velbalansert godt øl med lav prosent. La det bli deres "husøl". 

Anonymkode: 48177...83f

Skrevet

I starten ble det mer drikking (en og annen øl på ukedagene), nå er det kun fredag og lørdag sånn som før i tiden. Han skjønte selv at han ikke kunne holde på sånn. Han drikker ikke brus lenger, så kalorimessig er det ikke noe problem. Han har stor glede av byggingen og ølet blir veldig godt.

Anonymkode: 64148...2ff

Skrevet

Hadde aldri blitt aktuelt i mitt hus....

Anonymkode: 96d25...347

Skrevet

Mannen min brygger sammen med kompiser. De har vel holdt på et par år tror jeg. Merker ikke noe til mer drikking, og han drikker aldri på hverdagene. 

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde aldri blitt aktuelt i mitt hus....

Anonymkode: 96d25...347

Snus, røyk, alkohol, kaffe, pølse i brød, mye som ikke er sunt på daglig basis. Har du råderett over mannens kropp? Hans interesser? Er det egentlig ditt hus? Er du en feminist som ønsker likestilling der det gagner deg, men egentlig bare ønsker å bestemme over alt innen for husets fire vegger? Du vet, en tyrann som faktisk ikke vet hva likestilling betyr selv om hun tror det. Håper på et utfyllende svar. 

Anonymkode: 48177...83f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...