Gå til innhold

Kan man miste mensen etter slankeoperasjon?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke mensen... eller dvs, skulle hatt den for to uker siden og kan ikke huske om jeg hadde mensen i desember eller ikke. Er ikke gravid og blir ikke gravid så det bekymrer meg ikke. Men, mamma sa at man kan miste den etter operasjon, men det har jeg aldri hørt før? Det er 2 år siden 

Anonymkode: ae7e0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For lavt kalorinntak kan gjøre at mensen blir borte. Kroppen hindrer deg rett og slett i å bli gravid pga pågående sultkatastrofe.

Det er helt vanlig at anorektikere f.eks mister mensen.

Men blødningsforstyrrelser bør tas opp med lege, det kan være andre grunner til at hormonene dine er i ubalanse.

Anonymkode: 74369...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke for lavt kaloriinntak så det bør ikke være årsaken. Den har vært stabil siden operasjon, men nå fant den det for godt å forsvinne. Får vel ta en tlf til legen da :/ 

Anonymkode: ae7e0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har ikke for lavt kaloriinntak så det bør ikke være årsaken. Den har vært stabil siden operasjon, men nå fant den det for godt å forsvinne. Får vel ta en tlf til legen da :/ 

Anonymkode: ae7e0...119

Men har du gått mye ned i vekt? Stort vekttap kan gjøre at man mister mensen

Anonymkode: 3ff45...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Men har du gått mye ned i vekt? Stort vekttap kan gjøre at man mister mensen

Anonymkode: 3ff45...bae

Nja, men ikke noe mer nå enn jeg har klart selv tidligere. Og er fortsatt noen kilo for tung, så har ikke blitt mager lissom... Jaja, får vel bare se om det går an å få tatt en tur til legen

Anonymkode: ae7e0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan skje, men ikke to år etter operasjonen. Det vil være mer vanlig i de første månedene hvir vekttapet er stort. 

Du bør heller kontakte lege for å finne årsaken. 

Anonymkode: dd90c...64c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har heller ikke mistet mensen om den er forsinket noen uker.

Man kan garantert miste mensen etter en slankeoperasjon. (Dvs. at man ikke har mens på et år eller mer) Jeg mistet mensen etter ryggoperasjon, uten at det var noe annet galt med meg. Alle operasjoner utsetter kroppen for stress.

Anonymkode: b240d...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har heller ikke mistet mensen om den er forsinket noen uker.

Man kan garantert miste mensen etter en slankeoperasjon. (Dvs. at man ikke har mens på et år eller mer) Jeg mistet mensen etter ryggoperasjon, uten at det var noe annet galt med meg. Alle operasjoner utsetter kroppen for stress.

Anonymkode: b240d...28a

Nei det vet jeg. Var bare mamma som sa man kan miste mensen og da tenkte jeg det var iferd med å skje. Men siden det er 2 år siden operasjonen så tenkte jeg at det var rart det skjedde nå. Får tro det er andre grunner :)

Anonymkode: ae7e0...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!! Jeg mistet mensen, og den har fortsatt ikke kommet, 8 år etterpå! Helt perfekt! Er visstnok ganske vanlig!

Anonymkode: d0842...099

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15. januar 2018 den 8.35, Anonym bruker skrev:

Jeg får ikke mensen... eller dvs, skulle hatt den for to uker siden og kan ikke huske om jeg hadde mensen i desember eller ikke. Er ikke gravid og blir ikke gravid så det bekymrer meg ikke. Men, mamma sa at man kan miste den etter operasjon, men det har jeg aldri hørt før? Det er 2 år siden 

Anonymkode: ae7e0...119

Stort vekttap kan gjøre det, ja. Men går du fortsatt ned?

Anonymkode: f73ac...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...