Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Nå, endelig, kan jeg snart melde meg opp til fagprøven. Har sjekka litt rundt, og kjenner jeg får nervene på utsiden snart Det er så mange som sier forskjellig. En jeg jobber med fikk en pasient, en annen fikk to... og begge deler var på sykehjem, men forskjellige sykehjem i samme by. Noen som har tatt fagbrev de siste mnd som vil fortelle litt? Anonymkode: f762f...824
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 Tok i fjor, ikke i samme område. Hadde to pasienter. Den ene var "hovedpasient" og skulle prioriteres i den skriftlige delen. Spør om det er noe du lurer på, orker ikke å legge ut om hele forløpet 😁 Anonymkode: 460e2...4d5
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 Takk hun ene jeg kjenner fikk bare en, den pasienten skulle hun 'aktivisere' hele dagen. Men hvordan gjorde du det da? Fikk du beskjed noen dager før? Dagen før? Hvordan prioriterte du de? Skreiv du om begge i oppgaven? Anonymkode: f762f...824
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #4 Skrevet 15. januar 2018 Jeg hadde bare morgenstell hos de, også lagde jeg frokost til de, den ene pasienten rakk jeg å holde litt med selskap før jeg måtte gå. Jeg hadde skrevet om begge to, noe mer detaljert og grundig på nr 1. Den ene pasienten skulle dusje, den andre skulle ha vanlig morgenstell. En liten huskeliste over veldig viktige ting: Tannstell, det er fort gjort å glemme, men innmari viktig å huske. Ikke legg ting på gulvet, uren sone. Husk å be om hjelp fra personalet om du f.eks skal ha en pasient i heis. Be også om hjelp til andre ting om du trenger, ikke nødvendig å prøve på ting man ikke føler seg trygg på. Sensorene jeg hadde holdt seg i bakgrunnen, og de var ikke med inn på badet. De ser på kommunikasjon og samhandling, brukermedvirkning, hvordan du ter deg, arbeidsstillinger, planlegging, etc. Det var set jeg kom på nå, håper noe av det er til nytte. Den dagen du møter opp for skriftlig del får du utdelt case for pasient(er). Men før det skal du ha en forsamtale med sensor hvor dere går gjennom alt, og du kan spørre om alt du lurer på. Jeg hadde denne samtalen ca halvannen uke før fagprøven. Og sist, men ikke minst; les deg opp på diagnosene til pasienten. Du må vite hvorfor h*n for eksempel bruker støttestrømper, eller andre ting knyttet opp mot diagnoser. Lykke til 😃 Anonymkode: 460e2...4d5
Natalie M+O+M Skrevet 9. april 2018 #5 Skrevet 9. april 2018 Hei. Hvordan gikk det,har du fått tatt fagprøven ? Jeg har meldt meg opp til fagprøven i Arendal og forventer å få høre fra prøvenemda en av dagene nå. Haster litt med prøven, da jeg venter mitt 3 barn 😀 Jeg er fryktelig nervøs! jobber i boveiledertjenesten men hospiterer itillegg på sykehjem for å komme inn i stell biten. Tar det som praksiskandidat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå