Gå til innhold

Hjemme med syke barn fordeling??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Deler dere på og være hjemme med sykt barn? Eller er det stort sett den ene parten som alltid er hjemme??

Anonymkode: 80481...db1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber deltid, så om jeg ikke har fri. Så tar han sykt barn dagene. 

Anonymkode: 2600c...be9

Skrevet

Da jeg var gift, måtte jeg først bruke mine sykt barn dager på både mine, hans og våre barn. Når mine var brukt opp, så kunne han bruke sine. Var nemlig kjedelig å være hjemme med syke barn, så han inviterte sine sykmeldte kompiser til å spille PlayStation. Og for å ikke gå glipp av noe, så stod de i døråpningen på verandadøren og røyket. 

Husker ikke helt hvorfor jeg giftet med med han sånn egentlig... han var ikke så da vi ble gift, det er jeg nesten sikker på..

Anonymkode: 07982...db9

Skrevet

Som regel mannen som tar dem, spes dag en siden han har mulighet til hjemmekontor. Jeg drar også tidlig på jobb. Hvis jeg er hjemme så må det skaffes vikar. Jeg tar dag to eller tre om det er behov - da er det også bedre til til å organisere mitt fravær på jobb. Jeg tok vel 2 sykt barndager i fjor. 

Skrevet

Vi deler selvsagt. Som regel tar vi halve dagen hver sånn at han jobber 7-12 og jeg 12-17. 

Anonymkode: 0d380...1fc

Skrevet

Stortsett mannen som tar dem hvis han har mulighet. Jeg jobber turnus, så om jeg har fri, så tar jeg dem.

Anonymkode: a80b5...85f

Skrevet

Nesten alltid mannen som har tatt seg av syke barn.

I min jobb må det kalles inn vikar, og lønnsbudsjettet ryker. I hans jobb kalles det ikke inn vikar og han tar igjen det han ikke fikk gjort med enten hjemmekontor, ta en tur på jobb på ettermiddag/kveld når jeg har kommet hjem eller i helga.

Anonymkode: 86e20...276

Skrevet

Mannen tar som regel litt mer enn meg. Men noen år har vi begge brukt opp alle dagene begge to. Har barn med kronisk sykdom og utvida dager.

Anonymkode: da4cb...c16

Skrevet

Vi har samme arbeidsgiver med avtaler hele dagen, så da prøver vi å la den som har de «minst viktige» avtalene være hjemme med barna, siden avtalene til den som blir hjemme må flyttes på/avbestilles.

Anonymkode: dc7ce...411

Skrevet

I antall fordeles det noenlunde likt. Jeg tar ofte første dag da det er lettere for meg å være hjemme på kort varsel. Mannen tar gjerne de påfølgende eller planleggingsdager, siden han godt kan være borte fra jobb dersom det er mer planlagt.

Ellers var vi begge dager i uken som det er verre å være borte på ift arbeidsmengde, disse dagene er heldigvis ikke de samme, så da fordeler vi det også slik at jeg er hjemme de dagene som er ekstra travle hos ham og ikke så travle hos meg- og omvendt.

Skrevet

Mannen tar alle. Jeg er selvstendig næringsdrivende. 

Anonymkode: f62fa...9e8

Skrevet

Innimellom er det perfekt å ha barn med en musiker. Han jobber når jeg har fri og omvendt. Dvs han kan alltid være hjemme med syke barn, planleggingsdager, hente tidlig osv. Til gjengjeld er jeg solo-forelder i helger og en del alene kvelder.

Anonymkode: fae38...70d

Skrevet

Vi har begge mulighet til å jobbe hjemmefra og unger som sjelden er syke. Til sammen er de nå 24 år og vi har faktisk ikke brukt en eneste syktbarndag noen gang.

Anonymkode: f0601...a46

Skrevet

Vi delar på, men han kan jobbe litt heimefrå, medan det må inkallast vikar for meg, så han tek ofte dag ein, og eg ein eventuell dag to.  Eg jobbar turnus, og har ein del fri i vekedagar, så då får eg min del likevel.  

Skrevet

Vi deler så godt det lar seg gjøre, om ikke annenhver dag så litt hvordan sykdomsforløpet og arbeidsuka ser ut. Når vi hadde vannkopper x2 iløpet av en måned så tok vi halvparten hver. Tenker det er en selvfølge å dele der man har lik arbeidssituasjon, min jobb er like viktig som hans og vice versa. 

Anonymkode: 994b0...211

Skrevet

Jeg tar alltid første så fordeler vi sånn noen lunde likt. Men jeg tar nok mest. Han er selvstendig næringsdrivende og jeg ansatt i kommunen.

Anonymkode: 354d6...370

Skrevet

Min mann jobber offshore med 2-4 rotasjon. Så han tar alle dager han er hjemme, og jeg må naturligvis ta alle sykedager som havner på ukene han er på jobb. Tilfeldigvis har det til nå vært flest sykedager når han har vært på jobb, men regner med det vil jevne seg ut etterhvert som vi får flere barn og flere års erfaring med barnehagevirus ;-) 

Anonymkode: 2e661...26d

Skrevet

Vi har alltid delt så likt som mulig. Vi er imidlertid ikke rigide på annenhver dag.

Har jeg noe veldig viktig på jobb, blir han hjemme. Og omvendt.

De siste årene har jeg hatt en jobb med mye hjemmekontor, så da tar jeg de fleste dagene. Har jeg reiser eller planlagte møter må han være hjemme.

Skrevet

Vi prøver å ta annen hver gang, men hvis det er noe jeg må være med på ang jobb, eller han  så bytter vi

Anonymkode: 7b9e6...d0c

Skrevet

Vi tar annenhver gang, sånn ca, men vi er fleksible. Er det et viktig møte eller ekstra travelt på jobben for en av oss, så blir den andre hjemme. Totalt sett har han tatt litt mer enn meg, for han kan ha hjemmekontor eller ta igjen jobb på kveldstid, mens i min jobb må det settes inn vikar.

I dag er det min tur, så nå sitter jeg her med et sovende barn og venter på neste runde med oppkast.

Skrevet

Vi deler på det, men han tar nok fler enn meg. I hans jobb kaller de inn ekstravakter, men i min blir det ikke satt inn vikarer. Jobben blir dermed liggende å vente på meg til jeg er tilbake, i tillegg har jeg ofte mange møter i løpet av dagen som blir avlyst og må tas igjen senere dersom jeg ikke er på jobb. 

Skrevet

Vi deler på ettersom hvem som har minst travelt på jobb. 

Skrevet

Vi deler. Jeg jobber turnus, og han i privat sektor, så vi vurderer litt etter hva som er lønnsomt (har han viktige møter etc så blir jeg hjemme). Men summavsummarum så er det jevn 50/50, tenker jeg.

Anonymkode: 1db9e...b9b

Skrevet

Vi har fire barn og jeg tar nok de aller fleste. Det skyldes at jeg ofte kan få gjort en del likevel via hjemmekontor, mens mannen eventuelt må avlyse timeavtaler. Min pappa er delvis pensjonist og er gjerne sammen med barnebarna om de er syke på hans fridag. Litt feber, snørrete e.l så er ikke bestefar noe dårligere enn mamma og pappa. 

Anonymkode: 72307...70b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...