Gå til innhold

Må han bytte skole?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en gutt som er veldig utrygg på forandringer å han bruker lang tid på å bli trygg. Når han føler seg utrygg så utagerer han ekstremt mot barn og vokne. 

Nå fikk vi beskjed idag om at de skal bruke leiligheten selv så vi må flytte. Vi prøver selvsagt å finne leilighet i nærheten så han hører til samme skole,men hvis vi ikke skulle klare det kan vi likevel søke om at han får forsette på samme skole når vi har gode grunner til hvorfor han ikke bør bytte skole? Jeg vet at skolen kommer til å være helt enig om at det vil få store negative konsekvenser om han må bytte skole. Han går i 1.klasse foresten. Vi kommer til å bo i samme kommune om det har noe å si.

Anonymkode: 5cbb9...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klart dere kan søke. Her flytter naboen ut av skolekretsen, men ungen deres skal fortsette ved skolen her i 1,5 år til etter flytting. Dette er en "normal" unge uten problemer.

 

Anonymkode: 19d9e...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart dere kan søke, i mitt barns klasse så er det en gutt som nå har gått fra 1-4 klasse men skal flytte vel 1 km utfor skolegrensa og han fikk ikke fortsette i klassen :/ men det er opp til kapasiteten til skolen

Anonymkode: e2cd9...748

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan søke, men hos oss hadde dere fått avslag uansetr grunn for å fortsette.

Skolen er så populær at ingen utenfor kretsen får gå der.

Anonymkode: 52979...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk, og legg vekt på tungtveiende grunner. Hos oss er skolen sprengt, men jeg har (som lærer) flere ganger vært med på å påvirke til at at barn får fortsette på skolen likevel pga tungtveiende grunner. Har hatt noen elever hvor det hadde vært helt krise om de skulle byttet skole, vi har jobbet masse med dem hos oss og de har endelig blitt trygge/fått skikk på seg, og da er det veldig lite hensiktsmessig om de sendes vekk og må "starte på nytt" igjen. Så få gjerne lærer med på laget også.

Anonymkode: 74424...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Søk, og legg vekt på tungtveiende grunner. Hos oss er skolen sprengt, men jeg har (som lærer) flere ganger vært med på å påvirke til at at barn får fortsette på skolen likevel pga tungtveiende grunner. Har hatt noen elever hvor det hadde vært helt krise om de skulle byttet skole, vi har jobbet masse med dem hos oss og de har endelig blitt trygge/fått skikk på seg, og da er det veldig lite hensiktsmessig om de sendes vekk og må "starte på nytt" igjen. Så få gjerne lærer med på laget også.

Anonymkode: 74424...866

Det er sånn det er vårt tilfelle også. I barnehagen fungerte han overhodet ikke å utagerte helt ekstremt å var utrygg. Men skolen håndterer han veldig fint å har klart å få slutt på utageringen med å jobbe mye med han. De har brukt langt tid på å få han trygg på skolen og lærerene,så å ta han ut av den skolen hadde nok fått store konsekvenser. Sendte en mail til rektoren å spurte hvordan det er jeg. Han vet veldig godt om alle utfordringene å vet at det var så gale at vi søkte om utsatt skolestart,som vi dessverre ikke fikk innvilget.

Anonymkode: 5cbb9...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...