Gå til innhold

Ungdomskole

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår eldste skal begynne på ungdomskolen til høsten. Nærskolen er blendet landets dessidert beste når de måler eksamenskaraktersnitt og resultat fra nasjonale prøver. Den får også høy skår i brukerundersøkelser. Likevel ser det ut til at over 1/3 fra min datters klasse vil søke seg til andre skoler.

Hva ville vært deres kriterier for valg av ungdomskole?

Anonymkode: fea09...648

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har to barn på 14 og 16 år og for oss har det aldri vært noe annet alternativ enn nærskolen. Barna har ingen problemer hverken faglig eller sosialt, så for oss er nærheten/skoleveien og at de fleste vennene går på nærskolen det som betyr noe.

Anonymkode: 8c558...7a5

Skrevet

Godt læringsmiljø og trivsel. Jeg har valgt å flytte til en annen bydel da jeg er usikker på utviklingen der vi bor nå. Den nye skolen er blant de beste på denne siden av byen, så får vi se. Mulig jeg overdriver, det hadde nok gått fint uansett, men vi har heldigvis ikke flyttet lenge enn at han beholder kontakten med vennene.

Anonymkode: 93fea...566

Skrevet

God skole. Ikke bare på karaktersiden, men også på trivsel. Hva andre venner skal er ALDRI et kriterium, man trenger å møte nye mennesker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...