Gå til innhold

Gutt på 11 - senebetennelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Sønnen min spiller gitar og er ekstremt ivrig. I det siste har han øvd mye! Nå sier han at han får litt vondt i underarmen når han spiller en spesiell låt flere ganger (den går fort) og st han kjenner det i samme muskel når han klemmer tommel og pekefinger hardt sammen. Ellers ikke. Kan dette være en begynnende senebetennelse eller en vanlig overbelastning? Han har tatt øvefri i dag.:)

Anonymkode: b8227...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dytter litt på denne. Når gitaren er livet, så er det tøft å få noe belastningsgreier. Noen som har noen tanker om at dette kan være begynnende senebetennelse? Og hvor lenge han bør holde armen i ro?

Anonymkode: b8227...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, men kan du ta han med til lege? Kanskje han kan få henvisning til fysioterapeut som har god greie på hva man kan gjøre for å styrke musklene i området. 

Anonymkode: f7da1...1c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet ikke, men kan du ta han med til lege? Kanskje han kan få henvisning til fysioterapeut som har god greie på hva man kan gjøre for å styrke musklene i området. 

Anonymkode: f7da1...1c2

Takk! Ja, mulig jeg burde det. Men smerten er liksom ikke stor enda, så jeg er usikker på om det barriere litt overbelastning og øm muskel eller om det er begynnelsen på en senebetennelse. Vet ikke om legen kan gi noe klart svar heller, så lurer litt på om noen brukere her har erfaring fra hvordan senebetennelse er helt i starten og om de fikk stoppet det før det utviklet seg videre?

Anonymkode: b8227...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...