Gå til innhold

Barnehagelogistikk


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har man krav på å få tilrettelegging på jobb når man har barn i barnehage?

Eks hvis jeg som sykepleier begynner på jobb kl 0730 og barnehagen åpner kl 0730. Hvordan løse det de dagene samboer ikke kan levere?

Noen som kan fortelle meg hvordan man kan løse det?

Hilsen hun som er ferdig utdannet sykepleier i juni 

Anonymkode: 68121...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke noe krav på det nei. Familien er selv ansvarlig for å skaffe seg jobber som de har mulighet til å utføre.

Anonymkode: 4f33b...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir stadig overrasket over folks manglende evne til å planlegge. Du er snart ferdit utdannet og NÅ begynner du å lure på hvordan du skal få logistikken til å gå opp?

 

Svaret er i alle fall nei. Ikke krav på tilrettelegging. Noen arbeidsgivere er mer fleksible enn andre med det er opp til dem. Du må ordne barnevakt hvis du ikke selv kan passe ungene dine. Evt.jobbe dagtid.

Anonymkode: 069fa...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har noen avtale med og komme 30 min seinere de ukene de har ungene. Men det er timer som må jobbes inn.  Og ingen regel at man får det.  

Anonymkode: 8a395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe redusert i helsevesenet er det som ofres ikke reduksjon i antall timer per vakt.. men heller i hele dager

Anonymkode: 8a395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har flere barn og jobbet som sykepleier i 25 år. Syns du får rare svar her... mine arbeidsgivere i kommunehelsetjenesten har alltid vært villig til å tilrettelegge for meg. Har kanskje noe med behovet for sykepleiere å gjøre. Har for det meste jobbet fullt også. Min erfaring er hvis du er villig til å yte litt selv og ikke bare kreve, strekker arbeidsgiver seg også. Jeg begynte i 100 % da tvillingene mine var 3.

Hadde samme problemet som deg, gikk i dialog med arbeidsgiver og fikk spesialskrevet turnus. Var uansett ikke mange morgener det gjaldt.

Er usikker på om det er noen lovhjemmel på dette, men er hvertfall vanlig at gode arbeidsgivere prøver å tilpasse turnus etter ansattes ønsker og behov. Innen rimelige grenser. Har også hatt kolleger som har måttet komme litt senere pga levering av barn. Alt går bra så lenge man kommuniserer med folk!

Velkommen som ny sykepleier ! 

♥️💉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hjertefru skrev:

Jeg har flere barn og jobbet som sykepleier i 25 år. Syns du får rare svar her... mine arbeidsgivere i kommunehelsetjenesten har alltid vært villig til å tilrettelegge for meg. Har kanskje noe med behovet for sykepleiere å gjøre. Har for det meste jobbet fullt også. Min erfaring er hvis du er villig til å yte litt selv og ikke bare kreve, strekker arbeidsgiver seg også. Jeg begynte i 100 % da tvillingene mine var 3.

Hadde samme problemet som deg, gikk i dialog med arbeidsgiver og fikk spesialskrevet turnus. Var uansett ikke mange morgener det gjaldt.

Er usikker på om det er noen lovhjemmel på dette, men er hvertfall vanlig at gode arbeidsgivere prøver å tilpasse turnus etter ansattes ønsker og behov. Innen rimelige grenser. Har også hatt kolleger som har måttet komme litt senere pga levering av barn. Alt går bra så lenge man kommuniserer med folk!

Velkommen som ny sykepleier ! 

♥️💉

Tusen takk 😍 og takk for saklig og informativt svar 😊

På hvilken måte kan jeg yte? Tilby meg å jobbe eks 30 min lengre hvis jeg kommer 30 min for sent de dagene jeg leverer i bhg?

HI

Anonymkode: 68121...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

En måte å løse det på er ulønnet permisjon i en viss prosent.

Anonymkode: d7a05...494

Jeg tenker å jobbe 80 % så ulønnet permisjon tror jeg ikke blir aktuelt . 

HI

Anonymkode: 68121...309

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg tenker å jobbe 80 % så ulønnet permisjon tror jeg ikke blir aktuelt . 

HI

Anonymkode: 68121...309

Snakk med arb giver .. spørs jo litt hvor du skal jobbe .. 

Anonymkode: 5d6c9...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk 😍 og takk for saklig og informativt svar 😊

På hvilken måte kan jeg yte? Tilby meg å jobbe eks 30 min lengre hvis jeg kommer 30 min for sent de dagene jeg leverer i bhg?

HI

Anonymkode: 68121...309

Ja, for eksempel. Og at du gjør jobben din samvittighetsfullt, ikke har veldig mye fravær ellers osv. Helheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På sykehuset der jeg jobber gjør de ikke det. Sykepleier er ikke noe mangel vare.. er alltid noen andre til å ta over evt stilling. 

Anonymkode: 8a395...8cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at sykehus ikke nødvendigvis er like villige til å tilrettelegge, man kan lett erstattes. I kommunehelsetjenesten er det mange steder mangel på sykepleiere. Derfor tilrettelegger de "mer enn gjerne". 

Venninna mi jobber i hjemmesykepleien. De dagene hun begynner 07.00 får hun komme 07.15 fordi barnehagen ikke åpner før 07.00. Hun trenger ikke jobbe det inn. Hun er faglig dyktig, lite fravær og strekker seg langt. Det hender hun tar dobbel vakt om de ikke får dekket opp kvelden, for eksempel.

På sykehuset der jeg jobber er de ikke fleksible på den måten. Selv ikke om man jobber inn det man kommer senere. Men sykehuset har flere barnehagen som åpner før tidlig vakta begynner.

Anonymkode: 16981...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...