Gå til innhold

173 cm og 77 etter graviditet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk opp over 20 kg i graviditeten, og gikk ned masse rett etter fødsel. Men jeg er fremdeles så utrolig misfornøyd! Magen er bare et digert heng og de tidligere klærne mine er bare å glemme. Jeg veide 71 da jeg ble gravid, men stort sett har jeg veid 68-69. Men dette var tredje KS og nå er magen helt ødelagt. Hva gjør jeg?

Jeg ammer mye enda (baby 6 mnd som ikke er veldig glad i fast føde). Kan jeg sette i gang med en ordentlig kalorifattig «diett»? For å utnytte ammingen som hjelp til å gå ned? Gutten min vil vel spise mer og mer fast føde framover. Har begynt med sånn 7minutters treningsapp, håper det kan hjelpe noe. Trilleturer er vanskelig for tida, jeg bor i nord og har masse snø og vind nå. 

Anonymkode: 5cd26...5fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange har kropper som holder /n samtidig som man er ekstra sulten. Jeg gikk ned 5-6 kg uten å gjøre noe som helst for det når jeg sluttet amme.

Noen skikkelig kalorifattig diett skal du ikke gå på når du ammer, du skal ikke gå under 1800 kalorier i døgnet, for da går det ut over melka.

Men spise sunt kan du absolutt. Jeg ville kuttet helt ut sukker og hvitt hvetemel, spist godt med grønnsaker, rene kjøtt/fisk/fugl produkter osv. Spis grovt og grønt rett og slett.

Anonymkode: cf6de...584

Skrevet

Ang amming; mener å ha lest at om en raser ned i vekt under amming så frigjøres det mer tungmetaller fra morens fettreserver som går over i morsmelken. Dette kan ikke være bra 😮 Men mulig det er en myte altså!!

Du har skapt tre barn, vekta di høres ikke horribel ut. Er dog i 3. Trimester og kan enkelt se for meg frustrasjonen. Tror mange opplever at vekta justerer seg selv etter endt amming 😊

Anonymkode: 31b83...e1a

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig mange har kropper som holder /n samtidig som man er ekstra sulten. Jeg gikk ned 5-6 kg uten å gjøre noe som helst for det når jeg sluttet amme.

Noen skikkelig kalorifattig diett skal du ikke gå på når du ammer, du skal ikke gå under 1800 kalorier i døgnet, for da går det ut over melka.

Men spise sunt kan du absolutt. Jeg ville kuttet helt ut sukker og hvitt hvetemel, spist godt med grønnsaker, rene kjøtt/fisk/fugl produkter osv. Spis grovt og grønt rett og slett.

Hm, falt ut en del av setningen der...

Skulle stå: Mange har kropper som holder på kaloriene ved å sette ned stoffskiftet/forbrenningen litt for å sikre nok energi til melkeproduksjon, samtidig som man er ekstra sulten.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ang amming; mener å ha lest at om en raser ned i vekt under amming så frigjøres det mer tungmetaller fra morens fettreserver som går over i morsmelken. Dette kan ikke være bra 😮 Men mulig det er en myte altså!!

Du har skapt tre barn, vekta di høres ikke horribel ut. Er dog i 3. Trimester og kan enkelt se for meg frustrasjonen. Tror mange opplever at vekta justerer seg selv etter endt amming 😊

Anonymkode: 31b83...e1a

Takk! :)

Nei, vekta er ikke fullstendig på viddene, men jeg er tyngre enn jeg har vært noen gang. Når jeg tidligere har rundet 70, har jeg følt meg for stor. Og nå er jeg 7 kg over det igjen.... Jeg har liksom alltid vært slank (og i ungdommen tynn), så det er uvant og drasse rundt på en så tung kropp. Jeg har alltid gått med klær som har være innsvinget i livet, og det ser plutselig ikke bra ut med den magen!:(

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hm, falt ut en del av setningen der...

Skulle stå: Mange har kropper som holder på kaloriene ved å sette ned stoffskiftet/forbrenningen litt for å sikre nok energi til melkeproduksjon, samtidig som man er ekstra sulten.

Takk for fint svar! :) Ja, jeg har lest om flere som har det slik. Etter min første graviditet i 20-årene, raste jeg ned i vekt med amming og endte på 61-62 kg! Men nå, i slutten av 30-årene, må forbrenningen ha gått veldig ned. Så denne gangen må kiloene bort med hard jobb og ikke av seg selv, ser det ut til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...