Gå til innhold

Hadde du latt syvåringen bli hjemme?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Syvåringen min våknet 30 minutter før han pleier å bli vekket. Kom ut fra rommet og klaget på at han var varm og hadde vondt i hodet. Jeg sjekket temperaturen, han hadde ikke feber. Han er hjemme nå. Hadde du gitt han smertestillende og sendt på skolen? 

Anonymkode: 6cf98...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis et av mine barn hadde gjort det samme, ville det blitt hjemme. De pleier ikke å våkne med vondt i hodet og ihvertfall ikke en halv time før de vanligvis står opp. 

Anonymkode: 6faac...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg trodde at han snakket sant, så hadde han nok blitt hjemme. Min sønn har så godt som aldri vondt i hodet, men hvis han finner ut at en ting fungerer å si for å bli hjemme fra skolen, så gjør han det. Men han hadde nok ikke kommet på det med en gang han hadde våknet, så jeg hadde nok trodd ham. I alle fall første gangen...

Anonymkode: 928f0...988

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Syvåringen min våknet 30 minutter før han pleier å bli vekket. Kom ut fra rommet og klaget på at han var varm og hadde vondt i hodet. Jeg sjekket temperaturen, han hadde ikke feber. Han er hjemme nå. Hadde du gitt han smertestillende og sendt på skolen? 

Anonymkode: 6cf98...03d

Min hadde blitt hjemme. Jeg har akkurat hatt influensa og den startet med at jeg våknet med vondt i hodet. 

Anonymkode: f5ae3...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skole. Han har jo ikke feber og hodepinen kan fort forsvinne med frokost og litt frokost. De har vel telefon på skolen om det ikke går over

er dere borte fra jobb en hel dag fordi dere har hodepine når dere våkner...?

Anonymkode: ab8fa...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skole. Han har jo ikke feber og hodepinen kan fort forsvinne med frokost og litt frokost. De har vel telefon på skolen om det ikke går over

er dere borte fra jobb en hel dag fordi dere har hodepine når dere våkner...?

Anonymkode: ab8fa...f54

Det ER forskjell på en sjuåring og voksen altså.

Anonymkode: 6faac...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det ER forskjell på en sjuåring og voksen altså.

Anonymkode: 6faac...d66

Så når er det du har tenkt å lære barnet at man ikke er syk fordi man har hodepine i det man står opp? Lære litt moral osv? Kom på ungdomsdkolen her jeg jobber. Her er enkelte elever syke med melding «litt vondt i magen, litt hodepine etc».

Er sikker på at siden hi sin unge IKKE hadde feber ville det mest normale være å sende på skolen for så å kunne si fra hvis hodepinen fortsatt. 

Anonymkode: ab8fa...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Han har slitt mye med halsen det siste året. Nå sist fikk han ikke antibiotika fordi legen mente det var virus. Men han klager fremdeles på halsen. Virus ble konstatert rett før juleferien, hadde en ekstra sjekk for en uke siden på grunn av at han fremdeles klaget. Da så det ut til å være på bedringens vei, ingen tegn til halsbetennelse på mandlene. Men fremdeles mener han at det gjør vondt. Vi har sendt han på skolen likevel. Så en mulig forklaring er at han måtte finne en ny grunn for å være hjemme. Men igjen, han så jo virkelig ut som han hadde vondt da han stod opp i dag.... Jeg har inntrykk av at han trives sosialt på skolen, men synes skolefagene er tunge. Vi har dialog med skolen rundt dette. Ahh, vanskelig med sånn uspesifikk sykdom...

Han klaget noen ganger over vondt i hodet i juleferien også.

Angående sykefravær fra jobb, var jeg syk selv i dag. 

HI

 

Anonymkode: 6cf98...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis situasjonen var slik om morgenen, ville jeg brukt skjønn. Hvis barnet legger seg på sofaen og virker slapp og kanskje har et sykt drag over øynene, er det noe helt annet enn om barnet hopper, turner, danser og smiler. Man må rett og slett bare vurdere. Og alle kjenner sitt eget barn best.

Også annerledes om dette skjer to ganger i året enn om det skjer en gang i måneden.

Jeg er selvsagt enig i at man skal ha arbeidsmoral, men at et barn har sykefravær fra skolen to ganger i året, er slett ikke mye. 

Anonymkode: 32c6c...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så når er det du har tenkt å lære barnet at man ikke er syk fordi man har hodepine i det man står opp? Lære litt moral osv? Kom på ungdomsdkolen her jeg jobber. Her er enkelte elever syke med melding «litt vondt i magen, litt hodepine etc».

Er sikker på at siden hi sin unge IKKE hadde feber ville det mest normale være å sende på skolen for så å kunne si fra hvis hodepinen fortsatt. 

Anonymkode: ab8fa...f54

Det har jeg lært de for lengst. Jeg har to barn, den ene har autisme og sier ofte at hun ikke vil på skolen. Men- hun har aldri brukt vondt i hodet som grunn. Den andre har reist på skolen med feber fordi hun ikke vil ha fravær. Vi snakker om at det ikke bare er å være hjemme hvis man ikke vil på skolen. Det er viktig å dra på skolen. Og det vet de.

Anonymkode: 6faac...d66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...