Gå til innhold

Kjæresten min testet positiv på mykoplasma


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi ble sammen for nesten 3 mnd siden. Jeg testet meg når vi hadde vært sammen i 1 mnd. Alt var negativt. 

Men nå viste det seg at han testet positivt. Jeg tror overhode ikke at han har vært utro. Hører fra andre og legen at jeg kunne ha fått en falsk negativ når jeg testet. Så over til spm mitt... Jeg tenker dermed at dette er noe vi kan ha gått med i mange mnd, og jeg har aldri hatt noe før, og såvidt hørt om mykoplasma. Nå er jeg redd for hva dette kan medføre. Noen som kjenner til dette? 

Kan man bli steril?

Anonymkode: 69b79...c0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for noe? Noe "nytt" som har kommet? Aldri hørt om...

Anonymkode: 290e9...147

Ikke noe nytt, de har bare blitt flinkere til å oppdage det. Symptomene er veldig like som ved klamydia.

Hi: testene er fryktelig nøyaktige om dagen, falsk negativ er derfor nesten utenkelig..er du HELT sikker på at du ikke har fått det senere?

Man KAN utvikle egglederbetennelse av tilstanden, og menn KAN utvikle problemer når det kommer til fertilitet. Men dette kommer, som med klamydia, an på hvor raskt det ble oppdaget, om man kommer fort i gang med behandling, og om man finner en behandling som fungerer (og altså sjekker seg etter endt behandling for å se om man brukte riktig type antibiotika). Noen må ha 3-4 forskjellige typer antibiotika før man finner den typen som tar knekken på det, da det er mange varianter av mykoplasma som kan være resistente.

Anonymkode: 60ca6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ikke noe nytt, de har bare blitt flinkere til å oppdage det. Symptomene er veldig like som ved klamydia.

Hi: testene er fryktelig nøyaktige om dagen, falsk negativ er derfor nesten utenkelig..er du HELT sikker på at du ikke har fått det senere?

Man KAN utvikle egglederbetennelse av tilstanden, og menn KAN utvikle problemer når det kommer til fertilitet. Men dette kommer, som med klamydia, an på hvor raskt det ble oppdaget, om man kommer fort i gang med behandling, og om man finner en behandling som fungerer (og altså sjekker seg etter endt behandling for å se om man brukte riktig type antibiotika). Noen må ha 3-4 forskjellige typer antibiotika før man finner den typen som tar knekken på det, da det er mange varianter av mykoplasma som kan være resistente.

Anonymkode: 60ca6...433

Og at du ble testet en mnd etter dere møtte hverandre: Bardu faktisk testet for mykoplasma den gang? De tester sjelden for det med mindre det foreligger symptomer, eller det er påvist hos den andre partneren. Om du ikke ble testet da, kan det faktisk være at han har hatt det hele tiden men først nå har fått symptomer.

Anonymkode: 60ca6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det for noe tull min sønn fikk mycoplasma lungebetennelse når han gikk i barnehagen. Trenger virkelig ikkevære en kjønnssykdom 

Anonymkode: b5561...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva er det for noe tull min sønn fikk mycoplasma lungebetennelse når han gikk i barnehagen. Trenger virkelig ikkevære en kjønnssykdom 

Anonymkode: b5561...b65

Det jeg tenkte også.. her fikk 3 barn og jeg mycoplasma lungebetennelse i fjor vinter. Så det er virkelig smittsomt. 

Anonymkode: b4c1e...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Aldri hørt om det som kjønnsykdom, bare som lungebetennelse...

Anonymkode: ad05c...8ee

Måtte google nå og fant at akkurat som lungebetennelse kan skyldes mycoplasma kan da tydeligvis en urinveisinnfeksjon skyldes mycoplasma. Vi kaller det jo smittsom lungebetennelse, så da blir det smittsom urinveisinnfeksjon da... 

Rart at kjæresten din ble testet, for det står jo at de tester bare om det er symptomer og klamydiatesten blir negativ.

https://nhi.no/sykdommer/infeksjoner/kjonnssykdommer/mycoplasma-genitalium/?page=1

Anonymkode: ad05c...8ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for noe tull min sønn fikk mycoplasma lungebetennelse når han gikk i barnehagen. Trenger virkelig ikkevære en kjønnssykdom 

Anonymkode: b5561...b65

😂 Ja, da så.. 

Anonymkode: 75c32...619

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi ble sammen for nesten 3 mnd siden. Jeg testet meg når vi hadde vært sammen i 1 mnd. Alt var negativt. 

Men nå viste det seg at han testet positivt. Jeg tror overhode ikke at han har vært utro. Hører fra andre og legen at jeg kunne ha fått en falsk negativ når jeg testet. Så over til spm mitt... Jeg tenker dermed at dette er noe vi kan ha gått med i mange mnd, og jeg har aldri hatt noe før, og såvidt hørt om mykoplasma. Nå er jeg redd for hva dette kan medføre. Noen som kjenner til dette? 

Kan man bli steril?

Anonymkode: 69b79...c0d

Mykoplasma kan lett smitte over pga oralsex. Det er vanskelig å oppdage når man har det i kroppen,feks i lungene,og du kan ha blitt smittet etter at du testet deg. Deretter kan du ha smittet han ved feks oralsex.Værre enn dette er det ikke, mest sannsynlig har ingen vært utro og ingen har gått i månedsvis med smitte.

Anonymkode: 52c73...725

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva er det for noe tull min sønn fikk mycoplasma lungebetennelse når han gikk i barnehagen. Trenger virkelig ikkevære en kjønnssykdom 

Anonymkode: b5561...b65

Samme her, jeg har også hatt det på lungene.

Anonymkode: 75830...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samme her, jeg har også hatt det på lungene.

Anonymkode: 75830...d18

Her og. Det er det jævligste jeg har hatt av sykdommer. Grusomt. 

Anonymkode: cc3c1...3ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mykoplasma i lunger/som luftveisinfeksjon er IKKE det samme som mykoplasma kjønnssykdom. Disse to har forskjellige tester, og luftveisinfeksjonen smitter ikke over til underliv. Man finner info på blant annet NHI, hvor det står at disse to ikke skal forveksles, om noen trenger kilder.

 

 

Anonymkode: 60ca6...433

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. nå testes det normalt for både klamydia og genital mycoplasma ...    

 

 

Anonymkode: 624cd...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det jeg tenkte også.. her fikk 3 barn og jeg mycoplasma lungebetennelse i fjor vinter. Så det er virkelig smittsomt. 

Anonymkode: b4c1e...80b

Fnis .. 🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: 624cd...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mycoplasma som kjønnssykdom er forårsaket av mycoplasma genitalium. Det er mycoplasma pneumonia som forårsaker lungebetennelse så dette er IKKE det samme. 

Partneren din kan ha vært smittet fra før dere ble sammen? Har du testet deg igjen for å sjekke om du har det nå? Det blir som regel testet for mycoplasma genitalium samtidig som klamydia. 

Anonymkode: 66d32...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

I gamle dager kalte vi det for "stille lungebetennelse" 

Anonymkode: 33103...d44

Du prater jo om en helt annen bakterie!! 

Anonymkode: 66d32...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke erfaring med denne kjønnssykdommen, men kan det være du rett og slett ikke hadde blitt smittet på den tiden du testet?. Hvor fort etter man er smittet vil det vise på prøve for eksempel? Med klamydia tror jeg det tar rundt to uker etter smitte før det vises på test.

Det tok et par mnd før jeg og min samboer testet oss etter vi ble sammen. Da viste det seg at jeg hadde klamydia, men ikke han. Han hadde rett og slett ikke blitt smittet selv om vi holdt på som kaniner på den tiden. 

Anonymkode: ae946...60f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi ble sammen for nesten 3 mnd siden. Jeg testet meg når vi hadde vært sammen i 1 mnd. Alt var negativt. 

Men nå viste det seg at han testet positivt. Jeg tror overhode ikke at han har vært utro. Hører fra andre og legen at jeg kunne ha fått en falsk negativ når jeg testet. Så over til spm mitt... Jeg tenker dermed at dette er noe vi kan ha gått med i mange mnd, og jeg har aldri hatt noe før, og såvidt hørt om mykoplasma. Nå er jeg redd for hva dette kan medføre. Noen som kjenner til dette? 

Kan man bli steril?

Anonymkode: 69b79...c0d

Men har du testet positivt nå da? Det er vel en rundt 25 % sjanse for å bli smittet så er jo en god sjanse for at du ikke har fått det teoretisk sett. Man kan bli steril av det men da skal man ha gått ubehandlet over lenger tid, noe som uansett ikke er tilfellet med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mykoplasma kan lett smitte over pga oralsex. Det er vanskelig å oppdage når man har det i kroppen,feks i lungene,og du kan ha blitt smittet etter at du testet deg. Deretter kan du ha smittet han ved feks oralsex.Værre enn dette er det ikke, mest sannsynlig har ingen vært utro og ingen har gått i månedsvis med smitte.

Anonymkode: 52c73...725

Jeg dauer 😂😂😂😂

Anonymkode: 66d32...5d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...