Gå til innhold

Tips til aktiviteter i barnebursdag ønskes!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes åtteåringer er gøy å finne på i bursdag? Det gjelder gutter, om det skulle ha noe å si for forslagene. Har du gjort noe med suksess som du kan anbefale så kom med dem!

På forhånd takk:)

Anonymkode: ff3eb...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lot ungene herje løs. De elsket det! 

Vi hadde bare flasketuten peker på, til gaver, og ellers lekte de veldig bra selv. Jeg hadde noen leker i bakhodet, hvis ting gikk i stå, men de klarer som regel å finne selv. Jeg laget også godtposer, og gjemte hver enkelt forskjellige steder i hagen. Det syntes de var veldig gøy, å lete etter dem. 

Anonymkode: 4f640...e99

Skrevet

Takk for svar!

Jeg har også tenkt å la dem leke selv mest mulig, men om jeg ser det går litt i stå vil jeg gjerne ha en lek eller to i bakhånd, så beskriv gjerne de lekene du hadde tenkt å sette i gang:)

Anonymkode: ff3eb...3f8

Skrevet

Kan anbefale pinata, det har vi hatt i de siste selskapene og ungene eeeelsker det! 😁

Anonymkode: cdc70...395

Skrevet

Vi har også hatt pinata, og det er alltid en kjempesuksess!

Her styrer vi unna flasketuten peker på i forbindelse med gaveåpning, etter å ha prøvd det en gang. Det tok en uendelighet med tid, for den flaska var slett ikke så veloppdragen at den bare pekte på unger som ikke hadde fått gitt fra seg gaven. De snurret og snurret og snurret, og de som hadde fått levere fra seg gavene sine tidlig i leken ble lei og gikk sin vei og begynte å leke, og da var det noen av de andre som bare la fra seg sin gave og gikk etter. Så hvis noen har et godt triks til å holde omtrent 15 barn i ro under den leken, så si gjerne fra.

Her har vi ofte gått ut hvis ting har blitt trasige inne. Da ordner det meste seg. Men vi bor på landet og har god plass. En gang hadde vi akebursdag for vinterbarnet, med bål og grilling av pølser. Aking er uansett en suksess her, men det krever at du bor slik til at det er mulig.

Skrevet
4 minutter siden, Superdolly skrev:

Vi har også hatt pinata, og det er alltid en kjempesuksess!

Her styrer vi unna flasketuten peker på i forbindelse med gaveåpning, etter å ha prøvd det en gang. Det tok en uendelighet med tid, for den flaska var slett ikke så veloppdragen at den bare pekte på unger som ikke hadde fått gitt fra seg gaven. De snurret og snurret og snurret, og de som hadde fått levere fra seg gavene sine tidlig i leken ble lei og gikk sin vei og begynte å leke, og da var det noen av de andre som bare la fra seg sin gave og gikk etter. Så hvis noen har et godt triks til å holde omtrent 15 barn i ro under den leken, så si gjerne fra.

Her har vi ofte gått ut hvis ting har blitt trasige inne. Da ordner det meste seg. Men vi bor på landet og har god plass. En gang hadde vi akebursdag for vinterbarnet, med bål og grilling av pølser. Aking er uansett en suksess her, men det krever at du bor slik til at det er mulig.

Hva med at de som allerde har gitt sin gave går ut av ringen? 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva med at de som allerde har gitt sin gave går ut av ringen? 

Ja, de gjorde jo det. Men de gidder jo ikke stå der, så de gikk og begynte å leke. Og da ville de andre heller leke, så da ble det ikke så lett å holde dem der. Så da trenger jeg tips til hvordan jeg får en flokk med barn til å stå tålmodig og ser på flasketuten peker på, i stedet for å gå å leke.

For vår del fungerer det best å bare la gjestene gi gaven når de kommer og bursdagsbarnet åpner fortløpende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...