GÃ¥ til innhold

Jobb dilemma!😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en avdeling innenfor helsevesenet, og trives veldig godt i jobben min. Gode kollegaer, godt arbeidsmiljø og faglig spennende. For et par uker siden ble det lyst ut en stilling på en annen avdeling. Dette er en avdeling som jobber mer spesialisert innenfor det området jeg ser for meg å videreutdanne meg innenfor om noen år. Pga en del urolighet, usikkerhet og mange oppsigelser siste tid på min nåværende arbeidsplass, valgte jeg å sende en søknad. Hadde absolutt ikke forventet å i det hele tatt bli innkalt til intervju, da jeg er relativt nyutdannet og uerfaren. Men nå sitter jeg her da, med et jobbtilbud i hendene.. så hva gjør jeg nå?! Magefølelsen min sier at jeg bør bli på min nåværende arbeidsplass en stund til. Jeg trives veldig godt der, og føler meg egentlig ikke klar til å bytte jobb enda. Men er også veldig redd for å ødelegge sjansen min på denne nye avdelingen hvis jeg takker nei til tilbudet nå, da jeg VET at jeg kommer til å ville søke der ved et senere tidspunkt i livet mitt. Hva tenker arbeidsgiver hvis jeg takker nei? Kommer han da til å ville vurdere meg igjen senere, eller tenker han at jeg er dum og har kastet bort tiden hans? HJELP. Noen tips og råd?

Anonymkode: 30a67...e09

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grip sjansen nå hvis du likevel tenker at du kommer til å søke deg dit senere! 

Det er jo ikke sikkert det kommer en ny mulighet, og det kan være negativt for senere søknader at du har takket nei nå. 

Skrevet

Ville takket ja nå når de ser potensiale i deg og du uansett tener deg den veien.

Du vet ikke hvor trygg den jobben du har nå er når du er en av de nysete? Og du skriver det allerede har vært en del oppsigelser og uroligheter.

Anonymkode: e27aa...580

Skrevet

Hvorfor vil du ikke selv se det potensialet de ser i deg?

Du vet jo at dette er noe du vil jobbe med, du sier du selv VET du vil søke på den avdelingen senere - hvorfor ikke bare hoppe i det når de har troen på deg?

Anonymkode: dafe5...bfe

Skrevet

Kjør på! Gull verdt med masse nyttig erfaring når du skal ta videreutdanning :)

Anonymkode: 86e1e...a7e

Skrevet

Den jobben jeg har nå er en 100% fast stilling, så det er en trygg jobb.. tilbudet jeg har fått er et vikariat, men har et yrke som er relativt trygt mtp jobb videre, og fikk også vite på intervju at man ikke bør føle det utrygt å ta et vikariat der..

Helt ærlig så angrer jeg på at jeg søkte, fordi jeg føler meg ikke klar til å bytte jobb enda.. Men nå har jeg på en måte ikke noe valg mtp fremtiden kjennes det ut som.

Hi

Skrevet

Kan du ikke få permisjon fra den faste stillingen din mens du prøver deg i vikariatet?

Skrevet

Det er en mening med alt som skjer her,i livet. Regner med at du søkte på stillingen fordi du i utgangspunktet ville ha den. Da blir det nesten for dumt å ikke ta den når muligheten er der. Jeg hadde ikke stusset engang :) 

Anonymkode: e83ec...0d6

Skrevet
2 timer siden, Mostly Harmless skrev:

Kan du ikke få permisjon fra den faste stillingen din mens du prøver deg i vikariatet?

Arbeidsgiver vil ikke gi ut permisjon for det, pga ekstremt mangel på folk. Jeg føler også en redsel for å skuffe leder og kollegaer, som velger å gå, nå når avd er i en sårbar tid med stor mangel på folk og kompetanse..

Hi

Skrevet

Hvis det er samme arbeidsgiver så kan de vel gi deg permisjon fra nåværende stilling dersom du ønsker det. Det er jo vinn vinn

Anonymkode: 462b7...ac0

Skrevet
PÃ¥ 11.1.2018 den 17.45, Anonym bruker skrev:

Jeg jobber på en avdeling innenfor helsevesenet, og trives veldig godt i jobben min. Gode kollegaer, godt arbeidsmiljø og faglig spennende. For et par uker siden ble det lyst ut en stilling på en annen avdeling. Dette er en avdeling som jobber mer spesialisert innenfor det området jeg ser for meg å videreutdanne meg innenfor om noen år. Pga en del urolighet, usikkerhet og mange oppsigelser siste tid på min nåværende arbeidsplass, valgte jeg å sende en søknad. Hadde absolutt ikke forventet å i det hele tatt bli innkalt til intervju, da jeg er relativt nyutdannet og uerfaren. Men nå sitter jeg her da, med et jobbtilbud i hendene.. så hva gjør jeg nå?! Magefølelsen min sier at jeg bør bli på min nåværende arbeidsplass en stund til. Jeg trives veldig godt der, og føler meg egentlig ikke klar til å bytte jobb enda. Men er også veldig redd for å ødelegge sjansen min på denne nye avdelingen hvis jeg takker nei til tilbudet nå, da jeg VET at jeg kommer til å ville søke der ved et senere tidspunkt i livet mitt. Hva tenker arbeidsgiver hvis jeg takker nei? Kommer han da til å ville vurdere meg igjen senere, eller tenker han at jeg er dum og har kastet bort tiden hans? HJELP. Noen tips og råd?

Ta jobben!

Anonymkode: 41732...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...