Gå til innhold

To uker igjen til termin.. reise bort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin snart, men blitt invitert på hyttetur litt langt borte fra sykehuset.. hadde dere tatt sjansen?  Ikke førstegangs, fødte over termin sist..

Anonymkode: 6aa5a...db2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri i verden! 

Skrevet

Hva vil «litt langt» si?

Og hvor raskt fødte du sist?

Jeg fødte nummer en superraskt, og hadde derfor ikke tatt sjansen på å være mer enn en time unna sykehuset så nært termin.

Dersom du fødte i normalt tempo sist, og det ikke er fare for stengte veier eller lignende, slik at du kan komme deg til sykehus i løpet av maks tre timer, hadde jeg ikke sett på det som et problem.

Du vet at det bor flere tusen kvinner i dette landet som har over to timer til føden? 😉

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Ikke vær teit. Og ikke forårsak unødig bruk av helsemidler

Anonymkode: 62891...c8b

Skrevet

Ca 1,5 time til sykehuset, sist fødsel brukte 4 timer.. lei av å kjede meg hjemme :( 

Skrevet

Hva er litt langt borte? Er det snakk om 3-4 timer inni skogen, eller er det snakk om 20 min kjøring fra sivilisasjon?

Dette må jo du vurdere, om det er snakk om at dere vanligvis bor 10 min fra sykehus, og hytta ligger 30-40 min lenger borte, så vil det ikke være noe problem. Dersom det er 2-3 timer inni skogen, og ingen legevakt i nærheten, så nei, ville ikke dradd.

Anonymkode: 972cf...289

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ca 1,5 time til sykehuset, sist fødsel brukte 4 timer.. lei av å kjede meg hjemme :( 

Da ville jeg dratt

Anonymkode: 972cf...289

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tenker jeg at det bare er å dra 😉

Kommer de fram til hytta med ambulanse dersom det skulle bli nødvendig?

Skrevet
2 minutter siden, ma(G)ma med to små :) skrev:

Da tenker jeg at det bare er å dra 😉

Kommer de fram til hytta med ambulanse dersom det skulle bli nødvendig?

Ja med mindre det e full storm ute :( 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja med mindre det e full storm ute :( 

Da sjekker du værmeldingen ☺️

Skrevet

Sjekk værmeldingen, er det meldt ok vær, kos deg. 1,5 time til sykehus er ingenting, her har har vi 3 timer fra hjemme. Ta med det du trenger i tilfelle det blir rett på sykehuset istede for hjem. 😊

Anonymkode: 5a403...ea4

Skrevet

Hva sier værmeldingen da? 

Jeg har opplevd å snø inne på hytta, to dager uten veiforbindelse 

Anonymkode: 55a42...621

Skrevet

Som 2.gangs fødte jeg akkurat to uker før termin nå, og fødselen tok 4t istedenfor 17 som sist (da fødte jeg rett etter termin). Hadde mindre "forvarsler" nå en sist.

Jordmoren min reiste bort (planla hjemmefødsel), fordi "det er så sjeldent man føder før termin når man ikke gjorde det sist" 😏 Jada. 😂 Han ble født kvelden før hun kom hjem. Hadde med en annen Jm jeg kjente godt da.

Poenget er at man vet aldri, og det er kjipt å kjøre langt med rier eller føde på hytta (hvis ikke det er det man ønsker da, så klart) unødvendig.

Anonymkode: 43e0f...c80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...