Gå til innhold

Poebie


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med deg? Og den lille i magen?

Har tenkt mye på deg.

Anonymkode: 81a13...178

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du gjør sånn @Pobie er det større sjanse for at hun ser det. (hvis det var denne brukeren du mente.)

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Hvis du gjør sånn @Pobie er det større sjanse for at hun ser det. (hvis det var denne brukeren du mente.)

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: 2af13...937

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan gjør du det?

Anonymkode: 2af13...937

Bare skriver @ og fortsetter direkte på å skrive nicket, så får du opp forslag til nick du kanskje mener.

Skrevet

Alt er bra her. Fostervannsprøven viste at babyen ikke har Downs, så det var en stor lettelse.

Jeg har imidlertid lavt nivå av et morkakeprotein, som gjør at jeg har høyere enn gjennomsnittlig risiko for komplikasjoner, så jeg får ekstra UL i uke 28 og 34.

 

 

Skrevet
2 timer siden, Pobie skrev:

Alt er bra her. Fostervannsprøven viste at babyen ikke har Downs, så det var en stor lettelse.

Jeg har imidlertid lavt nivå av et morkakeprotein, som gjør at jeg har høyere enn gjennomsnittlig risiko for komplikasjoner, så jeg får ekstra UL i uke 28 og 34.

 

 

Det var ikke jeg som spurte, og jeg visste ikke om dette, men fint at det ikke var utslag på trisomi. Husker du PAPP-A verdien din?

Anonymkode: 7a366...0aa

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det var ikke jeg som spurte, og jeg visste ikke om dette, men fint at det ikke var utslag på trisomi. Husker du PAPP-A verdien din?

Anonymkode: 7a366...0aa

Mener de sa den var 0,4, men er ikke 100% sikker. 

Skrevet
På 12. januar 2018 den 3.29, Pobie skrev:

Alt er bra her. Fostervannsprøven viste at babyen ikke har Downs, så det var en stor lettelse.

Jeg har imidlertid lavt nivå av et morkakeprotein, som gjør at jeg har høyere enn gjennomsnittlig risiko for komplikasjoner, så jeg får ekstra UL i uke 28 og 34.

 

 

blir kvalm av og lese dette rett og slett

Anonymkode: da78e...4a7

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av og lese dette rett og slett

Anonymkode: da78e...4a7

Hvorfor det?

Anonymkode: dbcf0...e3d

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor det?

Anonymkode: dbcf0...e3d

Hva så om babyen har down syndrome? Har like mye rett til å leve for det om..

Anonymkode: 5d337...2ca

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hva så om babyen har down syndrome? Har like mye rett til å leve for det om..

Anonymkode: 5d337...2ca

da mistforsto jeg, trodde hun mente det var en stor lettelse at barnet ikke hadde det.. nei jeg har selv en med det

Anonymkode: da78e...4a7

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da mistforsto jeg, trodde hun mente det var en stor lettelse at barnet ikke hadde det.. nei jeg har selv en med det

Anonymkode: da78e...4a7

Selvfølgelig er det en lettelse om barnet er friskt!

Anonymkode: 1ada2...b67

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da mistforsto jeg, trodde hun mente det var en stor lettelse at barnet ikke hadde det.. nei jeg har selv en med det

Anonymkode: da78e...4a7

Selvfølgelig er det en lettelse at barnet er friskt.

Anonymkode: 2af13...937

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

da mistforsto jeg, trodde hun mente det var en stor lettelse at barnet ikke hadde det.. nei jeg har selv en med det

Anonymkode: da78e...4a7

Skjønner rett og slett ikke hva du mener med svarene dine i denne tråden? Synest du det er kvalmende og forkastelig at hun er glad for at babyen hun bærer på er frisk? 

Jeg skjønner veldig godt at du ikke villet vært uten barnet ditt diagnose eller ei. Men, hadde du seriøst ikke ønsket at ditt eget barn skulle vært frisk og sluppet de utfordringene dette syndromet gir? 

 

Anonymkode: 5d745...2d8

Skrevet

Så lettkrenket er det ikke lov å være! Selvsagt er det lov å bli lettet når det viser seg av fosteret ikke har downs. 

Anonymkode: da3d2...9f2

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så om babyen har down syndrome? Har like mye rett til å leve for det om..

Anonymkode: 5d337...2ca

Jeg tror ingen ønsker å få et barn med ekstra utfordringer, selv om man selvfølgelig elsker barnet uforbeholdent uansett.

Anonymkode: dbcf0...e3d

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva så om babyen har down syndrome? Har like mye rett til å leve for det om..

Anonymkode: 5d337...2ca

Jo da like rett  som alle andre.

Jeg har et  barn med sprsiellebehov om jeg blir gravid en gang til skal jeg ta fostervannsprøve og er det  noe  avik på den tat jeg bort barnet.

vi jobber oss halvt i hjel med dere barnet, 

 2018 er 12 dager gammelt, vi har  på disse få dagene  3 legetimer på sykehus,   2 poliklinikk timer , fastlege.  Et møte med skolen og et med ppt.

vi har ikke kapasitet til mer. 

 

Anonymkode: efbe9...765

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av og lese dette rett og slett

Anonymkode: da78e...4a7

Du vet jo ikke hva avgjørelsen vår hadde vært om det hadde vist seg at babyen hadde Downs. Jeg har aldri sagt om vi hadde bestemt oss for abort eller ikke.

Selvfølgelig er jeg lettet for at babyen ikke har Downs.

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig er det en lettelse om barnet er friskt!

Anonymkode: 1ada2...b67

blir kvalm av slike mennesker, downs syndrom barn har like mye verdt og like mye rett til og leve som et friskt barn

Anonymkode: da78e...4a7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av slike mennesker, downs syndrom barn har like mye verdt og like mye rett til og leve som et friskt barn

Anonymkode: da78e...4a7

Så klart har de like rett til å leve. Men, ingen foreldre med litt fornuft og et snev av empati ønsker den type utfordringer for eget barn. 

Anonymkode: 5d745...2d8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av slike mennesker, downs syndrom barn har like mye verdt og like mye rett til og leve som et friskt barn

Anonymkode: da78e...4a7

Men det er jo ingen som sier at et barn med down syndrom ikke har rett til å leve. Men at man ønsker et frisk barn uten alle utfordringer som kan komme med downs syndrom, er jo bare naturlig.

Anonymkode: 2af13...937

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av slike mennesker, downs syndrom barn har like mye verdt og like mye rett til og leve som et friskt barn

Anonymkode: da78e...4a7

Aldri sagt at de ikke er like mye verdt. Men for barnets del blir livet lettere om det er friskt. Så du må gjerne bli så kvalm du vil av at jeg unner barn å være friske.

Anonymkode: 1ada2...b67

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

blir kvalm av slike mennesker, downs syndrom barn har like mye verdt og like mye rett til og leve som et friskt barn

Anonymkode: da78e...4a7

Og hvis problemet var at de trodde babyen hadde hjertefeil. og jeg sa jeg var lettet fordi de fant at babyen ikke hadde hjertefeil, hadde du da blitt kvalm?

Jeg har aldri sagt noe om menneskeverdet til folk med Downs.

Og psykisk og fysisk utviklingshemming er heller ikke den eneste utfordringen hos barn med Downs, med alle de utfordringene dette medfører for foreldrene. Det er mange av dem som ikke overlever fødselen, mange er født med hjertefeil, de har en forventet levealder på ca 50 år og mange av dem får alzheimers når de er 40. Selvfølgelig ønsker jeg ikke dette for mitt eget barn, og jeg er selvfølgelig lettet for at vi slipper alle disse utfordringene.

Vis meg den forelderen som ikke bryr seg om barnet får diagnosen Downs, så kan du kommentere at det er kvalmende  være lettet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...