Gå til innhold

Når skal jeg legge barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spm om soving til barn på 20 mnd. Har en herlig, aktiv liten tass som har slitt med nattesøvn siden fødsel - både legging og søvnen på natta. Etter langt tid og mye jobb går leggingen som en drøm! Selve leggingen går på ca 2 minutter, og når vi går ut døra sovner han somregel innen 5 minutter. Vi har i en lengre periode lagt ham kl. 19, men etterhvert merket vi at han den siste halvtimen ble overtrøtt (han er dårlig på å slappe av - gir 110% til det bikker over). Vi har derfor begynt å legge ham 18:30. Nå i det siste har han vært tydelig sutrete og lei fra ca kl.17:30, og når han legges 18:30 sovner han momentant. Kan det være et tegn på at han kanskje bør legges allerede kl. 18? Synes det er så tidlig..spesielt siden jeg ikke er hjemme fra jobb før 16:30😕

Noen med barn på samme alder som har råd til meg?

Han er veeldig aktiv og bruker mye energi i barnehagen, så han er tydelig sliten når han kommer hjem.

Anonymkode: d38b4...07f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine har hatt faser hvor de sovner svært tidlig.  En liten periode sovnet den ene én time etter barnehagen. 

Men så er det andre perioder hvor de knapt sover. Det jevner seg ut...

Vi har samsovet da. Det har hjulpet meg på savnet, jeg har krøpet inntil barnet på natta de periodene det har sovet mye, for å stille mitt nærhetsbehov.  

Anonymkode: d4a76...21a

Skrevet

Det er noen sånne overgangsfaser i den tida når de sover kortere blund på dagen eller slutter med blund. Du må bare prøve deg fram.

Anonymkode: 84374...838

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...