Gå til innhold

Lyver de alle sammen om leggetid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På foreldremøter sitter de alle og forteller om at barna er i seng halv 9.  

De går på samme aktiviteter som våre barn. Aktivitetene ikke ferdig før 8. (Fra 5. Klasse av)

Vi har problemer med å nå i seng til klokka ni. 

Når ligger din 6. Klassing seg? 

Anonymkode: f9834...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 6-klassing pusser tenner og legger seg 21.30. Sovner sjelden før midnatt, som regel nærmere halv ett.

Anonymkode: 2a757...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å få han i seng til kl 21, men det går sjeldent. Blir normalt nærmere halv ti. halv ni for en i sjetteklasse synes jeg var tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går på badet halv ni og er i seng til ni de dagene det ikke er sen trening.

Den dagen det er sen trening (19-20) går hun på badet ca 21 og sover før 21.30.

Anonymkode: 9e150...64a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 6-klassing pusser tenner og legger seg 21.30. Sovner sjelden før midnatt, som regel nærmere halv ett.

Anonymkode: 2a757...da0

Hvordan klarer han/hun seg med så lite søvn? 

Anonymkode: 8c10a...147

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På foreldremøter sitter de alle og forteller om at barna er i seng halv 9.  

De går på samme aktiviteter som våre barn. Aktivitetene ikke ferdig før 8. (Fra 5. Klasse av)

Vi har problemer med å nå i seng til klokka ni. 

Når ligger din 6. Klassing seg? 

Anonymkode: f9834...fc2

Aktivitetene er vel ikke hver dag? De mener kanskje at de er i seng halv 9 de fleste dagene? Rekker man det ikke så rekker man det jo ikke. Min sønn er også senere i seng enn vanlig de dagene han har fotballtrening.

Anonymkode: aeba0...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi legger vårt barn for tidlug tar det veldig lang tid før det sovner. Derfor er leggetid ca kl 22 og da sovner det ca kl 23-24. Barnet fungerer bra med det, og har behov for mindre søvn enn meg.

Anonymkode: a5702...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker kl. 9 er ok til så stort barn. Da bør man være helt klar til å sove. 

Anonymkode: 57e5d...d49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6. klassing er vanligvis i seng til 21, ofte slukkes lyset ca 20.45. 

Hun mener selv dette er tidlig og at "alle andre" legger seg senere, men vi ser jo at hun trenger søvnen. Må opp 6.30 hverdager. 

 

Anonymkode: 0e978...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

På foreldremøter sitter de alle og forteller om at barna er i seng halv 9.  

De går på samme aktiviteter som våre barn. Aktivitetene ikke ferdig før 8. (Fra 5. Klasse av)

Vi har problemer med å nå i seng til klokka ni. 

Når ligger din 6. Klassing seg? 

Anonymkode: f9834...fc2

Det nekter jeg også å tro. Her er det i seng ca 21.15- 30. Skulle ideelt vært tidligere.

Anonymkode: 2201f...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min 6. klassing er vanligvis i seng til 21, ofte slukkes lyset ca 20.45. 

Hun mener selv dette er tidlig og at "alle andre" legger seg senere, men vi ser jo at hun trenger søvnen. Må opp 6.30 hverdager. 

 

Anonymkode: 0e978...238

Og hun trener ganske mye. Man trenger og mer søvn med mye trening.

Her er alle treningene ferdig 19.30.

Anonymkode: 0e978...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer han/hun seg med så lite søvn? 

Anonymkode: 8c10a...147

Klarer seg utmerket. Kjempegode resultat på skolen, 3 ulike aktiviteter hver uke, har gode venner, er blid og glad. I helgene sover barnet så lenge det får lov. Er som meg, jeg trenger lite søvn. Vil tro det er noe genetikk inne i bildet;)

Anonymkode: 2a757...da0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har nok stor differanse mellom hva som er offisiell leggetid og hva som blir faktisk leggetid. Det skjer i hvertfall med mange av barnas venner, Moen ganger med mine også.

Vår sjetteklassing har leggetid 20.45, men to dager i uka kommer hun så sent hjem at hun ikke er i seng før ca 21.30. Det er egentlig for sent for henne, men så lenge hun legger seg tidsnok de andre dagene går det greit. Hun står opp 07.15.

Denne kan være et greit utgangsunkt:

http://www.klikk.no/foreldre/barn/barnehelse/leggetid-for-barn-2541897

Vi må bare huske at det er like vanlig å trenge mer søvn enn mindre søvn enn utgangspunktet.

Anonymkode: ef9fe...bd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 6.klassing er i seng og klar for å sove mellom 20.30-21.00. Hun er veldig kveldstrøtt og det er ikke noe poeng i at hun skal være senere oppe. Hun må stå opp klokken 06.30, og våkner iblant av seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

På foreldremøter sitter de alle og forteller om at barna er i seng halv 9.  

De går på samme aktiviteter som våre barn. Aktivitetene ikke ferdig før 8. (Fra 5. Klasse av)

Vi har problemer med å nå i seng til klokka ni. 

Når ligger din 6. Klassing seg? 

Anonymkode: f9834...fc2

Jeg skulle gjerne ha sagt halv ni, for det er mitt mål, men vi når det jo aldri. Kveldsmat ca 20.00, stelling på badet, litt vimsing - og jammen ble klokka både ni og halv ti! 

Anonymkode: b1e35...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan klarer han/hun seg med så lite søvn? 

Anonymkode: 8c10a...147

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Klarer seg utmerket. Kjempegode resultat på skolen, 3 ulike aktiviteter hver uke, har gode venner, er blid og glad. I helgene sover barnet så lenge det får lov. Er som meg, jeg trenger lite søvn. Vil tro det er noe genetikk inne i bildet;)

Anonymkode: 2a757...da0

Ligger barnet med mobil eller skjerm på sengen?

Anonymkode: be1ac...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10åring er sjelden i seng før ni eller senere selv om det er målet. Står ikke opp før 08 om morgenen så det går nok greit

Anonymkode: 3cc83...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han legger seg kl 2115 ,lyset skal være av kl 2145, kan sove til 8 hvis han ikke skal dusje og 740 hvis han skal dusje

Anonymkode: 656f4...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.1.2018 den 10.56, Mandala skrev:

Min 6.klassing er i seng og klar for å sove mellom 20.30-21.00. Hun er veldig kveldstrøtt og det er ikke noe poeng i at hun skal være senere oppe. Hun må stå opp klokken 06.30, og våkner iblant av seg selv. 

Akkurat samme hos oss! 

Anonymkode: 14212...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎12‎.‎01‎.‎2018 den 8.09, Anonym bruker skrev:

Min 6-klassing pusser tenner og legger seg 21.30. Sovner sjelden før midnatt, som regel nærmere halv ett.

Anonymkode: 2a757...da0

oj, det er jo kjempe sent... Så ille... og dette er uten telefon og andre dupeditter? Det blir lite søvn for en liten kropp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som alltid, helt fra bitteliten har vært ekstremt lite kveldstrøtt. Har prøvd å snu det, men jo tidligere han må legge seg jo senere sovner han, så bedre at han får være oppe litt lengre istedet. Han legger seg rundt 22 og sovner en liten halvtime senere. Står opp klokka 8 om morgenen.  Noen kvelder ikke før 23. Han er 5 klassing. 

Har vurdert melatonin, burde kanskje fått det i vårt tilfelle?

Anonymkode: 9b7f1...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...