Gå til innhold

Ny vaskemaskin -hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en ny Miele family xl vaskemaskin. Sjekket kundetilbakemeldinger på nett, og de var kjempebra. Gjorde ikke noe ytterligere undersøkelser, siden vi hadde det travelt for mannen skulle reise neste dag og dette måtte han fikse i lunsjen før han dro. 

Men da den var montert, så jeg at den har kun 1400 omdreininger på sentrifugen. 

Den gamle hadde 1600, og jeg trodde helt ærlig ikke at det ble solgt kvalitetsmaskiner med lavere omdreininger i dag. 

Jeg kjenner at jeg ikke er helt overbevist, og ser at Elkjøp har fornøydgaranti. Vurderer å levere den inn og velge en maskin med bedre sentrifuge. Noen som har brukt fornøydgarantien? 

Den er stillegående og rask, men føler at tøyet er tungt og vått når det henges opp til tørk. 

Synspunkter? 

Anonymkode: effd1...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker aldri mer enn 1200 omdreninger, pga at det sliter mindre på tøyet..

Anonymkode: 497ab...133

Skrevet

Jeg har en ganske ny Bosh, og den har ikke mer enn 1400 omdreininger. Har ikke tenkt på at det er noe problem, synes ikke tøyet er vått. Men har du sjekket at den går 1400 omdreininger på det programmet du stiller den inn på, at du ikke må stille den opp på 1400 selv? Velger jeg kortprgram, velger maskinen automatisk 800, men jeg kan stille den høyere selv

Anonymkode: 6aeba...6bc

Skrevet

Sjekk hvor mye restfuktighet du får igjen på 1400 omdreininger. Dette står bla. på hjemmesiden til elkjøp.

1400 omdreininger kan få ut (noen ganger mer) like mye som 1600 omdreininger. Dette for at sentrifugen går litt lengre og får jobbet mer med tøyet og får ut vannet på en mer skånsom måte.

Er det en billig miele (billig tenker jeg på like under 10 000) så er de ikke helt tipp topp som de dyrere modellene

Anonymkode: 217a8...c7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...