Gå til innhold

Ukeplan til en 8. klassing.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg diskuterer med min 8. klassing, for han klager over mye lekser! Tror de har veldig lite i forhold til andre på hans alder.

Denne uka: 

Norsk: leselekse hver dag

Matte: Gå gjennom tentamen fra før jul og pugge rettingene.

Og det er det..

Ikke uvanlig med slike ukeplaner, men som regel har de litt lekser i alle fag. Aldri mer enn en halvtimes lekser, og aldri lekser hver dag!

Hvordan er det med din 8. klassing? 

Anonymkode: af3b7...cce

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min har ikke mye lekser, egentlig veldig lite synes jeg...

Ukeplanene ligger til høyre på siden her, du kan se på dem

http://birkenlund.skole.arendal.no/index.php?pageID=212

Anonymkode: a90b5...493

Takk for svar 😊

Sjekket ukeplanen fra uke 49, og der var det mye mer lekser enn vi hadde. Har nemlig en som klager på disse leksene sine, og jeg prøver å vise til andre skoler for sammenligning 👍🏻

Skrevet

De hadde mye mer lekser i 6. og 7. enn i 8.

Anonymkode: b2277...c43

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg diskuterer med min 8. klassing, for han klager over mye lekser! Tror de har veldig lite i forhold til andre på hans alder.

Denne uka: 

Og det er det..

Ikke uvanlig med slike ukeplaner, men som regel har de litt lekser i alle fag. Aldri mer enn en halvtimes lekser, og aldri lekser hver dag!

Han har jo mindre lekser enn 2.klassingen min!!

Anonymkode: 1eca5...1be

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han har jo mindre lekser enn 2.klassingen min!!

Jeg vet! Det er en del av poenget mitt! 😊 Ingenting å klage over, så nå skal han få se sammenligningen! 

Ingen klasser har spesielt med lekser på denne skolen. Få elever, og de rekker mer jobbing på skolen. Privatskole.

Skrevet
14 minutter siden, Mrs. Bouquet skrev:

Kjetil ga lite lekser i uke 2.

😂

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet! Det er en del av poenget mitt! 😊 Ingenting å klage over, så nå skal han få se sammenligningen! 

Ingen klasser har spesielt med lekser på denne skolen. Få elever, og de rekker mer jobbing på skolen. Privatskole.

Skal iallfall ikke vise dette til min 8.klassing, han kommer til å bli sååå sur;) Han har MYE lekser! Der er det snakk om innleveringer av presentasjoner flere ganger i uka, matteoppgaver hver dag, lesing og oppgaver.. Syns han sitter med lekser flere timer daglig. Heldigvis er ham på leksehjelp. 

Har en på mellomtrinnet med mye lekser også. Han sliter litt på skolen, sitter en til to timer med han hver kveld. Tror jeg bytter de over på skolen til ditt barn jeg ;) 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Skal iallfall ikke vise dette til min 8.klassing, han kommer til å bli sååå sur;) Han har MYE lekser! Der er det snakk om innleveringer av presentasjoner flere ganger i uka, matteoppgaver hver dag, lesing og oppgaver.. Syns han sitter med lekser flere timer daglig. Heldigvis er ham på leksehjelp. 

Har en på mellomtrinnet med mye lekser også. Han sliter litt på skolen, sitter en til to timer med han hver kveld. Tror jeg bytter de over på skolen til ditt barn jeg ;) 

*heldigvis er HAN! Så ingen skal kommentere at det ikke hjelper at jeg som ikke kan skrive rett hjelper med lekser 🙄

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne uka: 

Og det er det..

Selv 1.klassingen min har lekser hver eneste dag

Anonymkode: 04bee...ca1

Skrevet
18 minutter siden, Mrs. Bouquet skrev:

Kjetil ga lite lekser i uke 2.

Han har en liten gruppe elever med spesielle behov tror jeg... 

Anonymkode: a90b5...493

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...