Gå til innhold

Er dere ute hver dag med barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei 1 åring i hus som ennå ikke har fått plass i barnehage. Vi pleier å gå noen turer med vogn, men hun blir fort lei, og sove i vogn skal hun iallfall ikke. Men ut må vi uansett, så jeg lurer på, SKAL barna ut hver dag helst? Vi har ikke noen lekeplasser i nærheten, så må kjøre med bil for å komme til disse. Og vi har heller ingen å være med. Synes det er vanskelig å få venner i voksne alder, alle har liksom «sin vennegjeng» de er med, jeg er tilflyttet. Vi går på babysvømming og babysang, og jeg prater med mange der, men det er aldri snakk om at folk vil møtes utenom dette. Føler at jeg maser dersom jeg spør noen der om de vil være med meg og datteren min en dag. Virker så desperat... 

hjelp? 

Anonymkode: bd527...6cd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det må de ikke. 

Jeg er også hjemme med 1 åringen min, og vi tar dagene som de kommer. Noen ganger er vi ute på tur, i hagen eller på kjøpesenter. Noen dager er vi hjemme, og finner på noe der. 

Har også besøk av andre med barn innimellom. 

Hvor bor du da? 

Anonymkode: 1e446...1f5

Skrevet

Går ut hver dag, men sjelden sammen med andre. 

Anonymkode: 48f0f...d60

Skrevet

Man må vel ikke, men det er som regel godt for både liten og stor med en liten tur ut i lufta synes jeg. Var nok ikke så mange dager vi ikke var ute i det hele tatt når jeg var i permisjon og var hjemme 1 år ekstra, men nå er både jeg og jentene mine og også dagbarnet jeg passet veldig glad i å være ute også da. Noen dager lange turer eller leke lenge i hagen eller lekeplass og andre ganger bare trille en tur til butikken eller mate ender. Men det går nok helt fint å holde seg inne og finne på ting inne også, har man ikke lyst å gå ut og ungen ikke blir for rastløs av å være inne så er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: b0b21...4c2

Skrevet

Ja, om ikke det er en spesiell grunn til å la være (ekstremvær, sykdom e.l.) har vi alltid vært ute hver dag.

Men du trenger vel ikke en lekeplass for å aktivisere en 1-åring? Bare la henne sitte ute på bakken, kjenne på gress, steinser osv, skal ikke så mye til. Bare det å krabbe litt, plaske med hendene i en sølepytt e.l. er jo kjempegøy,

Anonymkode: f7c0b...41f

Skrevet

På denne årstiden er vi nesten aldri ute etter skolen. Men de er ute både på skolen og SFO så har ikke dårlig samvitighet for det. Vi er hjemme ca 17.00 å spiser middag ca 18.00. Etterpå er det lekser å når de er ferdige så pleier han å leke litt på rommet eller stuen før han spise kvelds å legger seg. Men om sommeren er vi mye ute å gjør gjerne leksene ute.

Anonymkode: a9963...eda

Skrevet

Ja er ute av huset med ham to ganger hver dag. Om formiddagen leker vi i parken rett etter frokost og de tre dagene det er åpen barnehage bruker vi formiddagen der. viktig at ungen lærer sosialt samspill og får erfare at det Finns Andre barn i denne verden. Vi går også ut på ettermiddagen, hver fag. Enten på kjøpesenter hvor han har stor glede av å få løpe fritt rundt og "hjelpe" nei med handlingen. Viktig og riktig at ungen kommer seg ut av huset et par ganger PR dag. hummøret blir bedre og vi får "brutt opp" dagen slik at alle får noe å gjøre i stedet for bare å være inne! Innedagene er grusomme.

Anonymkode: c318d...3ea

Skrevet

Barna mine er ute hver eneste dag, alltid vært siden de var bitte små. Nå er de 7 og 10 og vi er en aktiv familie. Nå om vinteren kan det være alt da skitur, akebakken, lek ute i området med venner etc. Mine barn blir utrolig rastløse og grinete hvis de er en hel dag inne, det funker faktisk ikke - spesielt eldste. Trenger ikke være ute i timesvis, men alt fra en time og mer...

Anonymkode: 3e7f3...94f

Skrevet

Jeg var ikke ute hver dag med min da han var 1 år, men de dagene vi var ute gikk vi ofte til barnehagen etter stengetid eller i helgene, så han kunne leke der. Var ingen annen lekeplass der vi bodde heller. Hendte vi traff på andre der også. :)

Anonymkode: 23052...46e

Skrevet

Er av barna har kraftig asrma og kan ikke være ute i mer enn -5 egentlig, men med bøff/maske går det bra til -10, men over det eller med relative kuldegrader kaldere enn det. Så må han bli inne. De andre er ute hver dag og har vært det fra de ble født (på våren)

Anonymkode: 54351...ca0

Skrevet

Nei, en 1-åring må selvsagt ikke være ute hver dag. Det er de da jammen meg ikke alltid i barnehagen heller. Høres en smule hysterisk for å si det slik. En kombinasjon av inne og ute er fint for å oppdage nye ting, utvikle mer grovmotorikk etc. Lek med barnet ditt i stedet for å gå endeløse turer. Ta det som det kommer seg, senk skuldrene og slapp av!

Anonymkode: 79ee2...142

Skrevet

Nei . har en 5 åring, han er i bhg fra 745 til 16 ,og da har han vert ute siden lunsj, og er hjemme ca halv 5 , da lager vi mat og slik :) men mye ute i helga :) 

Anonymkode: d27b1...506

Skrevet

Var mye ute før, men da yngste var rundt syv og startet vi allergihelvete, så nå er vi altfor mye inne😓

Anonymkode: 3771b...02e

Skrevet

Vil si at det spørs på barnet. Min gutt måtte ut hver dag fra før han begynte i barnehagen som 1 åring, han var/er en aktiv unge, og vi fikk en mye bedre dag når vi gikk ut på formiddager når jeg hadde permisjon og i helger.

Jenta mi trengte ikke nødvendigvis å være ute på formiddagen, merket ikke noe forskjell på henne, men hun var en unge som likte godt å være ute, så vi gikk ofte ut, særlig i helger, også med tanke på gutten som er eldre, og som måtte ut.

Anonymkode: d743f...870

Skrevet

I ukedagene om vinteren blir det ofte ikke ut etter middag. Men om våren, sommeren og høsten er vi stort sett ute en tur etter barnehage. Syns det er godt for mitt hode. 

Alltid ute i helgene, men ikke like lenge i all slags vær. Blir aldeles smårar etter en hel dag inne. Ikke alltid vi gjør så mye, men å sykle en tur på feltet etter jobb gjør underverker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...