Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Huff, jeg blir så flau når jeg ser voksne folk med så store skylapper når det gjelder sin egen økonomi. Går det virkelig ann å være så uvitende om sitt eget forbruk?? For meg fremstår det som veikt. En ting er de som ikke har så mye utbetalt og ikke klarer utgifter. En helt annen ting er de med grei utbetalt lønning og greie utgifter som likevel havner laaangt over på minus siden HVER måned. Jeg forstår ikke at de ikke fatter at man ikke da kan unne seg frisør eller hudpleie osv. Å dette bretter de ut på tv i beste sendetid... jeg forstår det ikke. Hvordan fungerer de i arbeidslivet med slike skylapper?? Hvem vil ansette de i fremtiden? Anonymkode: d230d...e24
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Litt fordomsfull kanskje? Greit å sitte på sin høye hest og se ned på slike mennesker. Alle kan man havne i dette uføret. Nei, jeg er ikke der, men har opplevd ei venninne som havnet i dette klistret. Anonymkode: 59702...e69
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Regner med du så reprisen som gikk i dag? For hun er jo helt krise. Voksen dame som sutrer, benekter og sipper som et barn. «Neeei, deeet kan ikke stemme» *bambieøyne* Anonymkode: 05f1a...c85
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Var på god tur selv, dårlig planlagt/økonomisk forberedt på konfirmasjon, hadde praksis i april og konfirmant i mai (fikk feriepengene), to reiser i mai/juni på meg, så lang campingtur med hele familien i ferien, så kom august med ei mini lønning pga ferie. Alt dette gjør at vi i dag henger etter, men er på god tur til å ordne opp, men var så ille at jeg holdt det skjult for mannen og var knekt, men vi snakket ut, snudde på forbruket og er bevisst, så nå 7 mnd etter er vi NESTEN på rett kjør, selv om vi har igjen 35 tusen på kreditt, men klarer å betale nesten alle regninger til rett tid. Anonymkode: 5b165...f20
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt fordomsfull kanskje? Greit å sitte på sin høye hest og se ned på slike mennesker. Alle kan man havne i dette uføret. Nei, jeg er ikke der, men har opplevd ei venninne som havnet i dette klistret. Anonymkode: 59702...e69 Vel, jeg så slutten av svenske Luksusfellen i går hvor ei bloggberte var med. Sånne folk synes jeg ikke synd på. 28.000.- inn i mnd og et matbudsjett på 15.500.- Og gud vet hva hun spiste, var tynn som ei flis. Levde vel på kaviar og champagne Anonymkode: eb45f...df8
ma(G)ma med to små :) Skrevet 11. januar 2018 #6 Skrevet 11. januar 2018 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var på god tur selv, dårlig planlagt/økonomisk forberedt på konfirmasjon, hadde praksis i april og konfirmant i mai (fikk feriepengene), to reiser i mai/juni på meg, så lang campingtur med hele familien i ferien, så kom august med ei mini lønning pga ferie. Alt dette gjør at vi i dag henger etter, men er på god tur til å ordne opp, men var så ille at jeg holdt det skjult for mannen og var knekt, men vi snakket ut, snudde på forbruket og er bevisst, så nå 7 mnd etter er vi NESTEN på rett kjør, selv om vi har igjen 35 tusen på kreditt, men klarer å betale nesten alle regninger til rett tid. Anonymkode: 5b165...f20 Unnskyld at jeg sier det, men da er du jo rett og slett litt dum! Å ikke ha fått til å spare til konfirmasjon, den kan jeg forstå, selv om jeg synes det også er noget spesielt, men å etterpå reise på to turer samt en lang ferie med familien?!? Og spesielt når man vet at lønnen i august blir lav? 🙄 Det er rett og slett idioti! Flott at dere er på vei til å rydde opp i rotet nå, men ikke framstill dette som noe som «kan skje alle», for det kan det faktisk ikke. Dere tok flere dårlige valg etter hverandre, dette var ikke noe som «bare skjedde».
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #7 Skrevet 11. januar 2018 3 minutter siden, ma(G)ma med to små skrev: Unnskyld at jeg sier det, men da er du jo rett og slett litt dum! Å ikke ha fått til å spare til konfirmasjon, den kan jeg forstå, selv om jeg synes det også er noget spesielt, men å etterpå reise på to turer samt en lang ferie med familien?!? Og spesielt når man vet at lønnen i august blir lav? 🙄 Det er rett og slett idioti! Flott at dere er på vei til å rydde opp i rotet nå, men ikke framstill dette som noe som «kan skje alle», for det kan det faktisk ikke. Dere tok flere dårlige valg etter hverandre, dette var ikke noe som «bare skjedde». Det er jeg fullstendig klar over, men de dumme valgene er gjort, har lært av de og holder på å rydde opp igjen. Anonymkode: 5b165...f20
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #8 Skrevet 11. januar 2018 1 time siden, Anonym bruker skrev: Litt fordomsfull kanskje? Greit å sitte på sin høye hest og se ned på slike mennesker. Alle kan man havne i dette uføret. Nei, jeg er ikke der, men har opplevd ei venninne som havnet i dette klistret. Anonymkode: 59702...e69 Nei vil ikke si det faktisk. Har også vært i økonomisk uføre, men da har jeg vært helt klar over hva som hadde ført meg dit og hva som skulle til for å få meg ut. Når voksne folk ikke skjønner at luksusforbruk er luksus og ikke for alle så blir jeg flau. 1 time siden, Anonym bruker skrev: Regner med du så reprisen som gikk i dag? For hun er jo helt krise. Voksen dame som sutrer, benekter og sipper som et barn. «Neeei, deeet kan ikke stemme» *bambieøyne* Anonymkode: 05f1a...c85 Ja, var nettopp det jeg så. Ble helt matt og flau. Anonymkode: d230d...e24
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #9 Skrevet 11. januar 2018 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Regner med du så reprisen som gikk i dag? For hun er jo helt krise. Voksen dame som sutrer, benekter og sipper som et barn. «Neeei, deeet kan ikke stemme» *bambieøyne* Anonymkode: 05f1a...c85 Den episoden var ille. Jeg lo høyt av oppførselen hennes, så pinlig å drite seg sånn ut. Oppførselen i programmet er jo like flaut som det hun er der for Anonymkode: a8a6b...85a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå