Gå til innhold

Ditt beste tips for å få feber ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høy feber i 4 dager, gitt Paracet og Ibux med 4 timer mellom laveste temp er 39,6, høyeste 41,3. Ditt tips til å få den ned?

Anonymkode: 5eaf4...e85

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Høy feber i 4 dager, gitt Paracet og Ibux med 4 timer mellom laveste temp er 39,6, høyeste 41,3. Ditt tips til å få den ned?

Ville tatt en tlf til legen, mulig det trengs mer enn bare paracet og ibux i ditt tilfelle.

Anonymkode: b4320...d09

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ville tatt en tlf til legen, mulig det trengs mer enn bare paracet og ibux i ditt tilfelle.

Anonymkode: b4320...d09

Har snakket med lege og vært på legevakt. Det var de som tipset om Paracet og Ibux. CRP er på 10, så ikke noe som kan behandles med antibiotika

Skrevet

Saft is.

Det ga de sønnen min på legevakta når feberen ikke ville gå ned. 

Funket som bare det.

Skrevet

Kald drikke og kalde kluter. Kaldt rom og lite klær. 

Anonymkode: 87c4a...793

Skrevet
2 minutter siden, Mamma`n til Will& Ailo skrev:

Saft is.

Det ga de sønnen min på legevakta når feberen ikke ville gå ned. 

Funket som bare det.

Ja. Men jeg får ikke i han noe. Vil ikke ha😒 er passe fortvilet egentlig. Ikke spiser han og ikke drikker han. Max 1 dl per dag

Skrevet

Kald drikke og kalde kluter. Kaldt rom og lite klær. 

Anonymkode: 87c4a...793

Han drikker ikke. Legevakt sa at kalde kluter på pannen ikke skal gjøres pga nedkjøling kunnet sted. (Mulig det ikke stemmer altså) har bare truse på og ca 20 grader. Kunne hatt det kaldere, men har et annet sykt barn som fryser

Skrevet

Har du snakket med legevakta og sagt at du ikke får feberen mer ned? Kan du legge barna i hvert sitt rom og ha det varmt i det ene og kaldt i det andre?

Anonymkode: b5ecb...aef

Skrevet

Jeg synes du skal ringe tilbake til legevakta. Hvis han kun får i seg 1 dl drikke om dagen, er det stor fare for dehydrering hvis han ikke allerede er dehydrert.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han drikker ikke. Legevakt sa at kalde kluter på pannen ikke skal gjøres pga nedkjøling kunnet sted. (Mulig det ikke stemmer altså) har bare truse på og ca 20 grader. Kunne hatt det kaldere, men har et annet sykt barn som fryser

Hvor mye har barnet tisset det siste døgnet? Hvordan  er allmenntilstanden? 

Anonymkode: e6d6a...37f

Skrevet

Avkledning, kjølig rom, is, Ibux og Paracet i kombinasjon samtidig. 

Anonymkode: ea613...743

Skrevet

Avkledning, kjølig rom, is, Ibux og Paracet i kombinasjon samtidig. 

Bare glem det. Dra til legen med han NÅ! Væskeinntaket er altfor lite. 

Hilsen sykepleier. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor mye har barnet tisset det siste døgnet? Hvordan  er allmenntilstanden? 

Anonymkode: e6d6a...37f

Akkurat nå sover han. Siste måling av feber var 30 min etter Ibux. Den var da 40,1. Han rister litt i søvne. Eller.. han har noen rykninger. Allmenntilstanden er opp og ned. På legevakten var han apekatt, men de sendte ambulanse for undersøkelse i forkant av legevakt, så det er mulig han fikk adrenalinrush da. Har tisset 2-3 ganger i dag. Usikker på hvor mye. Han pleier å tisse mye. Så mye at han har vært testet for diabetes.

Skrevet

Bare glem det. Dra til legen med han NÅ! Væskeinntaket er altfor lite. 

Hilsen sykepleier. 

Vi kom hjem fra legen for ca 1,5 time siden

Skrevet

Legevakt nå! Han må få i seg væske og få kontroll over tempen.

Anonymkode: c92b9...388

Skrevet

Legevakt nå! Han må få i seg væske og få kontroll over tempen.

Anonymkode: c92b9...388

Som sagt, har jeg snakket med legevakt, amk, ambulansepersonell og så var vi på legevakten. 

Skrevet

Vi fikk beskjed om parasett og kle av ungen så den kun hadde truse skulle sette oss på det kaldeste rommet i huset. Evt måtte vi lufte og så ta inn barnet. Gikk ikke feberen mer ned da, måtte vi ta turen til legevakten. Feberen gikk ned ned nesten to grader på under en time, så da følte vi at vi fikk kontrollen igjen. Gjorde dette mange ganger hver dag. Etter dette gikk feberen dvis over.

Skrevet
15 minutter siden, Lillepropell skrev:

Vi fikk beskjed om parasett og kle av ungen så den kun hadde truse skulle sette oss på det kaldeste rommet i huset. Evt måtte vi lufte og så ta inn barnet. Gikk ikke feberen mer ned da, måtte vi ta turen til legevakten. Feberen gikk ned ned nesten to grader på under en time, så da følte vi at vi fikk kontrollen igjen. Gjorde dette mange ganger hver dag. Etter dette gikk feberen dvis over.

Har gitt Paracet i 4 dager. Har også kledd av han, men han får den ikke lavere enn 39,6. Har satt han foran verandadøren når den er på gløtt med teppe siste 30 min nå. Skal måle igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...