Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #1 Skrevet 14. januar 2018 Vi har tre tette barn, har 1 av 4 besteforeldre som avlaster. To er døde, den siste er ikke interessert i å stille opp. Det blir for mye for den ene besteforeldrene vi har å passe alle tre, så vi får pass av det eldste barnet som er kjempefint for det barnet. Men når vi har barnepass har vi fortsatt to barn hjemme og får aldri fri. Kjenner behov for litt mer avlastning og savn etter nære besteforeldre som vil være sammen med barna. Vi ønsker oss ikke bare barnepass, men en person som kan bli en del av familien vår som barna kan vokse opp med og bli glad i. Tenkte derfor å søke etter reservebesteforeldre. Men vet ikke helt hvor jeg finner dem, henge opp lapp på nærbutikken? Samtidig er jeg skeptisk til å la fremmede være sammen med barna, så noe i meg tenker bare å droppe det og fortsette livet med det lille nettverket vi har. Noen som har gjort dette, å søkt etter reservebesteforeldre? har også vurdert å finne barnevakt fra barnevaktnett.no eller noe liknende. Anonymkode: c75f0...08f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #2 Skrevet 14. januar 2018 Man skal vel ikke produsere flere barn enn hva man takler selv... Så det å belage seg på andre for at man trenger pause fra sine egne barn blir feil. Anonymkode: 6882b...a93
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #3 Skrevet 14. januar 2018 Nå sier jo HI at de ikke bare er ute etter barnepass da. Og det er vel ikke noe negativt i å ønske barna sine større nettverk??? Anonymkode: c7fb7...62f
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #4 Skrevet 14. januar 2018 Reservebesteforeldre kan være font, men jeg tror ikke det blir vellykket hvis du har mest fokus på barnepass. Du må regne med å stille opp for dem også. Hvis dere skal få det til ville jeg tro dere burde begynne med å være mye sammen, ikke med å overlate ungene alene med dem før dere kjenner hverandre godt. Anonymkode: d1521...d12
Anonym bruker Skrevet 14. januar 2018 #5 Skrevet 14. januar 2018 Det kan være noe positivt for dere som familie og for de dere finner, men jeg vil råde dere til å ikke ta noen gleder på forskudd og ikke gi barna forhåpninger. Det er ikke noe jeg sier for å ødlegge noen glede eller forhåpning, men veien dit kan være lang og føles kronglete. Å finne noen der kjemien stemmer er ikke lett, selv om alle ønsker det. Legg inn en anonnse i avisen og i ukeblader. Jeg ville ikke hengt opp lapp i nærbutikker. Det er desverre ikke alle som er like hyggelige og ungene kan få stygge kommentarer på dette. Det kan også være greit å søke ikke helt i nærmiljøet, for om dere ikke føler kjemien stemmer, men de følerr den stemmer så kan det fort bli kjinkige situasjoner om dere treffes ute stadig. Finnes det ett sted der eldre møtes, men ikke så gamle som ett eldresenter kan det også være ett sted å sette opp en lapp. Jeg vil anbefale dere å prøve, for dere kan få mye glede av dette og de dere finner kan få mye glede ut av dette. Det er maneg som ikke har stor familie som ønsker å ha flere i livet sitt, dette er en fin måte å gjøre det på. Det er ofte en terskel å ta for begge, men ett sted må en bare begynne. Anonymkode: 9d3c6...0d6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2018 #6 Skrevet 15. januar 2018 Det høres egentlig mest ut som du vil ha gratis barnepass. Barnepassbehovet tenker jeg dere løser best ved å betale for barnevakt. Vil dere gå på besøk, gå turer sammen, invitere de inn i hjemmet og tilbringe tid med dem sammen med barna så er vel reservebesteforeldre riktigere. Anonymkode: 3c846...6ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå