Gå til innhold

Når ble deres gutter bleiefri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når startet dere og tok det lang tid?

Anonymkode: 8cc9e...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2.5 år når vi startet. 3 år nøyaktig når vi var bleiefrie 24/7  🖒

Anonymkode: 99c5a...7ae

Skrevet

Ca. 2 1/2 år på dagtid, gikk ganske fort, var noen uhell første uken, men ingen i barnehagen, så gjorde ingenting :)

På natta var han nesten akkurat fire år, har vel hatt ett uhell en eller annen gang, men ikke mer enn det.

Anonymkode: 8f95a...576

Skrevet

Begge var 3 år og 2 mnd. De hadde ikke vært spesielt motiverte. De sluttet med bleie både på dagtid og natt nesten samtidig. Knapt uhell etterpå. 

Anonymkode: 18bf1...005

Skrevet

Han var ca 3 år. Sluttet 1-2 uker senere på natta også. Så og si ingen uhell etterpå.

Jenta var 2,5 på dagtid, men var nesten 5 før hun hadde første tørre natt.

Anonymkode: 6af5f...9a6

Skrevet

1 gutten ferdig 2 1/2 år natt og dag på ca 8 dager totalt.

2 gutten ferdig på dagtid 2 1/2  år. Men nattbleie frem til 4 1/2 

Anonymkode: 97b3f...f0a

Skrevet

Eldste sluttet i påskeferien, ble 3 år i mai.

Yngste sluttet i vinterferien, ble 3 år i januar (måneden før)

De tisset gjerne på do i forbindelse med stell morgen og kveld en stund før vi tok av bleia, men vi holdt ikke på lenge. Tok vekk bleia og de var tørre, hadde et par-tre uhell første uka bare.

Anonymkode: 34ae0...bb1

Skrevet

3,5 år. Sluttet på dagen, ingen uhell. 

Anonymkode: 62ce9...9e5

Skrevet

3 år og 3 mnd når han slutta på dagtid. Hadde 2-3 uhell første uka, ellers gikk det knirkefritt. Bruker nattbleie enda da (snart 4).

Anonymkode: 72f6d...b7c

Skrevet

Han var 2,5 år og sluttet med bleie på dag og natt på 2 uker. Hadde et par uhell de første to ukene.

Skrevet

Rett før 3 år. Endel uhell de første dagene i barnehagen, tok ei uke halvannen. 

Anonymkode: 5d7d9...44c

Skrevet

Noen tips å dele? Har en gutt på 2 år og 9 måneder som gjerne sitter på do, men det kommer ikke noe. Vil gjerne motivere han til å slutte 😊

Anonymkode: 31b43...f1c

Skrevet

Da han var 12 mnd. Brukte likevel nattbleie til han var 2,5 år.

Anonymkode: 7506b...a4f

Skrevet

Førstemann var helt tørr og bleiefri ved 2,5 år, både dag og natt. Andre gutt var helt tørr og bleiefri noen mnd før han ble 4 år. Prosessen tok et år. Med førstemann tok det en dag 😊

Skrevet

3,5 år. Masse uhell fram til ca 4 år. Nattbleia ventet vi med å ta, husker ikke helt når den forsvant. Var mindre ivrig på nattuhell enn daguhell. Men helt bleiefri i løpet av fireårsalderen.

Skrevet

Rett før treårsdagen. Det var februar og vi var på sydenferie. Det hele skjedde på hans initiativ. Han var helt ferdig med bleie både dag og natt og gikk på do selv. 

Med søsteren hans var vi litt mer aktive. Det løste seg fint noen sommeruker på hytta, der hun tusla rundt mer eller minde uten klær. Vi hadde potte ute på plattingen som hun brukte. Ferdig på dagtid noen måneder før treårsdagen, til natta var tørr gikk det enda noen måneder. 

Anonymkode: eb70c...d15

Skrevet

23 mnd. Våknet nesten hver morgen med tørr bleie fra 18 mnd og nektet å ha på bleien lenger.

Anonymkode: 88c0c...a93

Skrevet

Sluttet med bleie på dagen da han var 10 mnd.  Brukte vel bleie om natta til han var drøye året. 

Anonymkode: 6f769...76f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sluttet med bleie på dagen da han var 10 mnd.  Brukte vel bleie om natta til han var drøye året. 

Og min var fire måneder. Brukte bleie et par mndr lenger på natta da. Vet det er litt sent, men det er vanlig med gutter.

Søstrene hans sluttet helt da de var 2-3 mndr. 😈

Skrevet
2 minutter siden, Hjertefru skrev:

Og min var fire måneder. Brukte bleie et par mndr lenger på natta da. Vet det er litt sent, men det er vanlig med gutter.

Søstrene hans sluttet helt da de var 2-3 mndr. 😈

Oj, det var tidlig. Jeg synes min gutt var tidlig ute men dine barn er jo helt utrolig.

Begynte dere å jobbe bevisst fra de var nyfødte da? Leste kroppsspråket dems og slikt. Jeg har lest en del om det på nett, høres spennende ut.  

Må være deilig da, å slippe bleier så tidlig. Må si jeg er imponert over barna dine. 

Skrevet

3,5 år. Da hadde vi oppmuntret til å gå på do lenge. Så plutselig bare bestemte han seg for at han hadde sluttet :)

Skrevet

2 år og 2 mnd.

På to uker var han bleiefri på dag og natt. 

Skrevet

Begge to sluttet på sommeren, det er litt enklere når man har ferie og lite klær. Førstemann «primet» vi en stund; øvde med boxerhortser, hadde klistremerkebokbelønning hver gang han fikk til noe på do osv. Han sluttet endelig da han var 2 år 9 måneder. Både natt og dag. Andremann har bursdag om våren, så han måtte slutte sommeren da han var 2 år og et par måneder. Han skjønte greia med en gang, og gikk på do hver gang vi satt ham på den. Ingen uhell på dagtid, men han tisset i sengen et par ganger i uken (!) flere måneder etter. Vi ville liksom ikke kapitulere å putte på ham bleie når han hadde sluttet, så det ble endel vask 😆

Anonymkode: d6b98...7dd

Skrevet

Eldste var rett under 3 år, yngste rett over.

Sluttet på dag og natt samtidig, og det gikk ikke mer enn et par uker. 

Skrevet

Min var nesten 4. Det tok 2 dager.

Anonymkode: f4b50...9d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...