Gå til innhold

Oppsøker man fortsatt vannkopper?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to barnehagebarn som ennå ikke har hatt vannkopper. Og har en vennefamilie som har det i hus nå. Reiser vi da på besøk for å få det med vilje?

Anonymkode: b5b63...9bc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange gjør det ettersom det er farlig å få det i voksen alder. Jeg mistet en venninne på VGS grunnet det. 

Andre mener det er uetisk. 

Anonymkode: b722e...067

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mange gjør det ettersom det er farlig å få det i voksen alder. Jeg mistet en venninne på VGS grunnet det. 

Andre mener det er uetisk. 

Anonymkode: b722e...067

Døde hun?! Det har jeg faktisk aldri hørt om før.

og hvorfor uetisk?

Anonymkode: b5b63...9bc

Skrevet

Det ville jeg uten tvil ha gjort. Var på xx antall slike besøk da jeg var lita uten å få vannkopper. Fikk det som voksen. Har aldri vært så dårlig som jeg var da. Så jeg ville forsøkt å la barna få det.

Anonymkode: 56cc9...ee0

Skrevet

Med barnehagebarn så hadde jeg ikke stresset. De får det garantert ila barnehage eller småskolen.  

Ellers så blåser man gjerne av mange sykt barn-dager ved en slik runde, så om noen er "ny-smittet" før en friperiode hadde jeg lett besøkt dem om ungene ikke hadde hatt det ja. 

 

Anonymkode: f71df...b8e

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Døde hun?! Det har jeg faktisk aldri hørt om før.

og hvorfor uetisk?

Anonymkode: b5b63...9bc

Hun hadde andre sykdommer også altså, burde nevnt det, så ikke vannkopper alene, men det var medvirkende. 

Jeg syns ikke det er uetisk, men ser her på forumet at noen mener det er helt horribelt og barnemishandling.... 

Anonymkode: b722e...067

Skrevet

Jeg hadde gjort det.

En kamerat fikk det som voksen og han ble så dårlig som han aldri har vært før i sitt liv, det kan være grusomt å få det som voksen.

Om du har jente ville jeg ihvertfall få det, skummelt å ikke ha de antistoffene den dagen hun skal ha barn selv.

Anonymkode: 3d708...0b0

Skrevet

Jeg hadde gjort det.

Anonymkode: 4dfdb...11b

Skrevet

Tror ikke jeg hadde oppsøkt, men heller ikke latt være å besøke hvis det var planen før sykdomsutbrudd. Hvis barnet ikke hadde fått vannkopper etter ferdig med 3.klasse, hadde jeg trolig vaksinert barnet.

Anonymkode: 715b6...eee

Skrevet

Jeg vil ikke smitte mitt barn, vel vitende om følgesykdommene som kan komme. Jeg har selv hatt det både som barn og voksen og i ettertid har jeg blitt kronisk syk. Vannkopper er noe jeg frykter og kunne ikke levd med meg selv om jeg frivillig utsatte mitt barn for det. Blir barnet smittet av vannkopper så gjør vi det beste utav det, men om ikke barnet har hatt det før tiårsalderen så vaksinerer jeg.

Anonymkode: 82c90...562

Skrevet

Jeg hadde oppsøkt. Med mindre det passet fryktelig dårlig med sykt barn (eksamensperiode el).

Anonymkode: ce708...2ae

Skrevet

Er det trygt med vaksine mot vannkopper?

 

Anonymkode: c02d1...da7

Skrevet

Best de får det før skolestart så de slipper å være borte så lenge fra skolen ...

Anonymkode: 57b8b...a0c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Best de får det før skolestart så de slipper å være borte så lenge fra skolen ...

Anonymkode: 57b8b...a0c

Samme tenkte jeg

Anonymkode: c9529...283

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...