Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Har dere noen supertips til meg ? Rydder flere timer hver dag, men kommer aldri i mål !! Hva er ditt beste tips ? PS hater å kaste, er litt grådig Anonymkode: c4bfb...a5e
GeeGee Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Jeg er ikke så flink å ha orden selv. Men etter jeg ble alene er det jo sånn at det er bare jeg som rydder, det hjelper ikke å utsette. Så jeg prøver å rydde med én gang. Og når jeg skal fra et rom til et annet tar jeg alltid med noe som burde vært ryddet når jeg går forbi. Men generell orden i skap og skuffer trenger jeg også hjelp med 😉
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 Det beste (og nesten eneste) tipset er å ikke ha så mye ting! Da får enhver ting sin faste plass. Og rydd underveis. Vask opp mens du lager mat, ta med en kopp/sokk/lokk/dukke når du går et sted. Og ikke utsett. Gjør ting med en gang, i hvert fall ting som ikke tar mer enn 15 sek Anonymkode: ee4fb...dbf
Superdolly Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Oppbevaring. Oppbevaring. Oppbevaring. Alle ting må ha sin faste plass i huset, sånn at du vet hvor du kan legge ting når du er ferdig med dem eller når du rydder. Og for å ha god oppbevaring til alle ting så må du ha så lite/ så få ting at du har nok plass til alt. Nyttetransportprinsippet. Sørg for at du alltid tar med deg noe som ligger og flyter når du beveger deg fra et rom til et annet. Ikke utsett. Når du tar klesvasken ut av tørketrommelen eller ned fra tørkestativet, brett klærne sammen og legg dem på plass med en gang. En klesvask er overkommelig. Lar du de rene klærne ligge der til det samler seg opp en stor haug, blir det helt uoverkommelig og du mister motet bare av å tenke på denne kleshaugen. Innfør regelen om at alle må rydde det de holdt på med før de kan dra frem noe nytt. For ungenes del må de rydde opp Legoen før de kan begynne med togbanen. For din del, rydd opp hva-du-holdt-på-med før du tar frem noe nytt. Om det så bare er en avis.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Takk. er de der klærne som er verst ! Kan ha 10 rene maskiner før jeg får det inn i skapet . Men har nok alt for mye Anonymkode: c4bfb...a5e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Ta en runde i klesskapet. Legg ALLE klærne på sengen, ta opp hvert plagg og bestem deg for om du liker følelsen når du har akkurat dette plagget på deg. Hvis svaret er nei, legger du det k Fretexbunken. Hvis svaret er ja, legger du det i tilbake i skapet bunken. Ikke tenk på om du «har nok klær» for det har du alltid. Så finner du ut av hvordan du vil oppbevare de klærne de har igjen 😊 Gull verdt! Jeg gjorde det i august i fjor, og har hatt strøkent skap siden!! Fra et rotehode 😊 Anonymkode: 300f6...8da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå