Gå til innhold

Barnehagelogistikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har man krav på å få tilrettelegging på jobb når man har barn i barnehage?

Eks hvis jeg som sykepleier begynner på jobb kl 0730 og barnehagen åpner kl 0730. Hvordan løse det de dagene samboer ikke kan levere?

Noen som kan fortelle meg hvordan man kan løse det?

Hilsen hun som er ferdig utdannet sykepleier i juni 

Anonymkode: 68121...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe krav på det nei. Familien er selv ansvarlig for å skaffe seg jobber som de har mulighet til å utføre.

Anonymkode: 4f33b...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig overrasket over folks manglende evne til å planlegge. Du er snart ferdit utdannet og NÅ begynner du å lure på hvordan du skal få logistikken til å gå opp?

 

Svaret er i alle fall nei. Ikke krav på tilrettelegging. Noen arbeidsgivere er mer fleksible enn andre med det er opp til dem. Du må ordne barnevakt hvis du ikke selv kan passe ungene dine. Evt.jobbe dagtid.

Anonymkode: 069fa...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har noen avtale med og komme 30 min seinere de ukene de har ungene. Men det er timer som må jobbes inn.  Og ingen regel at man får det.  

Anonymkode: 8a395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe redusert i helsevesenet er det som ofres ikke reduksjon i antall timer per vakt.. men heller i hele dager

Anonymkode: 8a395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere barn og jobbet som sykepleier i 25 år. Syns du får rare svar her... mine arbeidsgivere i kommunehelsetjenesten har alltid vært villig til å tilrettelegge for meg. Har kanskje noe med behovet for sykepleiere å gjøre. Har for det meste jobbet fullt også. Min erfaring er hvis du er villig til å yte litt selv og ikke bare kreve, strekker arbeidsgiver seg også. Jeg begynte i 100 % da tvillingene mine var 3.