Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #1 Skrevet 11. januar 2018 Søsteren min er helt overbevist om at mennesker i den moderne, vestlige verden er offer for et kjempestort eksperiment, der vi blir bestrålt av diverse elektroniske «duppeditter.» Wifi, bluetooth, radiobølger mm er vår tids passive røyking, påstår hun. At det i fremtiden kommer til å eksplodere i livstidssykdommer pga stråling, bl.a sykdommer der cellene ikke fornyer seg osv. Og jeg blir skremt. Jeg googler og googler, men finner ikke noen troverdig forskning på det. Er hun bare en konspirasjonsteoretiker, eller er hun inne på noe? Anonymkode: 7c313...7b3
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #2 Skrevet 11. januar 2018 Jeg tenker hun er opphengt i konspirasjonsteorier. Det er mange ting jeg tror vi vil oppdage er vesentlig mer skadelige enn mange nå tror. Men dette gjelder ulike sprøytemidler, plaststoffer osv. Mye vet vi allerede er skadelig, og mye antar vi er skadelig. Men så lenge det ikke er forbudt, og vi ønsker stadig større forbruk, så brukes helseskadelige stoffer i stor skala. Da jeg hadde toksikologi på universitetet mente professoren at Kina brukte eksport av bl.a. leker som sin måte å kvitte seg med miljøfarlig avfall. De tinga vi undersøkte var proppfulle av skadelige stoffer.. Jeg er ikke redd for stråling. Det kan godt være at det ikke er helsebringende (selv om vi ikke kan se noe med dagens biokjemikunnskap), men vi omgir oss med så mye verre ting at jeg ikke tror det vil få noen som helst betydning. Anonymkode: 1d9b5...75e
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #3 Skrevet 11. januar 2018 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker hun er opphengt i konspirasjonsteorier. Det er mange ting jeg tror vi vil oppdage er vesentlig mer skadelige enn mange nå tror. Men dette gjelder ulike sprøytemidler, plaststoffer osv. Mye vet vi allerede er skadelig, og mye antar vi er skadelig. Men så lenge det ikke er forbudt, og vi ønsker stadig større forbruk, så brukes helseskadelige stoffer i stor skala. Da jeg hadde toksikologi på universitetet mente professoren at Kina brukte eksport av bl.a. leker som sin måte å kvitte seg med miljøfarlig avfall. De tinga vi undersøkte var proppfulle av skadelige stoffer.. Jeg er ikke redd for stråling. Det kan godt være at det ikke er helsebringende (selv om vi ikke kan se noe med dagens biokjemikunnskap), men vi omgir oss med så mye verre ting at jeg ikke tror det vil få noen som helst betydning. Anonymkode: 1d9b5...75e Vi får nok ikke vite noe om langtidsvirkning av stråling før det har vært vanlig med så høy dose som nå over lengre tid. Men ellers er jeg enig, miljøgifter er allerede et mye større problem. Anonymkode: e9b45...19f
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #4 Skrevet 11. januar 2018 Vi har hatt wifi, bluetooth osv. i sikkert 20 år allerede. Det ville nok begynt å lyse noen varsellamper for lenge siden, om det var farlig. Den farligste strålingen vi opplever er nok noe så naturlig som solen. Ikke bruk energi din på slike konspirasjonsteorier. Anonymkode: e8115...44d
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2018 #5 Skrevet 11. januar 2018 Nei, sånne konspirasjonsteorier er bare svada. Slik stråling som du nevner her er ikke farlig. Å bo rett under høyspent over lang tid kan være skummelt. Anonymkode: 6f586...39c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå