cherry coke Skrevet 13. januar 2018 #1 Skrevet 13. januar 2018 Våknet i natt, virket som han hadde vondt for å puste. Hoste og en del snørr. Kom seg da han satt seg opp og jeg tok han opp av senga. Når sover han igjen og pusten er tung. Ingen feber og bra allmentilstand. Virker som det er vondt å hoste også. Kan dette være falsk krupp?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #2 Skrevet 13. januar 2018 Vær litt obs på infeksjonsutløst astma Anonymkode: 745e8...91f
litekreativtbrukernavn Skrevet 13. januar 2018 #3 Skrevet 13. januar 2018 1 time siden, cherry coke skrev: Våknet i natt, virket som han hadde vondt for å puste. Hoste og en del snørr. Kom seg da han satt seg opp og jeg tok han opp av senga. Når sover han igjen og pusten er tung. Ingen feber og bra allmentilstand. Virker som det er vondt å hoste også. Kan dette være falsk krupp? Falsk krupp gir en lett gjenkjennelig "blikk boks hoste". Men alle barn (pga anatomien) blir lett "tette" i halsen. Spesielt når de ligger (derfor ofte falsk krupp og pusteproblemer på natten) fordi kort fortalt vevet hovner opp pga væske (tyngdekraften). Når de sitter, får kald drikke, puster kald luft osv. så sveller det ned og pusten blir bedre. -Så funker det så vet du hva du kanskje har med å gjøre Falsk krupp er egentlig sammenlignbart med en halsbetennelse for oss voksne, det er bare pga "trange forhold" hos barna at de får falsk krupp (noe voksne veldig skjeldent gjør). Beklager digresjon. God bedring til Jr
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #4 Skrevet 13. januar 2018 Er det falsk krupp så får han en bjeffende hoste. Hvis du mistenker falsk krupp så kle på han og åpne soveromsvinduet slik det blir kaldt i rommet. Det skal hjelpe. Anonymkode: 97a0a...79e
Ssiilljjee Skrevet 13. januar 2018 #5 Skrevet 13. januar 2018 Vi hadde mye styr sånn med pusten til jr når han var 4-10 mnd... tung pust , slim osv... han har ihvertfall astma ! Forstøver apparat med saltvann redda oss😁 løsner alt slim .... og astma medisin selvfølgelig siden han har astma 🙈
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2018 #6 Skrevet 13. januar 2018 Astma tenker jeg med engang Anonymkode: 3fa59...9db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå