Gå til innhold

Hvordan er ditt forhold til barnets stemor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er ditt forhold til barnets stemor og hvor lenge har hun vært en del av barnets liv?

Anonymkode: c7e28...7b1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

23 år. Veldig godt forhold. Far er død men jeg regner med at når datteren min skal gifte seg blir det jeg og stemor som sitter som foreldre.

Anonymkode: 24c5d...4cd

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

23 år. Veldig godt forhold. Far er død men jeg regner med at når datteren min skal gifte seg blir det jeg og stemor som sitter som foreldre.

Anonymkode: 24c5d...4cd

Så godt å høre :) Har du noen tanker om hvordan dere fikk til ett så godt forhold? Jeg er selv stemor og ønsker å ha så god tone som mulig med barnets mor.

Skrevet

Hun er ikke stemor, men har vært sammen med barnas far i nesten 3 år. Verken jeg eller barna har noe forhold til henne. Hun må være ute av huset når barna er hos far. Dette pga. mishandling og omsorgssvikt mot egne barn. Kommer hun nær barna får ikke far samvær. 

Fatter ikke hvorfor han er sammen med henne😕

Anonymkode: 70dcb...6ce

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun er ikke stemor, men har vært sammen med barnas far i nesten 3 år. Verken jeg eller barna har noe forhold til henne. Hun må være ute av huset når barna er hos far. Dette pga. mishandling og omsorgssvikt mot egne barn. Kommer hun nær barna får ikke far samvær. 

Fatter ikke hvorfor han er sammen med henne😕

Anonymkode: 70dcb...6ce

Så forferdelig 😔 

Skrevet

Har et helt ok forhold til stemor. Har vært med far i 2,5 år, de er samboere. Hun har egne barn fra før, foreløpig ingen felles. 

Om jeg skal gi noen tips til å deg for å ha et godt forhold til mor, må det bli:

1. La alt av avtaler om samvær håndteres av mor og far. Hvis mor selv inkluderer deg, kan du være mer aktiv. 

2. Respekter hvordan mor (og far) ønsker å ha det ift deling av bilder i sosiale medier. Ikke legg ut bilde uten å spørre først. 

3. Behandle barnet bra. Barn forteller om mye og jeg hadde merket veldig fort om ungen ikke hadde hatt det bra med stemor. 

4. Send gjerne gratulasjonsmelding til mor på barnets bursdag, mors bursdag og jul. Kan også sende et bilde i ny og ne av hva barnet gjør hos dere. 

5. Om dere skal være med å feire barnets bursdag, kan du f.eks tilby deg å bake noe eller bidra med annet. 

Punktene er ikke satt etter viktighet altså 😉  Personlig har jeg ikke noe kjempe stort behov for å bli bestevenn med stemor, men syns det er fint å ha en god tone og å kunne være sammen uten sur stemning. Tror det er lurt å ha en litt lav profil i begynnelsen og la det utvikle seg sakte, men sikkert. Jeg valgte å invitere far, stemor og alle barna på kaffe og vafler en søndag. Da hadde de vært sammen i ca 8 mnd. Tenkte det var greit å få et ansikt til navnet, prate litt og vise ungen at alle voksne går bra overens. 

Anonymkode: 92fd5...ba4

Skrevet

Forferdelig.

Hun kom veldig plutselig inn i livene våre, og blandet seg i alt fra dag 1. Hun er direkte ondskapsfull, og det har nå ført til at hele barnefars familie tar avstand fra ham, på grunn av henne. Barnet kan ikke lenger være på samvær. 

Anonymkode: 7e5d6...3a3

Skrevet

Faren deres flyttet inn til stemor for to år siden.

Hun er herlig! Jeg liker henne virkelig! Og hun er gull verdt for ungene! De har fått det MYE bedre hos faren sin etter at de to flyttet sammen! 

Anonymkode: 7dca4...c01

Skrevet

Helt greit. Forholder meg ikke til henne, men til far. Vet at hun favoriserer sitt eget barn over mine og det er vel naturlig. Vet at mine barn har plikter i hjemmet hennes hvor de ikke er kjent og ikke kjenner reglene (de er der sjelden). Vet at de ikke liker henne, men far har bestemt seg for henne og hun er ikke slem med de og da kan jeg ikke gjøre så mye annet enn å framsnakke henne så godt jeg kan. De få gangene jeg treffer henne er vi begge hyggelige og greie med hverandre.

Anonymkode: 23f41...12c

Skrevet

Elendig, men forholdet mellom stemor og far er visstnok ikke så mye bedre. 
De har vært sammen i 3 år og har to felles barn. 

Anonymkode: 76826...729

Skrevet

Har ingen kontakt med henne. Hilst på henne en gang. Hun har bodd med de i 2 år. 

Meg og ex har ikke noe bra forhold. 

Anonymkode: 7233a...32a

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forferdelig.

Hun kom veldig plutselig inn i livene våre, og blandet seg i alt fra dag 1. Hun er direkte ondskapsfull, og det har nå ført til at hele barnefars familie tar avstand fra ham, på grunn av henne. Barnet kan ikke lenger være på samvær. 

Anonymkode: 7e5d6...3a3

Det er helt forferdelig at noen kan gjøre slikt :(

Skrevet

ingenting

Anonymkode: cc701...545

Skrevet

Veldig bra, vi møtes uten barn også. Har vært i barnas liv i 9 år.

Anonymkode: 03a8e...c6d

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Veldig bra, vi møtes uten barn også. Har vært i barnas liv i 9 år.

Anonymkode: 03a8e...c6d

Det må være fantastisk for barna 😊

Skrevet

Det er forferdelig! De har vært sammen i 12 år, noen barn sammen og hun har siden dag 1 gjort alt for å få meg ut av livet deres..Vi har hatt noen runder på fvk pga henne, og der blir det også sagt at hun tråkker langt over grensene. Far er blitt en skikkelig tøffel og er livredd for å gjøre henne sint.

Hun tåler ikke tryne på meg og vil ikke forholde seg til meg. Dette har far sagt i møter på fvk. Jeg kan skrive masse om henne, men velger å la være.

Anonymkode: 0c3bf...d1f

Skrevet

Når ting ble som det ble, er jeg veldig glad for at det ble hun og ikke noen andre.vi samarbeider godt. Hun har vært i barnas liv i åtte år. 

Anonymkode: 6c140...d9c

Skrevet

Veldig bra forhold. Hun har vært med far i 5,5 år. De er samboere og har et felles barn. Mine barn behandles av henne og hennes familie som en del av den. Hun stiller opp på alt uten at det er påtrengende eller at hun tar plass. 

Hun er rett og slett en bonus.

Hun og jeg har ofte kontakt ang barna da faren er et rotehue og det er noen ganger enklere å planlegge ting som må mellom hjemmene med henne.

Hun følger opp barna med lekser, aktiviteter osv.

Jeg er også stemor selv, men de barna er eldre og vi bor ikke sammen. Jeg hjelper de med ting de spør om, omgås dem og er glad i dem. Mitt forhold med dem er mer på deres premisser og jeg har ingen oppdragende funksjon.

Begge barna er glad i meg og vi har mye moro sammen. Deres mor og jeg slår av en prat og kan sende en å annen melding, men egentlig ikke om barna.

Anonymkode: 50cd3...adb

Skrevet

Bra. Ca åtte år.

Anonymkode: e73b8...97c

Skrevet

Ikke eksisterende. Klarer ikke å ta hun seriøst mtp alt hun har sagt også gjort alle disse årene(12 år). Ble også en dårlig start mtp at vi var bekjente og min eks var utro med henne da jeg gikk gravid. Jeg er over alt dette nå men hun har ikke gjort annet enn å motarbeide meg som mor og barnets rett til samvær.  

Anonymkode: 7c3aa...12f

Skrevet

Nå har det akkurat blitt slutt med "stemor" nr to i barnas liv på 5 år. Første "stemor" var han utro mot meg med så der var forholdet naturlig nok litt ampert. Men vi skværet opp da de slo opp. 

Stemor nummer to hatet meg uten en gang å ha snakket med meg. Ville ha null og nada med meg å gjøre. Blokkerte meg fra alle sosiale medier blant annet. Merkelig kvinne rett og slett. 

Begge damene var snille og hyggelige mot barna og det er jeg takknemlig for.

Anonymkode: 83de6...01c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...