Gå til innhold

Jeg fikk medisin av legen, men


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Det står bare at jeg skal ta så og så mange piller "ved behov". Ingen maksdose. Jeg vet heldigvis fra før at av det er en medisin man kan bli avhengig av, men er jeg pirkete om jeg synes det er sløvt av legen OG apoteket å ikke opplyse om det? Står ikke hvor mange dager jeg kan bruke medisinen i strekk, heller... Så må Google for å finne det ut. Godtroende mennesker kan jo finne på å ta det, ved behov, og hva hvis behovet er 5 ganger om dagen, liksom? Det er en medisin med rød trekant på.

Anonymkode: c3a98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lessismore skrev:

Det hørtes sløvt ut.

Ja, ikke sant. Jeg vet om mange som har blitt avhengige og er redd for å bli det. Forholder meg til 2 piller om dagen, (Står 1-2 piller ved behov) men må søke etter hvor mange dager en kan ta dem 🙄🙄🙄

Anonymkode: c3a98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, ikke sant. Jeg vet om mange som har blitt avhengige og er redd for å bli det. Forholder meg til 2 piller om dagen, (Står 1-2 piller ved behov) men må søke etter hvor mange dager en kan ta dem 🙄🙄🙄

Anonymkode: c3a98...927

Hvor mange piller er det i pakka? Noen pakker har få piller og da begrenser det seg selv. Men er det 30 stk i pakka, ville jeg nok vært svært forsiktig. Kanskje du bør ringe legen og høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lessismore skrev:

Hvor mange piller er det i pakka? Noen pakker har få piller og da begrenser det seg selv. Men er det 30 stk i pakka, ville jeg nok vært svært forsiktig. Kanskje du bør ringe legen og høre?

25 stk i pakka. 

Anonymkode: c3a98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

25 stk i pakka. 

Anonymkode: c3a98...927

Ok.

Nå er ikke jeg helsepersonell, og jeg aner ikke hva slags piller du har fått eller hva de er mot, men med 25 stk piller kan du jo bruke disse i 12-25 dager. 

Jeg ville ringt legen og spurt om det er nødvendig å ta dem i så lang tid, eller om det er greit å droppe det hvis du føler at du ikke trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Lessismore skrev:

Ok.

Nå er ikke jeg helsepersonell, og jeg aner ikke hva slags piller du har fått eller hva de er mot, men med 25 stk piller kan du jo bruke disse i 12-25 dager. 

Jeg ville ringt legen og spurt om det er nødvendig å ta dem i så lang tid, eller om det er greit å droppe det hvis du føler at du ikke trenger.

Står faktisk ingenting om det i felleskatalogen heller. Hmm.. ja, får vel ringe og høre..

Anonymkode: c3a98...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...