Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 ..må jeg da dele gevinsten med samboern? Vi har ingen samboerkontrakt, og forholdet vår for tiden går ganske opp og ned. Jeg kjøper lottokuponger på norsktipping.no fra min egen lønnskonto, så om jeg vinner må jeg vel strengt tatt ikke dele? Han setter riktignok inn penger til meg på en annen konto som jeg overfører til min lønnskonto hver mnd for regninger og mat, men det at jeg tipper lotto er vel mine egne penger eller? Grunnen at jeg spør er fordi når jeg la meg i går, så sa jeg noe sånt som "jaja ingen lottogevinst i dag" hvor han svarer "jaja vi vinner sikkert neste uke". Vi? Jeg har sagt til han at jeg har levert inn en kupong, men jeg har da ingen intensjoner om å gi han halvparten om han innbiller seg det.. Hvordan er loven på dette? Anonymkode: e72c1...9c5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Neida, du må ikke dele. Premien er personlig og dere har ikke felleseie på noe annet enn det dere har skrevet kontrakt på at dere eier sammen. Anonymkode: a9397...178
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 Okei, nå er jo kjangsen svinnende liten likevel. Skal jo selvsagt ikke sitte på pengene selv, han får jo nyte av det han og om jeg vinner. Men vil selv bestemme mengde om det kommer til det. HI Anonymkode: e72c1...9c5
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Gadd dere vært gift måtte dere i utgangspunktet delt tror jeg, men som samboere eier dere i utgangspunktet alt hver for dere. Det som gjør det litt vanskelig er at han overfører penger til deg som går til felles utgifter fra samme konto som du betalte spillet fra. Da kan han påstå at spillet er kjøpt for felles penger og at dere da skal dele. Hvordan man beviser hvolke penger som har gått til hva vet jeg ikke. Anonymkode: 8a431...a26
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Nei det var det jeg også leste, men jeg har to kontoer. Den ene er lønnskontoen min der all aktiviteten skjer, og den andre er en sparebank1 konto der han overfører penger hver mnd til regninger. Disse overfører jeg enten direkte til mastercard, eller inn på lønnskontoen min. Lottokupongene ble betalt med den kontoen som han ikke setter inn penger på. Vet ikke om det har noe å si, men de er jo også kjøpt fra min tippekonto. HI Anonymkode: e72c1...9c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå