Gå til innhold

Slimposebetennelse i hofter


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har fått dette påvist og skal til kiropraktor imorgen, er det noen som har hatt dette som kan fortelle litt om hva som nå skjer, jeg jobber med de aller minste ( 0-1 år) og belaster da hoftene hver dag.

Anonymkode: befcf...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt det, trodde det var noe som gikk over av seg selv så gikk ikke til lege før etter nesten et år. 

Jeg ble henvist til fysioterapeut, etter bare 2 behandlinger med elektroterapi var jeg omtrent helt bra igjen. Jeg hadde veldig vondt, såpass at jeg ikke fikk sove i det hele tatt noen netter. Men jeg fikk streng beskjed både av legen og fysioterapeuten om å IKKE belaste hoften. Så spør om du ikke må be arbeidsgiver tilrettelegge en periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har fått dette påvist og skal til kiropraktor imorgen, er det noen som har hatt dette som kan fortelle litt om hva som nå skjer, jeg jobber med de aller minste ( 0-1 år) og belaster da hoftene hver dag.

Anonymkode: befcf...0d9

Jeg har hatt det på ene hoften ( og ned i låret ) Var hos fysioterapeut, fikk betennelsesdempende medisiner og en gel til å smøre på det aktuelle stedet. Det virket en stund, men så ble det forverret. Fikk tilslutt kortisonsprøyter (3stk totalt ) men de hadde bare kortere virketid, ca 14 dager på hver sprøyte. Måtte tilslutt ta tiden til,hjelp, lang tid tok det. Men bank i bordet, har ikke hatt det flere ganger etter at jeg ble frisk. Nå er det minst 15'år siden jeg var plaget. For meg var det levelig så lenge jeg ikke belastet foten/hoften, kunne f.eks bare ligge på ryggen og på ene siden, kunne ikke belaste foten ved å ligge på den aktuelle siden eller legge trykk på hoften.. kanskje det finnes bedre behandlingsalternativer i dag enn for 15 år siden.. 

Anonymkode: 4731b...15d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykkbølgebehandling kan også hjelpe. Jeg var hos en naprapat, og ble bedre en stund. Så ble det verre igjen, og jeg ble da henvist til røntgen. Viste seg at jeg har hofteleddsdysplasi, og må operere.

Anonymkode: 05e91...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gar gått ned dette i lang tid uten og ta det alvorlig men jeg er ped på min avd så jeg har vell latt ansvaret mitt på jobb gå utover min egen helse.

Har så vondt noen ganger at jeg har vurdert og kjøpe meg krykker så håper kiropraktoren har en quickfix til meg.

Anonymkode: befcf...0d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...